۶۶۹۰۴۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۱۰ احیا شده فوتبال ایران در لیگ برتر

نیم فصل دوم لیگ هفدهم تعداد زیادی از فوتبالیست های لیگ برتر را احیا کرد. بازیکنانی که در فصل های اخیر دوران اوج خود را پشت سر گذاشته و حرفی از آنها به میان نبود اما این روزها یکی از مردان ثابت تیم های شان هستند.

ورزش سه: عدم حضور در میدان و حضور مستمر روی نیمکت ذخیره ها، گمنامی و دور شدن از سطح اول فوتبال ایران، مصدومیت های طولانی مدت و در نهایت بدشانسی باعث می شود تا فوتبالیست ها به ورطه فراموشی بیفتند و پس از مدتی روی بورس بودن دیگر نامی از آنها نشنویم اما نیم فصل دوم لیگ هفدهم به همین دلیل تفاوتی اساسی با فصل های دیگر دارد. لیگی که تعداد بازیکنان احیا شده در آن بسیار زیاد است. بازیکنانی که وقتی نامشان را در ترکیب تیم های مختلف شنیدیم در ابتدا برای مان بسیار عجیب بود اما این روزها می بینیم که تبدیل به ستاره های تیم های شان شدند.

با بررسی 10 بازیکن احیا شده لیگ هفدهم همراه باشید:
دروازه‌بان

حامد فلاح زاده(سایپا)

گلر سال های اخیر نارنجی پوشان پس از مدت ها نیمکت نشینی یک بار دیگر خود را به دروازه این تیم رساند. حامد فلاح زاده که چهار سال پیش به جمع سایپایی ها اضافه شد برای حضور درون دروازه تیم در لیگ هفدهم راه سختی پیش رو داشت چرا که رقیب وی برای این کار یک گلر سابقا ملی پوش به نام محمدرضا اخباری بود. فلاح زاده با حضور مستمر در تمرینات منتظر لغزشی از سوی گلر جوان و خوشنام تیم شان بود تا خود را به دروازه برساند و در نهایت این اتفاق افتاد و فلاح زاده در دیدار اخیر برای دهمین بار درون دروازه یاران دایی ایستاد. او در این 10 دیدار 4 بار کلین شیت کرد و 1 پنالتی نیز مهار کرد.
مدافعان

محمد نصرتی (نفت تهران)

مدافع سابقا ملی پوش نفتی ها که سابقه بازی در تیم هایی مانند پرسپولیس و پاس و تراکتورسازی را در کارنامه خود دارد از ابتدای فصل به جمع نفتی ها اضافه شد اما به مانند سایر اعضای این تیم روزهای بدی را در نیم فصل اول از سر گذراند تا اینکه پس از تغییر و تحولاتی که در این تیم به وجود آمد او تبدیل به یکی بهترین های نفت شد. نصرتی به عنوان یکی از بازیکنان اصلی نفتی ها در خط دفاعی پا به میدان می گذارد. بازیکنی است که به همراه سایر بازیکنان این تیم در 4 دیدار اخیر تنها 2 بار دروازه خود را باز شده دیدند.

میلاد فخرالدینی (ذوب آهن)

یکی از عجیب ترین نقل و انتقالات زمستانی درخواست امیرقلعه نویی برای جذب مدافع سابق آبی های تهران بود و در حالی که میلاد فخرالدینی نیم فصل ناموفقی در گسترش فولاد گذرانده بود خود را به اصفهان و تیم ذوب آهن رساند. اما پس از گذر از بازی های ابتدایی دور برگشت مشخص شد پرافتخارترین مربی لیگ برتر اشتباه نکرده است و شاید بهترین انتخاب برای جانشینی علی حمام، همین میلاد فخرالدینی بود. او در شش دیداری که در دور برگشت برای ذوبی ها به میدان رفته موفق شد 3 گل و 1 پاس و 1 پنالتی از خود به جا بگذارد که در نوع خود آمار فوق العاده ای محسوب می شود.
هافبک ها

احمد نورللهی (پرسپولیس)

البته شاید در رابطه با هافبک پرسپولیسی ها کمی زود باشد که بتواند لقب احیا شده را داد اما احمد نوراللهی که پیش از این در لیگ قهرمانان آسیا برای سرخ پوشان به میدان رفته بود و اتفاقا بازی موثری نیز به انجام رساند در دو دیدار اخیر این تیم برای اولین بار پس از حدود دو سال به میدان رفت و در بازی برابر پیکان موفق شد به زیبایی یکی از پاس های گل سرخ پوشان را مهیا کند. نوراللهی پیش از آغاز دوران خدمت سربازی خود نیز یکی از مهره های انعطاف پذیر برانکو در پست های مختلف خط هافبک بود که بارها و بارها با جایگاهی تغییر یافته در ترکیب این تیم به میدان می رفت.
بختیار رحمانی (ذوب آهن)

هافبک سابق استقلالی ها دومین بازیکنی است که در فصل نقل و انتقالات نیم فصل به جمع ذوبی ها اضافه شده و توانسته احیا شود. او در دیدارهایی که برای امیر قلعه نویی و یارانش به میدان رفته موفق شده باز هم بختیار سال های پیش را به نمایش بگذارد و با ارائه بازی های کم نقص خیال ذوبی ها را از ادامه بازی های لیگ راحت کند. او که پیش از این در جمع نفرات نهایی بازیکنان حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ بود این روزها در تلاش است تا ناکامی های خود در استقلال و پیکان را پشت سر بگذارد و بازهم تبدیل به مهره ای مهم در لیگ برتر شود.
سامان نریمان جهان (گسترش فولاد)
این هافبک تبریزی نیز پیش از این بهترین دوران بازی خود را در جمع تراکتوری ها گذراند. او که با سرخ های تبریز به اوج رسید و حتی بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بست پس از مدتی مصدومیت و خروج از تراکتورسازی، بازی در یکی دو تیم را تجربه کرد تا اینکه در نهایت به پرسپولیس رسید و توانست با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برسد. سامان نریمان جهان در حالی که پس از جدایی از پرسپولیس، تصور دورانی کاملا معمولی را برای هواداران خود به وجود آورده بود اما این اتفاق نیفتاد و او که برای چندمین بار پیراهن گسترش فولاد را به تن می کرد توانست برای این تیم بدرخشد و در چند بازی نیز باعث نجات فیروز کریمی و تیمش شد. او در حالی که در تمام بازی ها به میدان نرفته است تاکنون توانسته ۳ گل برای گسترشی ها به ثمر برساند.

محسن کریمی (استقلال)

هافبک جوان آبی ها پیش از این نیز نشان داده بود یکی از استعدادهای مهم فوتبال ایران است اما مصدومیت بدموقع پیش از آغاز لیگ هفدهم باعث شد تا دنیا برای او تیره و تار شود و به یکباره خود را از لیست آبی ها خارج شده ببیند. اما پس از تعطیلات نیم فصل و در حالی که نام او پس از بهبودی در لیست استقلالی ها قرار گرفت با محسن کریمی کاملا آماده روبرو شدیم و به همین دلیل هواداران به ادامه بازی های لیگ امیدوار شدند. کریمی در اولین دیداری که به میدان رفت موفق شد هت تریک کند و قوای هجومی آبی ها را قدرتمندتر از پیش نشان دهد.

اسماعیل فرهادی (گسترش فولاد)

قطعا یکی از عجیب ترین نام های این ترکیب هافبک - مهاجم گسترشی هاست. اسماعیل فرهادی در حالی که دوران درخشان خود را در ذوب آهن گذرانده بود و پس از مدت ها دوری از سطح اول فوتبال ایران توسط فیروز کریمی به تبریز فراخوانده شد و علیرغم چیزی که تصور می شد توانست بازی هایی فراتر از حد انتظار به نمایش بگذارد. فرهادی که در دیدار برابر پرسپولیسی ها نیز گلزنی کرده بود در مدت زمانی که برای گسترشی ها به میدان رفت توانست ۴ بار با پاس های خود مقدمات گلزنی تیم را فراهم کند.
مهاجمان

حسن بیت سعید (فولاد خوزستان)

مهاجم سال های دور فولاد نوین که یکی از عوامل قهرمانی تیم استقلال خوزستان لقب گرفته بود پس از فصل متوسطی که در لیگ شانزدهم گذراند توانست خود را به آبی های تهران برساند اما پس از نیم فصل حضور در این تیم تنها یک پاس گل از خود به جا گذاشت و تقریبا اغلب فوتبالی ها او را بازیکنی تمام شده می پنداشتند اما یک انتخاب درست در نیم فصل و پیوستن به فولاد خوزستان باعث شد تا حسن بیت سعید باز هم نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. او این روزها و در هر دیدار سورپرایزی برای هواداران تیمش دارد. بیت سعید پس از حضور مجدد در فوتبال اهواز توانست ۴ بار برای سرخ پوشان گلزنی کند.

امین منوچهری (نفت تهران)

مهاجم سابق تیم های سایپا و استقلال تهران پس از یکی دو فصل کاملا عادی این روزها برای نفتی ها می درخشد. امین منوچهری پس از دوران جدید نفتی ها و در حالی که این تیم به آرامش رسیده است توانسته خود را به عنوان یکی از بازیکنان اصلی و درخشان این تیم معرفی کند و همچون دیدار اخیر برابر گسترش فولاد گل های حساسی به ثمر برساند. او در لیگ هفدهم توانست ۴ بار برای نفتی ها گلزنی کند و ۱ پاس گل و یک پنالتی منجر به گل نیز از خود به جا بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج