۶۶۸۷۹۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اسکورسیزی، نتفلیکس را دشمن می‌داند!

در سال ۲۰۱۷ هالیوود انگشت اتهام به سمت سایت جمع‌آوری آرای منتقدان یعنی «راتن تومیتوز» (و در اصل منتقدان) گرفته شد و منتقدان تماشاگران را با نقدهای گزنده علیه بلاک‌باسترهایی چون «گارد ساحلی» و «مومیایی» شورانده‌اند.

بانی فیلم: به نقل از پلی‌لیست نوشت: سال جدید میلادی آغاز شده است اما نبرد همیشگی میان منتقدان و استودیوها ادامه دارد. در سال ۲۰۱۷ هالیوود انگشت اتهام به سمت سایت جمع‌آوری آرای منتقدان یعنی «راتن تومیتوز» (و در اصل منتقدان) گرفته شد و منتقدان تماشاگران را با نقدهای گزنده علیه بلاک‌باسترهایی چون «گارد ساحلی» و «مومیایی» شورانده‌اند.
اسکورسیزی، نتفلیکس را دشمن می‌داند!

اما جالب این‌جا بود که حتی فیلم‌سازی مانند مارتین اسکورسیزی هم گفت که این سایت جمع‌آوری آرا با فیلم‌سازان «دشمنی» دارد. در این میان، فیلم‌هایی مانند «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» و «برایت» هم شاهد اختلاف نظر چشم‌گیری میان امتیازهای تماشاگران و «راتن تومیتوز» بودند. آیا مشکل از منتقدان است؟ به زعم نتفلیکسی‌ها، جواب مثبت است.

نتفلیکس که یکی از غول‌های عرضه پخش مجازی و آنلاین است، اولین فیلم اریژینال پرهزینه‌اش با عنوان «برایت» را ماه گذشته عرضه کرد که منتقدان حسابی از خجالتش درآمدند. فیلم عجیب‌وغریب تازه ویل اسمیت در حال حاضر امتیاز میانگین ۲۶ از ۱۰۰ را در «راتن تومیتوز» دارد اما از سوی دیگر، تماشاگران با امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ از آن استقبال کرده‌اند. برای همین است که مدیران نتفلیکس می‌گویند منتقدان با سینماروها جور نیستند و شکاف ارتباطی چشم‌گیری میان آن‌ها وجود دارد.

رید هِیستینگس مدیرعامل نتفلیکس به‌تازگی گفته است: «منتقدان متوجه جذابیت‌های سینمایی برای توده تماشاگران نیستند.» و در ادامه مدعی شد که «برایت» در سراسر جهان عملکرد خوبی داشته است (و البته مثل همیشه هیچ آمار و ارقامی در کار نیست) و بیش‌تر نقدها به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند و یک‌جورهایی فقط به درد آمریکایی‌ها می‌خورند.

تد ساراندوس مسئول محتوی نتفلیکس کمی متفاوت برخورد کرده و با اشاره به این‌که منتقدان بخش مهمی از بحث‌های سینمایی هستند، گفته است که در نهایت آن‌چه برای سرویس‌های پخش مجازی و آنلاین اهمیت دارد، دیده شدن فیلم یا مجموعه‌ای توسط مردم است: «منتقدان بخش مهمی از فرایند هنری به حساب می‌آیند اما از جنبه‌های تجاری یک فیلم کاملاً به دور هستند. اگر مردم فیلمی را تماشا می‌کنند و آن را دوست دارند، موفقیت تحقق یافته است. منتقدان چه موافق و چه مخالف فیلمی باشند، گروه خاصی از جماعت رسانه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند که با گروه خاصی از تماشاگران در ارتباط هستند.»

دست‌آخر هم این موضوع برای نتفلیکس مهم است که مشترکان جهانی‌شان آن قدر از «برایت» (به کارگردانی دیوید اِیر) راضی بوده و استقبال کرده‌اند که آن‌ها چراغ سبز تولید دنباله‌ آن را بدهند. تا جایی که به «نتفلیکسی‌ها» مربوط می‌شود، این تمام آن چیزی است که برای‌شان اهمیت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج