۶۶۸۷۲۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دی‌میستورا در نشست سوچی حضور می‌یابد

سازمان ملل اعلام کرد، دبیرکل سازمان ملل استفان دی‌میستورا را به کنفرانس سوچی که قرار است ظرف فردا (دوشنبه) و سه‌شنبه در این تفرجگاه برگزار شود، می‌فرستد این به رغم تحریم کنفرانس از سوی مخالفان سوری است. روسیه نیز از حضور دی‌میستورا استقبال و نسبت به تحریم مخالفان ابراز نارضایتی کرد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان ملل اعلام کرد، دبیرکل سازمان ملل استفان دی‌میستورا را به کنفرانس سوچی که قرار است ظرف فردا (دوشنبه) و سه‌شنبه در این تفرجگاه برگزار شود، می‌فرستد این به رغم تحریم کنفرانس از سوی مخالفان سوری است. روسیه نیز از حضور دی‌میستورا استقبال و نسبت به تحریم مخالفان ابراز نارضایتی کرد.

استفان دوجاریک،‌ سخنگوی آنتونیو گوترش،‌ دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت، دبیرکل سازمان ملل اطمینان دارد که کنفرانس سوچی به طور اساسی در احیای مذاکرات صلح که تحت نظارت سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود، مثمرثمر خواهد بود.

این در حالی است که دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نشست‌های گروه‌های سوری در وین را بدون اشاره به هیچ پیشرفتی در زمینه دستیابی به توافق صلح خاتمه داد.

دی‌میستورا اظهار داشت: من نیز مانند میلیون‌ها سوری در داخل و خارج از سوریه نسبت به عدم احراز پیشرفت تا به این لحظه در مسیر سازش سیاسی ناراضی هستم.

استفان دوجاریک اظهار داشت، گوترش اطمینان‌هایی را مبنی بر این مساله دریافت کرده که کنفرانس سوچی تلاش نخواهد کرد مذاکرات سازمان ملل را به حاشیه براند.

دی‌میستورا خلاصه‌ای از نتایج مذاکرات وین را به گوترش داد در عین حال بیانیه روسیه را دریافت کرد مبنی بر اینکه نتایج مذاکرات سوچی به منظور سهیم شدن در روند مذاکرات سوریه تحت نظارت سازمان ملل ارائه خواهد شد.

وی افزود، دبیرکل سازمان ملل تصمیم گرفت دعوت روسیه فدرال را برای حضور در کنفرانس سوچی بپذیرد و از این رو دی‌میستورا را عازم این نشست می‌کند.

روسیه از ۱۶۰۰ سوری برای حضور در این نشست دو روزه دعوت کرده در حالیکه غرب نگاه مثبتی به این نشست ندارد.

این در حالی است که در وین گروه مخالفان سوریه اعلام کرد، در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

یک منبع دیپلمات روس نیز از تصمیم هیئت مخالفان سوریه درباره حضور نیافتن در نشست انتقاد کرد و گفت: این تصمیم وجهه به این هیئت ضربه می‌زند.

در واکنش به حضور دی‌میستورا در نشست سوچی، وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از این حضور اعلام کرد، مذاکرات وین به طور خاص بر مسائل مربوط به اصلاح قانون اساسی تمرکز کرد و این روندی است که می‌تواند سرنوشت بشار اسد را تعیین کند و نحوه ماندن اسد در قدرت چگونه خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای افزود: درباره این مسائل در حاشیه نشست وین بین طرف روس و نمایندگان سازمان ملل توافق حاصل شد.

مسکو تاکید کرد، کنفرانس سوچی هیچ رقابتی با کنفرانس‌های سازمان ملل در ژنو و وین ندارد.

این در حالی است که گروه واشنگتن متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن پیشنهادی را مطرح کرده‌اند مبنی بر این که اختیارات رئیس‌جمهوری سوریه را کاهش بدهند و آن را تبدیل به یک پست تشریفاتی کنند. اما دمشق شدیدا با این سند مخالفت کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز با انتشار متن پیش‌نویس کنفرانس سوچی گزارش داد، در این کنفرانس از ملت سوریه درخواست خواهد شد برای تعیین سرنوشت خود بدون هیچ فشار خارجی تصمیم بگیرند.

در این پیش‌نویس بر سوریه یکپارچه و اینکه ملت سوریه آینده کشورشان را از طریق انتخابات مشخص کنند، تاکید شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج