۶۶۸۳۰۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

در رسیدگی به تخلفات افراد از نظام هزینه نکنیم

عرب سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بر این عقیده است که هر مدیر و مسئول متخلفی باید هزینه رفتار و تخلفاتی که انجام می‌دهد را خود بپردازد و به هیچ عنوان صحیح نیست که افراد و برخی از نهاد‌ها مانند شهرداری را با «نظام» یکی کنیم.

رویداد۲۴: فیض‎الله عرب سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بر این عقیده است که هر مدیر و مسئول متخلفی باید هزینه‌ رفتار و تخلفاتی که انجام می‌دهد را بپردازد و به هیچ عنوان صحیح نیست که افراد و برخی از نهادها مانند شهرداری را با «نظام» یکی بدانیم.

چندی پیش محمدعلی نجفی در صحن علنی شورای شهر حاضر شد و گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای از تخلفات ۱۲ ساله قالیباف و مدیرانش، قرائت کرد. همان گزارش صد روزه‌ای که از ابتدای حضورش در شهرداری تهران وعده‌ی آن را داده بود و سرانجام هم آن را عملی کرد.

این گزارش که جزئیات مفصل‌تر آن در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفت، گویی به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و انتقادها را روانه نجفی و شهرداری تهران کرد که بر چه اساس و مبنایی این تخلفات را به مدیر جهادی نسبت می‌دهید.

این انتقادها اما به همین‌جا ختم نشد. پرویز سروری فعال سیاسی اصولگرا و عضو سابق شورای شهر سابق تهران در مصاحبه‌ای اقدام نجفی را سیاه‌نمایی خواند و صراحتاً قالیباف و شهرداری را معادل نظام قرار داد و مدعی شد: «خوب است نجفی به این موضوع آگاه باشند که در مسیر غلط سیاسی‌کاری جناحی قدم گذاشته‌اند چراکه ایشان مدیریت قالیباف را نه، بلکه توان و کارنامه نظام را به چالش کشیده‌اند.»

هرچند که این اولین بار نیست که اصولگرایان خودشان را معادل نظام و مبرا از خطا و خلاف می‌دانند، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها همچنان از گذشته خود عبرت نگرفته‌اند. آن‌ها روزی احمدی‌نژاد را معجزه هزاره سوم می‌خوانند اما اکنون در اعلام برائت از او، از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان باید به‌خوبی بدانند که هیچ فردی معصوم و مبرا از اشتباه و خطا نیست. اینکه افرادی را آن‌قدر بزرگ کنیم و او و عملکردش را معادل نظام بدانیم به هیچ عنوان منطقی نیست. آقای سروری که قالیباف را معادل نظام خوانده‌ است، پیش از زدن این حرف، آیا به این اندیشیده است که اگر تخلفات قالیباف در دادگاه اثبات شود، «نظام» زیر سؤال می‌رود؟

فیض‌الله عرب سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به تخلفات قالیباف در شهرداری تهران و سخنان اخیر پرویز سروری گفت: برای ارزیابی کار یک مدیر فعالیت‌های مثبت و منفی او را باید کنار هم در نظر بگیریم تا انصاف رعایت شود و نباید همانند صداوسیمای ملی که یک جناح را حذف و جناح دیگر را همچون فرشته نشان می‌دهد عمل کنیم. ولی اینکه یک نهاد همچون شهرداری را معادل «نظام» ارزیابی کنیم، شعاری که یک جناح همواره خود را معادل نظام تعریف کرده و حتی با اعمال نفوذ در دستگاه قضا منتقدین خود را به‌عنوان «تبلیغ علیه نظام» محکوم کرده، حرفی است که هیچ پایه و اساسی ندارد و فقط با منطق «همه با من» سازگار است.

عرب سرخی در ادامه تصریح کرد: این شعار ریشه در نگرش‌های یکه سالارانه دارد و با نظام‌های جمهوری که مردم تصمیم گیرنده آن هستند و صندوق‌های رأی فصل الخطاب است، سازگاری ندارد. در یک نظام مردم‌سالار اصالت با قانون و خروجی صندوق‌های رأی است و افراد، منتخبین یک دوره معین هستند و هیچ فرد و نهادی معادل نظام نیست.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: وقتی افراد متخلف به مراجع معرفی شوند و پرونده مسئول متخلف مانند سایر مردم رسیدگی شود دلیلی ندارد تا تخلف به نظام نسبت داده شود.

عرب سرخی با بیان اینکه در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای آقای خاتمی اصرار داشتند که متخلفین به دادگاه معرفی شوند تا کسی نتواند این جنایات را به نظام نسبت دهد، تصریح کرد: امروز نیز درباره تخلفات گوناگونی که مطرح می‌شود راه جلوگیری از انتساب آن‌ها به نظام این است که دستگاه‌های مربوطه به‌صورت عادلانه به آن‌ها رسیدگی کنند.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه افکار عمومی انتظار دارد تا تخلف در هر سطح و جناحی با رسیدگی منصفانه مواجه شود، خاطرنشان کرد: به هر میزان که این رویه حاکم و غالب شود دامن نظام و یک جناح از این اتهامات مبرا خواهد شد و اگر این رویه عملی نشود افکار عمومی بر اساس فهم خود از موانع موجود در امر رسیدگی قضاوت خواهد کرد.

فیض‌الله عرب سرخی در پایان تصریح کرد: توصیه کلی به همه ارکان و جناح‌ها این است که اجازه دهیم با رسیدگی عادلانه هرکس هزینه رفتار و اعمال خود را بپردازد و از نظام هزینه نکنیم، زیرا این سرمایه هم نامحدود نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سازمان مدیریت خدماتی کشور را اصلاح کنید تا فساد مدیریتی ریشه کن شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج