۶۶۸۶۸۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

اعلام نامزدهای نهایی جایزه اسکار مهم‌ترین خبر سینمایی دنیا طی هفته های گذشته بوده است. مانند سال‌های قبل و در فاصله چند هفته مانده به برگزاری مراسم اصلی، نامزدهای نهایی بخش‌های مختلف اسکار اعلام شدند که با شگفتی‌ها و حاشیه‌های فراوانی نیز همراه بود.

روزنامه اسمان ابی: اعلام نامزدهای نهایی جایزه اسکار مهم‌ترین خبر سینمایی دنیا طی هفته های گذشته بوده است. مانند سال‌های قبل و در فاصله چند هفته مانده به برگزاری مراسم اصلی، نامزدهای نهایی بخش‌های مختلف اسکار اعلام شدند که با شگفتی‌ها و حاشیه‌های فراوانی نیز همراه بود.
اسکار که در پرونده سال‌های اخیرش دوره‌هایی را به یاد می‌آورد که به سیاه‌پوستان جایزه‌ای داده نشده، در نودمین دوره تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا در زمینه سیاه‌پوستان و زنان انواع‌واقسام رکوردشکنی‌ها و توجه‌ها را به خرج دهد. از سوی دیگر رأی‌دهندگان آکادمی در آرای‌شان واکنش‌هایی هم به رسوایی سال ۲۰۱۷ در هالیوود داشته‌اند، اما هرچه که هست چهارم مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفند ۱۳۹۶) شاهد یکی از ویژه‌ترین مراسم‌های اسکار در سال‌های اخیر خواهیم بود که می‌تواند همراه با رکوردشکنی‌هایی نیز باشد. مراسم اعطای جوایز سالانه آمریکا که توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به بهترین آثار صنعت سینمای جهان اهدا می‌شود، امسال نیز در سالن تئاتر دالبی در مرکز تئاتر هالیوود و هایلند لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.
آن‌چه در ادامه خواهید خواند نگاهی به مهم‌ترین نکات و حواشی این جایزه بزرگ سینمایی در نودمین دوره آن است.

مارتین مک‌دونا؛ بدشانس
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

این هم از آن اتفاقات عجیبی است که تنها در اسکار می‌افتد. «سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری» فیلم تازه مارتین مک دونا آن‌قدر مورد‌توجه واقع شده که فرانسیس مک دورماند در شاخه بهترین بازیگر زن، سم راکول و وودی هارلسون در شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و فیلم در پنج رشته دیگر ازجمله بهترین فیلم نامزد شود، اما نکته مهم نامزد نشدن مک دونا در بخش بهترین کارگردانی است.


«شکل آب»؛‌ 13 نامزدی
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

بیشترین نامزدی در نودمین دوره اسکار متعلق به فیلم «شکل آب» ساخته گیرمو دل تورو است. شکل آب دهمین فیلمی است که در تاریخ این مراسم در 13 شاخه بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن، تدوین، بازیگر نقش مکمل زن، فیلمنامه اورجینال، موسیقی متن، طراحی لباس، میکس صدا، تدوین صدا، فیلمبرداری و بازیگر نقش مکمل مرد نامزد کسب جایزه شده است.


تیموتی شالامی؛ یکی از جوان‌ترین‌ها
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

۷۵ سال است که کسی جوان‌تر از تیموتی شالامی با ۲۲ سال در شاخه بازیگری نامزد اسکار نشده است. او به خاطر فیلم «مرا به نامت صدا کن» نامزد شده است.


جیمز فرانکو؛کنار‌گذاشته‌شده
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

واکنش‌ها به فیلم «هنرمند فاجعه» به‌اندازه‌ای مثبت بود که جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی را در گلدن‌گلوب برای جیمز فرانکو کارگردان و بازیگر این فیلم به بار آورد. دقیقا بعد از این اتفاق بود که اتهام رسوایی دامن‌گیر فرانکو هم شد و به‌نظر می‌رسد نبودن اسم او در هیچ بخشی به واکنش آکادمی به رسوایی اخلاقی بی‌ربط نباشد.


کریستوفر پلامر؛‌ دهن‌کجی به کوین اسپیسی
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

پیرترین بازیگر تاریخ جوایز اسکار که با ۸۸ سال در شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «همه پول‌های دنیا» نامزد شده است. نکته مهم درباره این انتخاب آن است که پلامر در فیلم رایدلی اسکات ظرف ۹ روز جایگزین کوین اسپیسی شد که به‌خاطر رسوایی اخلاقی حضورش در فیلم تحمل نشد. حالا اسکار مانند گلدن‌گلوب با این انتخاب دهن‌کجی به اسپیسی را نشان می‌دهد.


پل تامس اندرسن، استیون اسپیلبرگ و کریستوفر نولان؛ خوب، بد، زشت
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

سه کارگردان معروف کمتر مورد‌توجه واقع‌شده فصل جوایز امسال در اسکار وضعیت عجیبی دارند. پل تامس اندرسن با فیلم «رشته خیال» در 6 رشته نامزد شده است. اسکار برای اندرسن سنگ‌تمام گذاشته، در‌حالی‌که به استیون اسپیلبرگ و فیلم «پست» اعتنایی نکرده است. «پست» فقط در دو بخش بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم نامزد است. داستان برای کریستوفر نولان و «دانکرک» اندکی پیچیده‌تر است. این فیلم با آن‌که در هشت رشته نامزد شده، اما 6 مورد آن در بخش‌های فنی است. البته اسکار، نولان و فیلمش را در بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نیز قرار داده است.


مریل استریپ؛‌ ارتقای رکوردهای شخصی
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

استریپ رکورددار بیشترین تعداد نامزدی اسکار در شاخه بازیگری است. او برای بیست‌ویکمین‌بار نامزد بهترین بازیگر زن در اسکار شده و تاکنون سه جایزه اسکار را برده است. این بازیگر پیش از این رکورددار بیشترین نامزدی بوده و با بازی در فیلم «پست» رکورد خود را ارتقا داد.


جردن پیل؛ سیاه‌پوست خوش اقبال
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

درحالی که اکادمی اسکار چند سال پیش هیچ سیاه‌پوستی را لایق دریافت جایزه ندانست و اعتراضات زیادی را به بار آورد، امسال فیلم «برو بیرون» اولین فیلم جردن پیل بسیار مورد‌توجه واقع شده است. پیل اولین سینماگر سیاه‌پوست تاریخ جوایز اسکار است که در یک‌سال و به‌طور همزمان نامزد بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین فیلم می‌شود.


راشل موریسون؛‌ اولین فیلمبردار زن
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

اولین فیلمبردار زنی است که در طول تاریخ ۹۰ ساله برای فیلم «مادباوند» اسکار نامزد شاخه بهترین فیلمبرداری شده است.


گرتا گرویگ؛ در میان زنان تاریخ‌ساز
خوش شانس‌ها و بدشانس‌های اسکار ۲۰۱۸

پنجمین زنی که توانسته‌ تاکنون در شاخه بهترین کارگردانی جوایز سینمایی اسکار نامزد شود. چهارمین زنی که در دو شاخه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اورجینال نامزد شده است. سیزدهمین کارگردان زن است که فیلمش در شاخه بهترین فیلم اسکار نامزد شده است. چهارمین فیلم تاریخ با کارگردان زن که همزمان در شاخه بهترین فیلم و فیلمنامه نامزد می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج