۶۶۸۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

این نکات را هر زن خانه داری باید بداند

درمان بيماري‌ها در آشپزخانه

گاهي در روز با احساس درد از فعاليت روزانه‌مان باز مي‌مانيم، گاهي شب‌ها با گرفتگي عضلات ساق پا و انگشتان از خواب بيدار مي‌شويم، گاهي دل درد، سر درد، دندان درد مي‌گيريم و دليل بروز اين دردها را نمي‌توانيم كشف كنيم

درمان بيماري‌ها در آشپزخانه

درمان بيماري‌ها در آشپزخانه

دردهایی که به طور ناگهانی به سراغ شان می آیند و خیلی زود آن ها را ترک می کنند. بسياري از مردم بر اين باورند كه ناشي از استرس‌ها و تنش‌هاي عصبي است كه در طول روز به‌دليل فشار كار اداري يا منزل به آن‌ها وارد مي‌شود و به همين دليل براي پيگيري علت اين دردها چندان تلاش نمي‌كنند. اگر چه ما نيز معتقديم، برخي از دردهايي كه گهگاه تجربه مي‌كنيم ناشي از فشار كار و استرس‌هاي روزمره است ولي به اين نكته نيز توجه مي‌كنيم كه عوامل ديگري از قبيل فقدان ‌تعادل در مصرف موادغذايي، كمبود ويتامين و فقدان تعادل ساعت خواب در طول شبانه روز نيز از ديگر دلايل بروز اين دردهاست. با مطالعه اين يادداشت علاوه‌بر آنكه با دلايل بروز دردهاي ناگهاني آشنا خواهيد شد، درمان خانگي و شيوه پيشگيري از بروز آن‌ها را نيز خواهيد آموخت.


درمان بيماري‌ها در آشپزخانه

آويشن درمان گرفتگي ساق پا

حتما تا امروز با گرفتگي و انقباض عضله ساق پا به‌ويژه در خواب رو‌به‌رو شده‌ايد. اين گرفتگي با درد همراه بوده و گاهي اين درد آن‌قدر شديد است كه موجب بيدار شدن‌ از خواب مي‌شود. دلايل مختلفي براي بروز اين انقباض‌هاي ناگهاني در ماهيچه ساق يا ران پا وجود دارد كه يكي از آن‌ها كمبود ويتامين‌ها و املاح معدني از قبيل كلسيم، پتاسيم، منيزيم و ويتامين D است. بنابراين با اصلاح رژيم غذايي و مصرف ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه مثل آب هويج، چغندر و ميوه‌هاي شيرين مي‌توان اين كمبودها را در بدن جبران كرد. از طرفي استفاده از برخي از گياهان دارويي مانند گل قاصدك، كاسني و آويشن نيز در بهبود اين انقباض‌ها موثر است. براي دريافت نتيجه از اين گياهان بهتر است روزي ۲ فنجان از دم كرده اين گياهان را بنوشيد تا با اثرات مثبت آن در بهبود انقباض‌هاي عضلاني پا آشنا شويد.


تسكين دل درد با ليموترش و بابونه

بسياري از ما در طول روز ممكن است يكي، دو بار با دل‌دردهاي بعد از وعده‌هاي غذايي روبه‌رو شويم؛ دل‌دردهايي كه بعد از خوردن ناهار يا شام به سراغ‌مان مي‌آيد و خودمان مي‌توانيم حدس بزنيم كه به‌دليل مصرف بيش‌ازاندازه مواد‌غذايي و انباشته‌كردن آن‌ها درون معده است. علت اصلي اين دردها ممكن است تندخوردن و درست نجويدن غذا و مصرف حجم زيادي از غذا باشد. به اين ترتيب امكان هضم و جذب مواد غذايي طبق روال هميشه امكان‌پذير نمي‌شود، بنابراين معده اين فقدان ‌هماهنگي را با دل درد، دل پيچه، گازمعده و گاهي اسهال بروز مي‌دهد. در چنين شرايطي براي بهبود وضعيت خود بهتر است به دستگاه گوارش يكي، دو ساعت استراحت دهيد و پس از آن تنها با خوردن آب ميوه و آب سبزي‌ها به درمانش كمك كنيد. بهترين نوشيدني‌ها آب ليموترش، آناناس و انبه هندي است. در عين حال مصرف سبزي‌هايي مانند شويد، جعفري و بابونه كه در هر آشپزخانه‌اي يافت مي‌شود، توصيه مي‌شود. مي‌توانيد اين سبزي‌ها را به‌صورت آب‌پز براي وعده شام مصرف كنيد.


استفاده از آب سبزي‌هايي كه به آن آب پياز و سير اضافه شده باشد براي كاهش ميزان فشار خون مفيد است. علاوه‌بر اين، خوردن گيلاس وحشي و زال زالك نيز به‌عنوان يكي از ميوه‌ها در طول روز به اين افراد توصيه مي‌شود


گل هميشه بهار دشمن واريس

واريس‌هاي سياهرگ از جمله عوارضي است كه در طول زندگي براي افرادي كه زياد مي‌ايستند يا بيش‌ازحد به‌صورت نشسته به انجام فعاليت‌هاي‌شان مي‌پردازند، ديده مي‌شود. براي درمان اين واريس‌ها راه‌حل‌هاي مختلفي مانند استفاده از جوراب‌هاي كش‌دار، بلندتركردن 3 تا 4 سانتي‌متري پايين تخت نسبت به بالاي تخت و پياده‌روي و دوچرخه‌سواري روزانه وجود دارد اما يكي از موثرترين شيوه‌هاي درماني در كنار اين موارد مصرف كشمش بي‌دانه سياه است كه تاثير زيادي در درمان واريس دارد. بنابراين به افراد خوردن كشمش 2 بار در روز به اندازه 20 تا 30 دانه در صورتي كه فرد مبتلا به بيماري ديابت نيست توصيه مي‌شود. علاوه بر اين نوشيدن 2 فنجان چاي گل هميشه بهار نيز به تسكين درد و درمان اين عارضه كمك مي‌كند.


درمان بيماري‌ها در آشپزخانه

كاهش فشار خون با آب پياز و سير

همان‌طور كه مي‌دانيد، فشار خون به تنهايي يك بيماري محسوب نمي‌شود؛ اين عارضه يك حالت تدافعي بدن بوده كه نشانگر بروز اختلال در يكي از ارگان‌ها و اندام‌هاي دروني بدن است كه منجر به بروز فشار خون شده است. بنابراين براي درمان اين عارضه بايد ابتدا به درمان معضل عضو مربوطه پرداخت تا فشار خون به‌خودي خود درمان شود. اما گاهي فشار خون افراد به دلايل عصبي يا رعايت نكردن رژيم غذايي مناسب بالا مي‌رود. در اين حالت با استفاده از برخي سبزي‌ها و گياهان در چند وعده غذايي مي‌توان به تسكين و بهبود آن كمك كرد.


پيشگيري از پيري زودرس با گندم سياه

در طبيعت، خوراكي‌ها و مواد‌غذايي وجود دارد كه مصرف آن‌ها به پيشگيري از پيري زودرس كمك مي‌كند. استفاده از اين خوراكي‌ها در وعده‌هاي غذايي كمك مي‌كند تا بدن نشاط و شادابي خود را حفظ كرده و نيروي حياتي را در بدن افزايش دهد. مصرف شير، ماست، گندم سياه، كلم رنده شده در سركه خانگي، عسل و حلوايي كه با دانه‌هاي كنجد توليد شده باشد از جمله خوراكي‌هايي است كه از پيري زودرس پيشگيري مي‌كند.
علاوه‌بر اين نوشيدن روزانه يك ليوان آب سبزي‌ها نيز در حفظ سلامت و جواني موثر است.


كنترل سلامت پروستات با كنجد

براي پيشگيري از بروز التهاب پروستات در مردان راه‌حل‌هاي مختلفي وجود دارد كه يكي از ساده‌ترين آن‌ها استاندارد كردن رژيم غذايي و مصرف خوراكي‌ها در وعده‌هاي غذايي است.
گنجاندن دانه‌ها و آجيل‌هاي خام، تخم كدو، تخم آفتاب‌گردان، بادام درختي و كنجد در رژيم غذايي در حفظ سلامت پروستات و پيشگيري از التهاب آن موثر است. علاوه بر اين جايگزين كردن روغن زيتون با روغن‌هاي مورد مصرف براي آشپزي و نوشيدن چاي بابونه ۲ فنجان در روز به پيشگيري از ابتلاي پروستات به بيماري كمك مي‌كند.


درمان بيماري‌ها در آشپزخانه

از پوكي استخوان پیشگیری کنید

پوكي استخوان از جمله عوارضي است كه در افراد كهنسال ديده مي‌شود. يكي از دلايل بروز پوكي استخوان در افراد كهنسال ‌مصرف نكردن مواد مغذي، ويتامين‌ها و املاح در وعده‌هاي غذايي است. از طرفي مصرف بيش‌ازاندازه گوشت و فقدان ‌تعادل هورموني در افراد به‌ويژه در زنان موجب ابتلا به پوكي استخوان مي‌شود. يكي از مهم‌ترين شيوه‌هاي پيشگيري از بروز پوكي استخوان مصرف هويج، شلغم، چغندر قرمز، كرفس و نوشيدن آب ميوه تازه در طول روز است. علاوه‌بر اين گياهان دارويي همچون جعفري، گزنه و گياه دم اسبي تاثير زيادي در تقويت بافت استخواني و پيشگيري از خلل و فرج غيرطبيعي استخوان خواهد داشت.


كنترل قند خون با شيرين‌بيان

نوشيدن جوشانده ريشه شيرين‌بيان از جمله نوشيدني‌هايي است كه مصرف آن به‌صورت روزانه در كنترل قند خون و پيشگيري از افزايش و كاهش آن كمك مي‌كند. علاوه بر ريشه شيرين‌بيان، ميوه گياه سرو كوهي نيز براي كنترل ميزان قند خون و ايجاد تعادل در بدن كمك مي‌كند. به اعتقاد درمانگران مصرف غلات و حبوبات، آجيل، ميوه‌ها به‌ويژه سيب و گلابي و دانه‌هاي روغني نيز در كنترل ميزان قند خون بسيار موثر است. افرادي كه علاقه‌مند به پيشگيري از ابتلا به بيماري قند نيز هستند مي‌توانند با رعايت نكات ياد شده و نوشيدن يك ليوان آب ولرم با نصف ليموترش و پرهيز از مصرف غذاهاي سرخ شده از ابتلا به اين بيماري پيشگيري كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج