۶۶۸۶۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اشکانی: ترسیدم مثل محمد بنا شوم

تیم ملی کشتی فرنگی با وجود قهرمانی در مسابقات بین‌المللی جام تختی اما نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذارد.

ایران ورزشی: تیم ملی کشتی فرنگی با وجود قهرمانی در مسابقات بین‌المللی جام تختی اما نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذارد. برای اولین بار در تاریخ مسابقات جام تختی بود که بین یک تیم خارجی و تیم ملی کشتی فرنگی ایران بر سر قهرمانی رقابت نزدیکی شکل می‌گرفت. تا پیش از این همیشه ایران با اقتدار و با فاصله زیاد نسبت به رقبا به‌عنوان قهرمانی می‌رسید. در این دوره اما با وجود حضور بخش زیادی از نفرات اصلی کشتی فرنگی اما نتایج کمی نگران کننده بود، هر چند که علی اشکانی سرمربی تیم ملی معتقد است نتایج تیم بد نبوده و نباید به تیم به خاطر کسب نتایج درخشان در هر مسابقاتی استرس وارد کرد.

آقای اشکانی مسابقات جام تختی را چطور دیدید؟

به نظرم رقابت بسیار خوب و نزدیکی بود. سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود و تیم‌های خارجی بسیار خوب بودند.

خارجی‌ها خوب بودند آیا عملکرد کشتی‌گیران ما دور از انتظار بود؟

تیم‌های ترکیه، آذربایجان و قزاقستان با بهترین کشتی‌گیران خود به ماهشهر آمدند. بلغارستان و کوبا نیز از قهرمانان المپیک در ترکیبشان بهره می‌بردند. در مقابل تیم ایران با ترکیبی که بیشتر آن جوانان بودند، در این رقابت‌ها حضور داشت.

اما به نظر می‌رسید که با حضور 30 کشتی‌گیر تیم ایران بتواند، نتایج بهتری کسب کند؟

ما می‌توانستیم ۳۰ کشتی‌گیر را در این مسابقات شرکت دهیم که ۱۰ نفر از این جمع کشتی‌گیران جوان بودند. افرادی مثل کایدخورده عضو تیم ملی جوانان بودند اما در بزرگسالان آنها را محک زدیم، ضمن اینکه تیم قزاقستان هم نزدیک به ۲۰ نفر بود.

با این حال حضور بیش از نیمی از ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی فرانسه در جام تختی سطح توقعات را بالا برده بود.

نباید در هر تورنمنتی توقع کسب نتیجه وجود داشته باشد. کسب نتیجه استرس به تیم وارد می‌کند و واقعا در این دو روز گذشته فشار زیادی را تحمل کردیم. متاسفانه توقع مردم بالا است و همیشه در هر رویدادی توقع موفقیت دارند و همین استرس زیادی را به تیم وارد می‌کند. در مسابقات جام تختی هم به حدی این فشار زیاد بود که ترسیدم مثل محمد بنا شوم. یادتان می‌آید در ریو چه اتفاقی برای آقای بنا رخ داد؟ باید با طرز فکر منطقی فشار را از روی تیم برداشت. هر جا نباید به دنبال نتیجه بود و مردم باید این مسائل را بدانند. باید در برخی مسابقات‌ به نفرات جوان‌‌تر هم میدان داد، این کار را در جام تختی انجام دادیم.

برخی نفرات شاخص شکست خوردند، در حالی‌ که به نظر می‌رسید عملکرد بهتری داشته باشند.

ببینید تیم در شرایط ایده‌آلی قرار نداشت. به هر حال بعد از مسابقات جهانی فرانسه باید این نفرات را دوباره به تیم بر‌می‌گرداندیم، ضمن اینکه چند کشتی‌گیر ما مثل افشین بیابانگرد، محمد نوربخش، فرشاد بلفکه، نجفی و... پیش از مسابقات به دلیل آلودگی و گرد و غبار هوای خوزستان دچار آنفلوآنزا شده و در بیمارستان بستری شدند و چهار پنج روز طول کشید تا بهبود پیدا کردند. همین امر نیز تا حد زیادی باعث تحلیل نیروی بدنی آنها و عملکردشان در مسابقات شد.

سطح مسابقات هم نسبت به سال‌های گذشته فرق کرده بود!

خیلی تفاوت داشت. واقعا تیم‌ها بسیار خوب بودند. ترکیه و کوبا با نفرات مطرح در این مسابقات حاضر شده بودند، ضمن اینکه قزاقستان هم خیلی خوب کار کرد. به نظرم رنکینگ‌دار شدن این رقابت‌ها باعث شده بود همه با تمام توان بیایند.

باید نگران قزاقستان و حتی قرقیزستان در بازی‌های آسیایی باشیم؟

کار سختی داریم. در این مسابقات کشتی‌گیران این دو کشور نشان دادند که مفت‌باز نیستند و رقیب جدی برای ما هستند. در بازی‌های جاکارتا اگر با برنامه حاضر نشویم، آسیب می‌‌بینیم.

به نظر می‌رسد از عملکرد تیم ملی رضایت دارید؟

به هر حال کشتی‌گیران ما تلاش خود را کردند و با توجه به اینکه قوانین جدید به تازگی اجرا می‌شد، طبیعی بود که در برخی اوزان با مشکلاتی روبه‌رو شویم. درست است که این قوانین توسط اتحادیه جهانی کشتی اتخاذ شده و همه کشورها ملزم به تطبیق خود با این قوانین هستند اما ما باید با قوانین جدید باز هم مسابقه دهیم تا هر چه بیشتر با شرایط جدید خودمان را وفق دهیم.

نظر شما درباره وزن‌کشی در دو روز چیست؟

وزن‌کشی در صبح زود و در دو روز مسابقات واقعا بر عملکرد کشتی‌گیران تأثیر منفی دارد و آنها را دچار برخی مشکلات می‌کند. البته با توجه به اعتراض اکثریت کشورها این احتمال وجود دارد که این موضوع اصلاح شود.

به نظر می‌رسد وزن‌کشی در روز مسابقه هم حسابی به استراحت کشتی‌گیران آسیب بزند!

هم به خواب و استراحت کشتی‌گیران آسیب می‌زند و هم به خواب و استراحت داوران و مربیان ضربه می‌زند. من در روز اول و دوم مسابقات واقعا دو سه ساعت بیشتر نخوابیدم و این فشار زیادی را به ما وارد کرد. به نظر نمی‌رسد که خیلی قانون خوبی برای کشتی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج