۶۶۸۷۲۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ایران و اسپانیا از گروه B صعود می‌کنند

حضور خاویر پووز گومس بازیکن معروف مادریدی به خصوص بابت حرفهای جنجالی و محبوبیت مردمی در تهران باعث شد برای مصاحبه و سوالات اختصاصی در اولین روز حضورش اقدام کرده و در هتل محل اقامت با او و مدیر برنامه هایش، آقای فرامرز پلنگبد هم کلام شویم.

خبرگزاری فارس: خاویر پووزگومس در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد و می تواند در ۱۰ سال گذشته به اوج برسد و به یک قطب بزرگ تبدیل شود.

مدیر برنامه های ایرانی و دوست صمیمی خاویر، البته حامل مدارکی بود که ثابت می کرد، نمایندگی رسمی باشگاه رئال مادرید برای برگزاری کمپ تمرین و آکادمی تابستانی را در اختیار دارد.

نخست با طرف ایرانی که رابطه بسیار خوبی با سفرای ایران و اسپانیا در دو کشور دارد و مقامات باشگاه رئال مادرید و فدراسیون فوتبال اسپانیا را به خوبی می شناسد، صحبت می کنیم و از او می خواهیم درباره فعالیت ها و علت حضورش در ایران بگوید:

ایران و اسپانیا از گروه B صعود می‌کنند

«با رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا رابطه بسیار خوبی دارم و این حاصل سال‌ها تلاش و مطالعه و بررسی شرایط بوده که توانسته ام، مجوز فعالیت از سوی باشگاه رئال مادرید را دریافت کنم و برای کشورم چنین امتیازی را به ارمغان بیاورم. وقتی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بازداشت شد، البته اتهامش هرگز به اثبات نرسید و فقط می خواستند او را تخریب کنند، من هم خودم تصمیم گرفتم تمام مدارک خود را به دادگاه شماره ۳ مادرید ببرم و آنها از صداقت و شفافیت کارهای من متعجب شده بودند. همه کارهای من روی نظم و دقت بالا است و همین مساله باعث شده در کارم موفق باشم. »

وی ادامه داد: «سال گذشته نمایندگی باشگاه رئال مادرید را برای کمپ تابستانی دریافت کردم و همزمان برای لیسانس برگزاری آکادمی رئال مادرید و تربیت بازیکن و مربی اقدام کردم و در این عرصه نیز موفق شدم این مجوز مهم را دریافت کنم. تلاش من از ابتدا این بود که تمامی کارها قانونی و شفاف صورت بگیرد. اکنون خاویر گومس به عنوان یک بازیکن فعال و کسی که کلاسهای مهم مربیگری را تجربه کرده در مادرید مدارس حرفه ای فوتبال دارد و به من در این زمینه کمک می کند، در این آکادمی اکنون دو جوان ایرانی به نام های شایان عطاریان و علیرضا در خط حمله بازی می کنند و این اتفاق ها برای فوتبال ایران بسیار سودمند است، د ر فصل تابستان این کمپ ها برقرار است و اکنون در ایران این پروژه خوب را کلید خواهیم زد. استعدادیابی ، ارتقای زیرساخت ها، استاندارد کردن فوتبال در مقاطع سنی مختلف در دستور کار ما خواهد بود.

ستاره های جوان ایرانی نیز وقتی به مادرید می آیند، غذای حلال، اتاق خواب و مسکن خوب، دعوت نامه و ویزا، لباس مناسب، پزشک و یک خط تلفن موبایل وارد آکادمی می شوند. خدمات خوبی به آنها ارایه می شود و البته فارغ التحصیل شدن در این آکادمی ساده نیست. »

خاویر در حرم رضوی

نماینده رسمی رئال مادرید در ایران افزود: «در ایران چند سفر مهم داشتیم چرا که خاویر علاقه داشت تا ایران را نیز مشاهده کند و از این کشور زیبا لذت ببرد، البته که همه ایرانیان میهمان نواز هستند اما در مشهد واقعا از میهمان نوازی آقای خداداد عزیزی شگفت زده شدیم، ایشان لطف زیادی به ما و میهمان خارجی ما داشتند و خاطره خوبی از زیارت حرم رضوی داریم. آقای عزیزی واقعا به ما لطف داشت.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: « هدف محوری و اصلی ما این است که به کشور خود، سرمایه وارد کنیم، تاسیس آکادمی رئال مادرید در ایران به سود فوتبال کشورمان است و تلاش می کنیم بهترین اتفاقها در این عرصه رخ بدهد. زیرساختهای فوتبال پایه کشورمان باید اصلاح شود و مربیان بزرگ آکادمی های رئال مادرید باید به ایران سفر کنند، در عین حال ایران را بیش از پیش به دنیا معرفی خواهیم کرد و هر یک از این میهمان ها سفیر خوبی برای ایران خواهند بود.»

خاویر گومس در مصاحبه ای صمیمانه با خبرنگار خبرگزاری فارس به سوالاتی در خصوص همگروه شدن ایران با اسپانیا و همچنین نظرش درباره ایران و فوتبال این کشور پاسخ گفت.

او درباره زندگی و بیوگرافی خود گفت: یک پسر اسپانیایی بودم که شانس ورود به دنیای فوتبال اسپانیایی را داشتم. نخست راهی اتلتیکومادرید شدم و بعد از آن در رایووایکانو نیز بازی کردم، رشد آکادمیک برای من اهمیت داشت و به خوبی در مقطع سنی نوجوانان و جوانان با فوتبال آشنا شدم.

وی ادامه داد: در اسپورتینگ خیخون رسما وارد دنیای فوتبال حرفه ای در مقطع بزرگسالان شدم و فوتبال را شناختم.

ایران و اسپانیا از گروه B صعود می‌کنند

دو قطبی مادرید و بارسلونا

خاویر درباره دو قطبی مادرید و بارسلونا گفت: به نظر من مادرید به بارسلونا نیاز دارد و بارسلونا هم به رئال مادرید نیازمند است. این دو تیم از هم سرشناس تر هستند و هواداران بسیار زیادی دارند. آنها حتی نماینده کشور اسپانیا هستند. مخصوصا چون مادریدی هستم و دوستانم نیز در رئال مادرید هستند، هوادار جدی رئال مادرید هستم. از کودکی آرزو داشتم در رئال مادرید بازی کنم، این شاید آرزوی بیشتر کودکان مادریدی باشد. البته این شانس را نداشتم و تنها در سطح آکادمیک با رئال مادرید رابطه داشتم. باید در سطح جهانی باشی تا راهی رئال مادرید شوی و در سطح اسپانیا بودن، کافی نیست.

عاشق ایران هستم

پووز گومس درباره ایران و احساسش درباره کشورمان گفت: حس بسیار خوبی درباره ایران دارم و از وقتی وارد ایران شدم متوجه زیبایی ها و مردم خوبش بودم، حس عجیبی است و توصیف ساده نیست اما باید بگویم که عاشق ایران هستم. کار کردن در فوتبال ایران برای من یک افتخار است، دوست ایرانی من باعث شد از ۵ سال پیش وارد ایران بشوم، سفرهای زیادی در ایران داشته ام و ایران مرا به خود جذب کرد. اکنون می خواهم با جدیت بیشتر و با کمال میل در ایران و فوتبال بزرگ این کشور کار کنم.

ایران، رقیب سرسخت اسپانیا است

خاویر درباره بازی های تیم ملی ایران و حضور ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: ایران همیشه شگفتی ساز بوده و البته باید به سطحی برسد که دیگر حضور در جام جهانی برایش شگفت انگیز نباشد و در خود جام جهانی به نتیجه مطلوب برسد. این شایستگی در فوتبال ایران وجود دارد. وقتی قرعه کشی انجام شد به این فکر می کردم که ایران می تواند همه را شگفت زده کند، واقعا این را به خاطر حضورم در ایران نمی گویم و مطمئن هستم که ایران یکی از سخت ترین رقبای اسپانیا خواهد بود.

سیستم رئال مادرید برای کی‌روش دردسرساز شد

ستاره اسپورتینگ خیخون درباره نقش کی‌روش نیز گفت: من فکر می کنم که کی‌روش یک مربی بسیار خوب است و در فوتبال ایران بسیار خوب عمل کرده و کارنامه بسیار خوبی دارد. او تیمی در اختیار دارد که می تواند برای مردم کشورش تلاش کند و بجنگد و به نتیجه برسد. کار کی‌روش در رئال مادرید هم خوب بود ولی رئال مادرید همیشه منتظر پیروزی است و کی‌روش در مادرید فرصت درخشش نداشت و سیستم رئال مادرید برای او در آن دوران دردسرساز شد. مثل حالا، زیدان هم با این همه درخشش و افتخار اکنون که تیمش دچار بحران شده در حال اخراج است.

زیدان همان زیدان است

وی درباره حضور زیدان در رئال مادرید نیز گفت: در رئال مادرید همه دنبال پیروزی هستند و به مربی اجازه شکست نمی دهند، هر شکست، یک قدم به سمت اخراج است و مربی رئال مادرید همیشه کوهی از استرس است. زیدان همان زیدان است و بازیکنان همان بازیکنان هستند. به نظر من باید به زیدان اعتماد کنند و اجازه بدهند او و تیمش روی لیگ قهرمانان اروپا متمرکز باشند. زیدان هنوز یک فشنگ در هفت تیر خود دارد و باید اجازه بدهند به کارش ادامه بدهد.

مسی و رونالدو؛ سیر و پیاز

خاویر پووز در مقایسه لیونل مسی و رونالدو اظهار داشت: همیشه وقتی پای مقایسه می رسد می گویم که مقایسه این دو مثل کنار هم قرار دادن سیر و پیاز است، هر کدام ویژگی های خودشان را دارند و نمی شود این دو را با هم مقایسه کرد، باید سالها و سالها بگذرد تا دوباره مثل مسی یا رونالدو وارد دنیای فوتبال حرفه ای شوند. رونالدو را باید در فضای کلی تحلیل کرد و نمی شود به خاطر افت اخیرش، او را متهم به کم کاری کرد، در مجموع رونالدو خیلی به رئال مادرید کمک کرده است.

آلمان و اسپانیا در فینال

وی درباره جام جهانی و قهرمان ان نیز گفت: به عقیده من فوتبال آلمان در این جام جهانی کاملا مدعی است و حق دارد برای خود رقیب پیدا نکند. آلمان همیشه یکی از بهترین های دنیای فوتبال بوده است، البته اسپانیا هم امسال اماده اسا و شاید بشود آلمان و اسپانیا را در فینال ببینیم. به نظر من ایران واقعا می تواند گفتی ساز باشد. ایران شاید تا یک چهارم هم صعود کند. می دانم بسیار سخت است اما فکر می کنم که ایران توان خلق شگفتی را دارد.

ایران و اسپانیا از گروه B صعود می‌کنند

پرتغال و مراکش صعود نمی کنند

نماینده باشگاه رئال مادرید و مربی آکادمی های جنوب شهر مادرید درباره ایران و گروه سخت و پیچیده اش نیز گفت: این گروه واقعا پیچیده است. من فکر می کنم که پرتغال و مراکش صعود نمی کنند و ایران و اسپانیا راهی مرحله بعدی خواهند شد. جام جهانی یک اتفاق بسیار رویایی است اما پرتغال مثل ایران، جام جهانی را حس نمی کند و غیرت بازیکنان ایرانی که من دیده ام برگ برنده تیم کی‌روش است. بازیکنان ایرانی بازیکنان بزرگی هستند و نباید این تیم را دست کم بگیرید. از بازیکنان قدیمی و بزرگ فوتبال ایران خداد عزیزی را می شناسم و البته مسعود شجاعی و جواد نکونام را به خوبی می شناسم، اینها بازیکنان خوبی هستند. وقتی شجاعی در اوساسونا بود روبروی او بازی کردم و این تجربه جالبی برای من بود.

مهدی قائدی فوق العاده است

خاویر درباره کیفیت فوتبال ایران گفت: اولین چیزی که مرا بسیار شگفت زده کرد این بود که سطح فوتبال بالا است و شماره ۱۶ استقلال خیلی توجه مرا جلب کرد. او عالی بازی می کرد و فوق العاده بود. نکته بسیار مهم سن پایین بازیکنان حرفه ای فوتبال ایران است. شنیده ام که در ایران او را با نیمار مقایسه می کنند. به نظر من حق دارند این مقایسه را داشته باشند، او حرکات بسیار سریعی دارد و به اطرافیانم گفتم که او بی نظیر است.

کی‌روش آدم باهوشی است

خاویر درباره اندیشه های تدافعی کی‌روش خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که ایران برابر اسپانیا نیز تدافعی بازی کند اما این فوتبال حرفه ای است و سیستم دفاعی خودش یک هنر است. کی‌روش آدم باهوشی بوده و تصمیم گرفته که در کار دفاعی تیمش را تقویت کند. او به نتیجه فکر می کند، و این طبیعی و خوب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا نیک اقبال سیسخت

      به دهدشتم سر بزن.. خانم نیک اقبال

    • بدون نام

      ...... شما که خودتون میدونین زنگ تفریح تیم های دیگه هستین واسه چی جوگیر شدین .آدم عاقل هر حرف مفت را باور نمیکنه و پخش نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج