جاباما
۶۶۸۷۵۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

سفر به لندن با سه‌چرخه خورشیدی

یک مهندس هندی به نام ناوین رابلی از مرز‌ها گذشته و با ریکشای خورشیدی خود بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر از هند تا لندن سفر کرده است.

برترین‌ها : ریکشا یکی از رایج‌ترین وسایل حمل و نقل در هند است. بیشتر افراد حداکثر ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر با این وسیله سفر کرده اند. اما یک مهندس هندی به نام ناوین رابلی از مرز‌ها گذشته و با ریکشای خورشیدی خود بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر از هند تا لندن سفر کرده است.
سفر به لندن با سه‌چرخه خورشیدی

او این سفر را برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت منایع انرژی پایدار آغار کرد. بدین منظور او از ۱۱ کشور، ۲۰ شهر و ۱۰۰ شهرستان در آسیا و اروپا گذشت. او از کودکی سفر را دوست داشت و می‌خواست فرهنگ‌ها و مناظر مختلف جهان را تجربه کند. اما هرگز تصور نمی‌کرد که روزی با یک ریکشا به لندن سفر کند تا اینکه افزایش مشکلات آلودگی هوا در هند او را نگران کرد. به همین دلیل تصمیم گرفت بدون آلوده کردن محیط زیست در دنیا سفر کند و مردم را درباره راه حل‌های مبارزه با آلودگی با استفاده از انرژی تجدیدپذیر آگاه کند.
سفر به لندن با سه‌چرخه خورشیدی

او پس از ترک شغلش یک اتومبیل الکتریکی ساخت. او سه سال زمان گذاشت تا یک سه چرخه دست دوم قدیمی را آن طور که می‌خواهد بسازد و توانست یک ریکشای کاملا سبز بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای بسازد که مجهز به یک موتور، باتری و جعبه دنده جدید بود. سقف ریکشای او از پنل‌های خورشیدی ساخته شده و باتری آن به هشت ساعت شارژ نیاز دارد تا حدود ۸۰ کیلومتر سفر کند و ۵ ساعت آفتاب هم می‌تواند آن را برای ۲۶ کیلومتر شارژ کند.
سفر به لندن با سه‌چرخه خورشیدی

سرانجام او سفرش را از هند شروع کرد و از امارات، ایران، ترکیه، یونان، بلغارستان، اتریش، آلمان، سوئیس و فرانسه گذشت تا به مقصد نهایی لندن برسد. یک فیلمساز اتریشی هم با او همراه شد تا سفرش را مستند کند.
سفر به لندن با سه‌چرخه خورشیدی
سفر رابلی از ۸ فوریه ۲۰۱۵ آغاز شد و در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶ به لندن رسید. او این سفر سخت را برای آگاه کردن مردم درباره خطرات آلودگی هوا انجام داد که سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان می‌کشد. اگر یک نفر می‌تواند برای آگاه کردن مردم از انرژی خورشیدی از هند به لندن برود، پس چرا ما نتوانیم یک قدم به سوی انرژی پاک و محصولاتی که مصرف بهینه دارند برداریم تا یک سیاره سبزتر داشته باشیم؟
سفر به لندن با سه‌چرخه خورشیدی
سفر به لندن با سه‌چرخه خورشیدی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج