۶۶۸۰۵۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

بهانه اردن برای پس ندادن پول عراق

دولت اردن به بهانه شخصی بودن حساب بانکی پسران صدام دیکتاتور سابق عراق، از بازپس دادن ۲۸ میلیارد دلاری که از داخل عراق به بانک های این کشور منتقل شده است، خودداری می کند.

خبرگزاری ایرنا: دولت اردن به بهانه شخصی بودن حساب بانکی پسران صدام دیکتاتور سابق عراق، از بازپس دادن ۲۸ میلیارد دلاری که از داخل عراق به بانک های این کشور منتقل شده است، خودداری می کند.

به نقل از منابع محلی، این مبلغ توسط قصی و عدی دو پسر صدام حسین در حساب هایی در بانک های اردن به ودیعت گذاشته شده اما امان در پاسخ به درخواست های بغداد برای بازپس دادن آن به شخصی بودن حساب های بانکی استدلال می کند.
دولت عراق می گوید این مبلغ سرمایه ملی مردم عراق است که توسط فرزندان دیکتاتور سابق به خارج از کشور برده شده و باید به خزانه کشور باز گردد اما اردن تاکنون از این امر استنکاف کرده است.

امان می گوید با توجه به درگذشت قصی و عدی، طبق فقه اسلامی تنها وارث آنها رغد دختر صدام حسین یعنی تنها باقیمانده از خانواده دیکتاتور عراق است و بنابراین فقط او حق برداشت از این حساب ها را دارد، امری که به نوشته رسانه های عراقی موجب بروز تنش در روابط دو کشور شده است.

شبه مصادره اموال ملت عراق دربانک های اردن درحالی است که روز گذشته حیدر العبادی نخست وزیر این کشور در سخنانی درمجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس گفت: عراق در تلاش برای جذب 100 میلیارد دلارسرمایه گذاری خارجی در مرحله بازسازی پساداعش و ایجاد و تقویت زیرساخت ها است.

وی گفت دولت او دهها طرح برای دوران بازسازی و رفع ویرانی های جنگ آماده کرده است که منابع داخلی برای اجرای آن کافی نیست و نیاز به کمک و سرمایه گذاری خارجی است.

العبادی به برگزاری کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در ماه آینده میلادی در کویت با همکاری بانک جهانی اشاره کرد و گفت در این کنفرانس درزمینه جذب این سرمایه گذاری ها تلاش خواهیم کرد.

عراق امیدوار است دهها میلیارد دلار کمک از شرکت کنندگان در کنفرانس بازسازی عراق دریافت کند تا بتواند از عهده هزینه های بازسازی که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است برآید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      خسارتی که در۸سال جنگ تحمیلی عراق بما وارد کرد دریافت شده ولی هنوزم کشتی طلا درست میکنند وشباس میدن اردن درست میگه حساب شخصیه ... بدون اطلاع صاحب حسابخالی میکنند زمان جنگ حساب کنید تعداد شهدا جانبازان مفقودان گه هنوزم داره میاد وشهرهایی که صدام خرابکرد اگرحرفن خریدار داره برید ادعایخسارت بکنید

    • محمدرضا بختیار

      حق با دولت اردن هستش

    • بدون نام

      اردن کار خوبی کرده ما که عرضه نداریم خسارت جنگ رو ازبرادران عراقیمون!!بگیریم تازه کمکشونم میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج