جاباما
۶۶۸۷۰۵
۶ نظر
۵۰۱۶
۶ نظر
۵۰۱۶
پ

واکنش ناجا به تعدیل مجازات قاچاقچیان موادمخدر

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدرناجا با اشاره به الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر مبنی بر تعدیل مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، تصریح کرد که پلیس از اول هم موافق چنین طرحی نبود.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدرناجا با اشاره به الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر مبنی بر تعدیل مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، تصریح کرد که پلیس از اول هم موافق چنین طرحی نبود.

سردار مسعود زاهدایان اظهارکرد: باید ببینیم مضرات این قانون در دراز مدت چیست؟ این قانون در کوتاه مدت سبب شده تا قاچاق های خرد افزایش پیدا کند. مثلا اگر اعدام برای یک موادی از ۱۰۰ کیلوگرم به بالا لحاظ شود، قاچاق هایی در ۹۹ کیلوگرم و ۹۹ کیلو و۵۰۰ گرم انجام می‌شود و قاچاقچیان مقادیری کم تر از حد اعدام را انتخاب می‌کنند که مشمول چنین مجازاتی نشوند.

وی درباره اینکه آیا با اجرای این قانون تعداد دستگیری‌ها بیشتر می‌شود یا خیر؟ اظهارکرد: به نظر می‌رسد که در دراز مدت این اتفاق بیفتد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره اینکه آیا پلیس موافق یا مخالف این قانون است؟ گفت: اجازه بدهید ببینیم که در انتها چه می‌شود. ما از اول موافق نبودیم و الان هم به نظر می رسد شرایط پیچیده تر خواهد شد.

«الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» که مجازاتهای قاچاقچیان مواد مخدر اعم از تولیدکننده، وارد و صادرکننده و سایر مصادیق قاچاق را دربر می‌گیرد با هدف تعدیل مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، سال گذشته در صحن مجلس تصویب و بدلیل وجود نظرات مختلف، دو کمیسیون قضایی و حقوقی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مسوولیت رسیدگی به آن را بر عهده گرفتند که در نهایت بعد از گذشت ۱۰ ماه از سال ۹۶ صورت قانونی به خود گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همیشه پلیس مظلوم واقع شده از اونطرف دستگیری انجام بشه و تعداد زیادی پرسنل شهید میشه و قاچاقچیان هم ازاد

    • حقگو

      به نظرم قانون خوبی است چون تمام ابعاد ومصلحت اجتماعی،سیاسی فرهنگی علی الخصوص سیاست خارجی،و....درنظر گرفته شده است آیا با اعدام قاچاقچی ها مشکل حل می شه؟اگرحل می شدتابحال نتیجه میداد. ولی اعدام ها هزاران نفردر جامعه بی سرپرست وخیلی ها را یتیم نموده است.عواقب این همه اعدام ها را در جامعه می بینیم.

      پاسخ ها

      • کاظم

        قاچاقچیان مواد مخدر میکروب و ویروس جامعه هستند خوب پزشک برا درمان فرد مبتلا به میکروب و ویروس انها را از بین میبرد.و واقعا باید بفهمند جامعه دوست دارد این میکروبها از بین بروند.

      • کاظم

        با اعدام قاچاقچی مواد مخدر 4 نفر یتیم و بی سرپرست میشوند اما وجود و زنده ماندن قاچقچی هزاران نفر یتیم و بی سرپرست و مشگلات اجتماعی گریبانگیر جامعه میشود .پس حذف و نابودی فروشنده مواد از واجبات است

      • احمد

        درسته با اعدام درست نمیشه.به نظرماموادیهابهترین راهکار حبس تعلیقیست .طرف با اعدام یا حبس بالا به طور معمول خانواده ۴نفرش ازهم پاشیده میشود و۳نفردیگر نیز به خلاف کشیده میشوند پس با حبسهای تعلیقی جلوی ازهم پاشیدن زندگی و دادن یک فرصت دوباره جهت بازگشت به جامع و خانواده را به آنها بدهیم.

    • بدون نام

      شما کی مواقق بودی ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج