۶۶۸۲۲۸
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

سود سهام عدالت تا پایان سال پرداخت می‌شود؟

تاکنون حدود یک سوم از سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به مشمولان پرداخت شده است اما اینکه چه زمانی باقیِ سود به حساب مشمولان واریز شود، به این بستگی دارد که شرکت‌هایِ سهام عدالتی از تمام هشت ماه فرصت قانونی خود برای نگهداری سود در شرکت استفاده کنند یا خیر. رییس سازمان خصوصی‌سازی گفته در این مورد با شرکت‌ها وارد مذاکراتی شده است.

ایسنا: تاکنون حدود یک سوم از سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به مشمولان پرداخت شده است اما اینکه چه زمانی باقیِ سود به حساب مشمولان واریز شود، به این بستگی دارد که شرکت‌هایِ سهام عدالتی از تمام هشت ماه فرصت قانونی خود برای نگهداری سود در شرکت استفاده کنند یا خیر. رییس سازمان خصوصی‌سازی گفته در این مورد با شرکت‌ها وارد مذاکراتی شده است.
چندی پیش پرداخت سود به مشمولان طرح سهام عدالت آغاز شد. با توجه به آمارهای بیان شده، سود سال مالی ۱۳۹۵ مربوط به ۴۹ شرکت سهام عدالتی، حدودا ۴۲۰۰ میلیارد تومان بوده است اما با توجه به مصوبات مجامع عمومی شرکت‌ها، ۴۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای افزایش سرمایه منظور شده است. در نتیجه حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان بابت سود سال مالی ۱۳۹۵ باید به مشمولان پرداخت شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در آخرین اظهارات خود گفته که حدود یک سوم از این مبلغ (معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان) به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز شده که این سازمان اقدام به توزیع آن کرده است.

با توجه به قانون تجارت شرکت‌ها وقت دارند تا هشت ماه پس از برگزاری مجامع، سود خود را بین سهامداران توزیع کنند. ۴۵ شرکت سهام عدالتی مجمع عمومی‌شان در تیرماه برگزار شد و تعدادی نیز مجامع‌شان در شهریور و مهرماه سال جاری برگزار شده بود. در نتیجه هنوز شرکت‌ها از لحاظ قانونی وقت دارند تا سود خود را به سهامداران بدهند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته با این شرکت‌ها وارد مذاکراتی شده تا آنها از تمام مهلت قانونی هشت ماهه‌شان استفاده نکنند تا سود سهام عدالت زودتر به مشمولان تخصیص پیدا کند.

پوری‌حسینی تاکید کرده که اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا قبل از پایان سال جاری، سود مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کنند، دو سوم باقی مانده سود نیز تا قبل از شروع سال ۱۳۹۷ به حساب مشمولان پرداخت خواهد شد اما در غیر این صورت، خرد خرد این مبالغ از شرکت‌ها گرفته می‌شود و یک سوم دیگر از سود، قبل از نوروز و یک سوم دیگر تا زمانی که شرکت‌ها تمام سود سال مالی ۱۳۹۵ را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند، به سهامداران داده خواهد شد.

مقدار سود سهام عدالت برای مشمولانی که مبلغ سود ۱۰ ساله به علاوه تخفیف و آورده نقدی‌شان به یک میلیون تومان می‌رسد، ۱۵۰ هزار تومان است و افرادی که کمتر از این مقدار سهام دارند هم معادل ۰.۱۵ از ارزش سهامشان، سود دریافت خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره سودو بدین تا خرید عیدمونو انجام بدیم با بقیشم ی ماشین شاسی بلند بخریم

    • ع ش

      من باپولش میخوام عیدرو تفریح برم برزیل میگن برزیل تو این فصل محشره عزیزان اگه جایی بهتر سراغ داید بگین

    • بیخیال

      دست بردارید با این شارلاتان بازی هاتون. دیگه گندش رو در اوردین چگاولگران.

    • محمد

      من میخام با سودش یه خونه تو نیاوران بخرم یه پورشه وبقیشو بندازم بانک من ۱۰تومون سودشو بخورم
      خدایا با این همه چیکار کنم

    • حسین خانی

      شما مردم چی فرض کردید چطور حساب مکنید 4200میلیارد برا 70میلیون نفری چند میشه خصوصی سازی به این پول چه ربطی داره چرا اونایی که 500تومن ندادن شما بخورید 15درصد مگه نصف نمیشه اونم که برا شش ماهه نه ده ساله اونایی که سه مرحله 40تومنی گرفتن چطور درسته شما یک مشت بیسواد مال مردم خورید ولی مردم سواد حساب اینقدرا دارن چرا باشوخی خودمونا بازی میدم ...

    • ناشناس

      نه آقا فعلا نریزید به حساب من هنوز کلی از سود سهام که واسم ریختیه اید به حساب را خرج نکردم اصلا نمیدونم چطوری باید خرجش کنم.

    • شایگر

      خدا وکیلی آقای روحانی کافی نیست مسخره بازیتو جمع بکنی؛ خاک تو سرمردم ما که مثل گدا قربون صدقه ۲۵هزارتومانت میره...آقای روحانی۲۵تومان پول سرویس بهداشتی یکبار هم نمیشه......

    • بدون نام

      یه جور سود سهام عدالت بدهید لاقل پول یک کیلو کوشت باشه ا

    • بدون نام

      سود کامل چقدر است

    • امیر

      جان مادرت اینقدر دروغ نگو ما هروز به عابر بانک سر میزنیم که ای ۲۶ هزار تومان کی واریز میشه

    • بدون نام

      قربونتون اگه این اخیلیه ونمیخواهید ودر موردش پیف پیف میکنید بدینش به من حالا اگه یه کشور خارجی این مقدار پول رو به ملتش میدادزیر نویسی میکردید عجب دولت مهربان دارن چه قدر فهمیده وبه مردمش رسیدگی می کند به به چهچه دولت ما هم هست وای وای از قدیم گفتن مرغ همسایه غازه از بس اشباح هستید این پول به طبع تان نیست

      پاسخ ها

      • حسین خانی

        کشور همسایه هیچوقت چنین کاری نمیکنه برای مردمش احترام قائله مردم کشورشا دوست میداره میدونه بدون مردم اونا چیزی نیستن بعدشم کشورهای دیگه ادمای همون کشور ودر اصل باسواد میزارن در راس کار نه مثل ما یک مشت بیسواد این مزد یک روز کارگرم نیست صددرصدتوهم کاره ای هستی چون فقط مسئولین میگن بدت ما با گداها

    • بدون نام

      خاک تو سرت ای مسیول بی. مسیول ....با این 150 مارو کشتی....که چند ماهه میگیرد واریز پیشه واریز پیشه نخواستم برو 150 به دخترت بده خرج کنه ما نخواستم گدا از همه شمایییننننن بی مسول ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج