۶۶۸۱۷۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

منوچهری: برای علی قربانی خیلی خوشحالم

مهاجم گلزن نفت تهران آنقدر از شرایط جدید تیمش رضایت دارد که هم تیمی هایش را جزو ده تیم اول لیگ می بیند.

ورزش سه: امین منوچهری که در هفته های اخیر یکی از بهترین های نفت بوده است درباره بهبود کیفی این تیم به سئوالات خبرنگار ما پاسخ داد و البته کمی هم درباره تیم محبوبش استقلال صحبت کرد ...

می‌توانستیم برنده و بازنده باشیم اما تساوی کردیم

بازی خوبی بود، از قبل هم گفته بودیم که دو مربی تاکتیکی مقابل یکدیگر بازی می‌کردند که با تفکرات هم آشنا هم بودند. اگر کارشناسی این دیدار را از لحاظ بار فنی مورد بررسی قرار دهد، متوجه خواهد شد که دو تیم هدف و برنامه داشتند. هر کسی از موقعیت‌ها بهترین استفاده را می‌برد، می‌توانست برنده بازی باشد؛ اما خب دو تیم زورشان به هم نچربید و مساوی گرفتیم. فکر می‌کنم برای ما تساوی بیرون از خانه نتیجه بدی نبود، هرچند که می‌توانستیم هم برنده و هم بازنده میدان باشیم.

نفت نیم فصل دوم به معنای واقعی تیم است

تیم ما، تیم بودن را در این چند بازی به معنای واقعی تجربه می‌کند؛ ما از لحاظ مدیریتی و هم از لحاظ پشتیبانی و هم نکات فنی تیم بودن را داریم تجربه می‌کنیم. نفت بازیکنان بزرگی درون خود دارد که هر یک از آنها اگر در هر تیمی در لیگ‌برتر حضور داشته باشند از عناصر موفقیت آن تیم خواهند بود. نمی‌شود به راحتی از اسم محسن بنگر، محمد نصرتی، علی عزتی، امیرحسین فشنگچی، میلاد فراهانی، عیسی آل کثیر و خیلی از دیگر بچه‌های تیم گذشت و بخصوص جوان‌های تیم بازیکنانی هستند که اگر ساختار و شکل تیم در نیم فصل اول خوب بود اکنون شما درباره تاثیرگذاری آنها صحبت می‌کردید.

تیم ورک؛ حرف اول

شرایط نفت در نیم فصل اول طوری بود که نمی‌شد بازیکنان به صورت انفرادی از خود نمایش خوبی داشته باشند. شرایط به نحوی بود که باید با تیم‌ورک به این خودباوری و شرایط خوبی که این روزها در آن قرار داریم می‌رسیدیم. خدا را شکر اکنون با آمدن کادرفنی جدید این اتفاق رخ داده است. امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد و ما در ۹ بازی پیش‌رویمان مقابل حریفانمان بهترین باشیم تا از فوتبالمان لذت ببریم.

با ذهن قوی و آماده کارهای بزرگی انجام خواهیم داد

ما تمام هدفمان را گذاشتیم تا خودمان را به سمت بالای جدول ببریم. اما همه این‌ها به نوع تمرینات، تفکرات و نمایش‌مان مقابل حریفان بستگی دارد. درست است که ما روز به روز شرایطمان خوب می‌شود؛ اما نباید در باد این نتایج بخوابیم، اگر قرار باشد با هر بازی مغرور شویم مطمئنا به هدفی که داریم دست پیدا نخواهیم کرد. همه این‌ها به ذهن ما برمی‌گردد، اگر ما ذهن‌مان را قوی و آماده کنیم طبیعتا می‌توانیم کارهای بهتر و بزرگتری انجام دهیم.

با یک اشتباه به قعر و با تلاش اندک به صدر نزدیک می‌شویم

ما سعی می‌کنیم به شرایط جدولی تیم‌های پایین‌تر و بالاتر از خودمان توجه نکنیم. ما سرنوشت‌مان دست خودمان است، ما می‌توانیم جز رتبه‌های تک رقمی باشیم و از طرفی هم می‌توانیم در جمع سقوط‌کننده‌ها قرار بگیریم؛ این به طرز تفکر و نوع فکری که ما داریم برمی‌گردد. برای همین ما زیاد به جدول توجه نمی‌کنیم، ما بزرگترین رقیبان در حال حاضر خودمان هستیم. اگر این فکر و تمرکز بازی‌های گذشته‌مان را ادامه دهیم، ممکن است کارهای بزرگتری انجام دهیم؛ ولی در مقابل اگر خدایی ناکرده کمی از تمرکزمان کم شود مسلما کار سختی در پیش داریم.

شرایط من و قربانی در استقلال یکی بود، اما به او زمان دادند و به من نه

منوچهری که این روزها در شرایط خوب گلزنی قرار دارد در پاسخ به سوالی که مدتی از این شرایط خوب دور بوده و در زمان حضورش در استقلال طلسم شده است و دیگر نمی‌تواند در عملکرد قبل قرار گیرد؛ اما این روزها با موفقیت و گلزنی‌اش این حرف‌ها را از خود دور کرده است، می‌گوید: متاسفانه در استقلال شرایط برایم واقعا خیلی بد بود و آن کسی که باید پای من می‌ایستاد و حمایتم می‌کرد این کار را نکرد. خدا را شکر می‌کنم که علی قربانی در دیدار مقابل پارس جنوبی جم ۲ گل خوب به ثمر رساند، علی دقیقا شرایط روزهای حضور من در استقلال را تجربه کرد و به او زمان دادند؛ اما من این زمان را نداشتم. اگر در تیمی مثل استقلال یک فوروارد زمان داشته باشد، می‌تواند با یک تمرکز و طرز فکر درست به شرایط خوب بازگردد؛ اما این فرصت به من داده نشد. قطعا اگر همین زمان به من داده می‌شد بهتر می‌توانستم استفاده ببرم. همه این‌ها در زندگی شخصی و فوتبالی‌ام خیلی تاثیرگذار شد و من را باتجربه‌تر کرد تا اگر زمانی خواستم سرمربی شوم بدانم چطور و با چه طرز تفکری کار کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید رضا پورسنایی

      قربانی مردی باغیرت از خطه شمال است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج