۶۶۸۹۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کی‌روش با ایران تا جام‌ملت‌های استرالیا

رییس فدراسیون فوتبال گفت: "کارلوس کی‌روش به خاطر یک مشکل اداری دادگاهی از ایران رفته و ۱۰ روز دیگر به ایران برمی‌گردد. شایعه‌سازان بدانند تغییر سرمربی تیم ملی به هیچ وجه کار عاقلانه، منطقی و اخلاقی نیست."

ایسنا: رییس فدراسیون فوتبال گفت: "کارلوس کی‌روش به خاطر یک مشکل اداری دادگاهی از ایران رفته و ۱۰ روز دیگر به ایران برمی‌گردد. شایعه‌سازان بدانند تغییر سرمربی تیم ملی به هیچ وجه کار عاقلانه، منطقی و اخلاقی نیست."

علی کفاشیان درباره مرخصی کارلوس کی‌روش اظهار کرد: کی‌روش یک مشکل اداری - دادگاهی داشت که باید از ایران می‌رفت. او دو هفته مرخصی گرفت و فکر می‌کنم حدود ۱۰ روز دیگر به ایران بازگردد.

وی درباره شایعات رفتن کی‌روش از ایران گفت: از برخی رسانه‌ها گله دارم که به شایعاتی در این خصوص می‌پردازند و به نوعی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند. فدراسیون قاطعانه از کارلوس کی‌روش تا جام جهانی حمایت کرده و حتی با او مذاکراتی درباره ماندنش پس از جام جهانی هم داشتیم که اگر بشود کی‌روش هدایت تیم ایران در جام ملت‌های آسیا در ۲۰۱۵ را بر عهده داشته باشد.

کفاشیان با بیان اینکه کی‌روش درخواست کرده تا قبل از بازی با تایلند در مقدماتی جام ملت‌های آسیا تیم ایران دیداری تدارکاتی با چین یا ویتنام داشته باشد، اظهار کرد: قبل از بازی با تایلند یک دیدار تدارکاتی شبیه‌سازی با این تیم داشته باشیم. کی‌روش درخواست کرد با چین یا ویتنام بازی کنیم اما هنوز این امکان میسر نشده است. به هر حال درخواستی از کره جنوبی داشتیم که کی‌روش برای برگزاری با این تیم در کره مخالفت کرد. مسلم است قطعا یک بازی تدارکاتی را برگزار می‌کنیم.

وی در واکنش به اینکه فدراسیون با جذب کمک‌های مالی از اشخاص یا سایر نهادها می‌تواند اردوی پرتغال را برگزار کند و ظاهرا از لغو این اردو هدف دیگری داشته، تصریح کرد: شاید به هر شکلی که ممکن بود با جذب کمک‌های مالی کوچک می‌توانستیم به اردوی پرتغال برویم اما مشکل مالی تیم ملی با کمک‌های کوچک حل نمی‌شود. پس از اتمام لیگ ظرف مدت زمانی که تا جام‌جهانی داریم باید با تیم‌های بزرگی بازی تدارکاتی انجام دهیم و هرچه به جام‌جهانی نزدیک می‌شویم اهمیت این بازی‌های تدارکاتی بیشتر می‌شود. بی‌تردید برگزاری اردوهای پی‌درپی و بازی با تیم‌های بزرگ اعتبارات مالی زیادی را می‌خواهد. با این بی‌پولی که الان داریم، نمی‌توانیم یک میلیون دلار پول به یک تیم بزرگ بدهیم تا با ما بازی کند. یک از اهداف ما از لغو این اردو این بود که به دولت، مردم و همه دستگاه‌ها بگوییم که مشکلات مالی زیادی داریم. در حال حاضر بدهی‌های زیادی هم تلنبار شده است. تیم ملی نیاز به بودجه بزرگی دارد تا بتواند به خوبی برای حضور در جام جهانی آماده شود.

وی با بیان اینکه زیرمجموعه‌های محمود احمدی‌نژاد، الکی تیم ملی را معطل می‌کردند گفت: در زمان دولت قبل دستورهایی از سوی رییس جمهور برای حمایت از تیم ملی و دادن بودجه داده شده بود اما زیرمجموعه‌های ایشان الکی ما را معطل می‌کردند. باور کنید به خیلی از بخش‌ها پول دادند اما به ما ندادند. همان‌ها برای ما مشکل ایجاد کردند. در دولت جدید هم که به یکباره نمی‌توانستیم بگوییم بدون اینکه از چیزی مطلع باشید به ما پول بدهید به هر حال آنها هم باید از حساب کتاب‌های مالی‌شان آگاهی کامل پیدا می‌کردند. با همه این احوال مشکل مالی، مشکل کوچک تیم ملی است.

رییس فدراسیون درباره مشکل اصلی تیم ملی که همان در اختیار داشتن بازیکنان ملی‌پوش نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، اظهار کرد: برای اینکه بازیکنان ملی‌پوش در تمام زمان‌های درخواستی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند باید راهکارهای بهتری را بیندیشیم. ایران از AFC درخواست کرده که مرحله سوم بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به تعویق بیفتد اما بعید می‌دانم آنها قبول کنند. کشورهای امارات، قطر و ... که در جام‌جهانی نیستند اما حضوری فعال در لیگ قهرمانان آسیا دارند، قطعا با این موضوع مخالفت می‌کنند چون برایشان دلیلی وجود ندارد که بازی‌هایشان به تعویق بیفتد؛ همین طور کره‌جنوبی و ژاپن هم در آن مقطع لیگ‌شان تقریبا تعطیل است و مشکلی برای در اختیار گذاشتن بازیکنان به تیم ملی ندارند. بنابراین فقط ما می‌مانیم که با درخواست یک کشور بعید است تقویم مسابقه‌ها را تغییر دهند. باید خودمان مشکل‌مان را در داخل کشور حل کنیم.

کفاشیان با بیان اینکه با فتح‌الله‌زاده برای گرفتن بازیکنان ملی‌پوش استقلال هنگام اردوهای تیم ملی صحبت کرده است، گفت: در این رابطه با علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال که صاحب بیشترین بازیکنان ملی‌پوش هست، صحبت کردم. همین طور با امیر قلعه‌نویی که هدایت این تیم را بر عهده دارد. ما این موضوع را باید کدخدامنشی حل کنیم؛ اگرچه مذاکرات‌مان با AFC را هم همچنان ادامه می‌دهیم.

کفاشیان درباره پیگیری حقوقی فدراسیون در واکنش به اقدام اماراتی‌ها در تغییر نام لیگ‌شان تصریح کرد: ما مذاکراتی با مسئولان وزارت امور خارجه و برخی دستگاه‌های دیگر داشته‌ایم تا کار را اصولی و قانونی جلو ببریم. اما آنچه مسلم است امارات هنوز به طور رسمی تغییر نام لیگ خود را به AFC اعلام نکرده است تا ما بتوانیم با اسناد و مدارک قانونی وارد عمل شویم اما در هر حال خودمان را آماده کرده‌ایم.

وی افزود: یک ایرانی که ما هم او را نمی‌شناسیم به فیفا نامه‌ای نوشته بود مبنی بر اینکه کار اماراتی در تغییر نام لیگ‌شان سیاسی بوده و شما باید با آن‌ها برخورد کنید. فیفا هم جواب آن نامه را داده بود و رونوشتی از آن را برای AFC و فدراسیون ایران ارسال کرد. فیفا جواب داده بود که ما در کارهای سیاسی دخالت نمی‌کنیم اما در جلسه‌ای که ما با وزارت خارجه داشتیم قرار شد با این اقدام طبق اساسنامه‌ها و قوانین خود فیفا و AFC برخورد کنیم و موضوع را از آن طریق پیگیری کنیم. در اساسنامه فیفا و AFC آمده است که هیچ اقدام سیاسی نباید در فوتبال صورت بگیرد و از نام‌های جعلی هم برای لیگ‌ها و سایر بخش‌ها نباید استفاده کرد.

کفاشیان در واکنش به شایعاتی که این روزها عده‌ای بر علیه سرمربی تیم ملی راه انداخته و حرف مربی ایرانی را می‌زنند، گفت:‌ امکان تغییر مربی در تیم ملی به هیچ وجه وجود ندارد و این فکر به هیچ وجه عاقلانه نیست. ما مربی‌ای که سال‌ها با تیم ملی کار کرده و کاملا با شرایط آن آشناست و این تیم را تا جای مهمی رسانده نمی‌توانیم تغییر دهیم. این کار نه اصولی و فنی است و نه اخلاقی.

وی با بیان اینکه کی‌روش با او ارتباط خوبی دارد گفت: کی‌روش دو سال و نیم است که با ما زندگی می‌کند. او تعصب زیادی روی برنامه‌ها و تیمش دارد. قبول دارم که زود ناراحتی و عصبانی می‌شود اما به کارش جدی است. همان طور که گفتم با او برای جام جهانی هم صحبت کردیم و احتمال دارد که در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا هدایت تیم ایران را بر عهده داشته باشد.

رییس فدراسیون با بیان اینکه تیم ملی نوجوانان در جام جهانی امارات از گروهش صعود می‌کند درباره این تیم هم گفت: فدراسیون در حد توانش از هیچ خدماتی برای تیم ملی نوجوانان دریغ نکرد. این تیم بازی‌های تدارکاتی متعددی داشت اما قبول داریم که در وضع ایده‌آل نبود. علی دوستی‌مهر تیمی ساخته که اعتماد به نفس بالایی دارد و مطمئن باشید در جام جهانی از گروهش صعود می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج