۶۶۸۶۴۴
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

صعود آسیایی، عیدی دوم پرسپولیس؟

مجید جلالی که زمانی بین مربیان فوتبال ایران لقب «کامپیوتر» را از آن خود کرده بود قهرمانی پرسپولیس را پیشاپیش تبریک گفت.

ایران ورزشی: مجید جلالی که زمانی بین مربیان فوتبال ایران لقب «کامپیوتر» را از آن خود کرده بود قهرمانی پرسپولیس را پیشاپیش تبریک گفت. همه آنهایی که جلالی را همچنان به‌عنوان کامپیوتر و نمادی از مربیان علم‌گرا و صاحب منطق علمی قبول دارند حتما باور کرده‌اند که او قطعا با محاسباتی خاص و ریاضی به این نتیجه رسیده که پرسپولیس از حالا قهرمان است اما به نظر می‌رسد این قضاوت و تبریک متعاقب آن بیشتر از اینکه با نگاهی اجمالی به مسابقات آینده پرسپولیس و امتیازهایی که به دست می‌آورد صورت گرفته باشد براساس تجربه سرمربی پیکان مطرح شده و ریشه در شناخت این مربی نسبت به کیفیت تیم‌های لیگ برتر و رقبای پرسپولیس در راه قهرمانی دارد. جلالی بعد از نود دقیقه مقابله با پرسپولیس و اعتراف به کیفیت بالای این تیم به قهرمانی این تیم حکم داده اما باز هم می‌شود نگاهی به ادامه راه داشت و به قضاوت علمی‌تر و صحیح‌تری رسید

پرسپولیس همین حالا با فولاد تیم دوم جدول ۱۲ امتیاز اختلاف دارد و اگر تصور کنیم فولاد و پرسپولیس به همین روال پیش بروند و فولاد در بازی عقب افتاده‌اش هم پیروز شود اختلاف به ۹ امتیاز خواهد رسید. یعنی اینکه پرسپولیس سه بازی بازنده باشد و فولاد سه بازی را برنده از زمین بیرون بیاید تا دو تیم در یک سطح رقابت کنند که نه از تیم برانکو چنین ضعفی سراغ داریم نه روی فولاد می‌توان به‌عنوان مجموعه‌ای که نوسان ندارد و می‌تواند بردهای پیاپی به دست بیاورد حساب کنیم.

پرسپولیس تا پایان سال 96 هشت مسابقه دیگر پیش رو دارد. 4 مسابقه در لیگ برتر و 4 مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا. برای هواداران پرسپولیس اتفاق ایده‌آل و استثنایی قهرمانی بعد از شهرآورد به‌عنوان آخرین بازی داخلی سال خواهد بود که خارج از تصور نیست. در واقع برانکو و تیمش می‌توانند کاری کنند تا بازی‌های باقیمانده فصل فرمالیته شود و در 5 هفته پایانی که مسابقات لیگ قهرمانان ادامه خواهد یافت و اردوهای تیم ملی هم برگزار می‌شود با فراغ بال و خیال راحت به میدان بروند.

پرسپولیس در نیم‌فصل دوم روند جالبی پیش گرفته و یک بازی در میان برنده می‌شود و مساوی می‌کند. این تیم از ۶ بازی خود در نیم‌فصل دوم ۱۲ امتیاز گرفته که با وجود کاستی نسبت به فصل قبل اما می‌تواند حکم به قهرمانی زودهنگامش بدهد. تصور کنید پرسپولیس در ۴ بازی آینده هم همین روال را در پیش بگیرد و به ۸ امتیاز دیگر دست یابد و اختلاف ۹ امتیازی هم برقرار بماند. در این صورت قهرمانی پرسپولیس عقب‌تر خواهد افتاد و شاید مثل فصل قبل بعد از هفته بیست و هفتم قطعی شود؛بازی مقابل پدیده در مشهد.

پرسپولیس تا پایان سال در بهمن ماه باید با سپاهان و نفت آبادان بازی کند که دومی در خانه حریف خواهد بود. بعد از آن لیگ قهرمانان شروع می‌شود و دو بازی (اولی در تهران و دومی در قطر) مقابل برنده پلی آف و السد انجام می‌شود. در بازگشت به تهران تیم برانکو باید مقابل دو استقلال لیگ بازی کند و دوباره به لیگ قهرمانان برمی‌گردد. دو بازی رفت و برگشت مقابل الوصل در تهران و دبی.

آخر سال پرسپولیس هم می‌تواند قهرمان لیگ باشد، هم با در نظر گرفتن دو بازی خانگی و کیفیت رقبای آسیایی با کسب مثلا ۱۰ یا ۱۱ امتیاز در لیگ قهرمانان صعودش از مرحله گروهی را قطعی کرده و پایانی رویایی برای سال ۹۶ رقم بزند که البته در مورد اول شاید تیم برانکو باید از این روند یک در میان برد و مساوی بهتر عمل کند، هم فولاد عقب‌تر بیفتد که خارج از تصور نیست.

پرسپولیس در سال 97 باید مقابل سایپا، پدیده، پارس جم، ذوب‌آهن و سپیدرود بازی کند و دو مسابقه آسیایی هم در فروردین ماه برگزار می‌شود و هر چه سرخ‌ها زودتر قهرمان شوند با خیال راحت‌تر و قدرت بیشتری در مسابقات آسیایی به میدان خواهند رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگرتیم داوری مثل بازی پرسپولیس وگسترش فولاد باشد همین حالا باید جشن قهرمانی بگیرند وبه سازمان لیگ وهیت داوران هم تبریک گفت راستی ازجریان پرونده طارمی چه خبر

    • ش

      برو بچه برو قدرت برتری ندارین منتظر پرونده طارمی هستین قهرمانیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موش به سوراخ نمیرفت جارو۰۰۰شمابه فکرششتقلال باشید

    • بدون نام

      بخور آش به همین خیال باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج