۶۶۹۱۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نگاهی اجمالی به گلزنان برتر ۵ باشگاه اروپایی

به بهانه رکوردشکنی کاوانی، نگاهی اجمالی به گلزنان برتر ۵ باشگاه اروپایی خواهیم انداخت.

طرفداری: با گلزنی ادینسون کاوانی برابر مون پلیه، بازیکن اروگوئه ای اکنون برترین گلزن تاریخ باشگاه پاری سن ژرمن است. پیش از این زلاتان ابراهیموویچ سوئدی با ۱۵۶ گل در صدر جدول گلزنان تاریخ باشگاه قرار داشت. به این بهانه قصد داریم به بررسی گلزنان برتر ۵ باشگاه اروپایی بپردازیم:

باشگاه بارسلونا : لیونل مسی

لیونل مسی تا کنون ۵۳۳ گل برای بارسلونا به ثمر رسانده است، بیش از هر بازیکن دیگری. فوق ستاره آرژانتینی بالاتر از پائولینو آلکانتارا که ۳۶۹ گل برای آبی اناری ها به ثمر رسانده، در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار دارد. او فوتبالش را در ۵ سالگی از گراندولی آغاز کرد، جایی که پدرش در آن زمان مربی تیم بود. سپس به نیولز اولد بویز رفت و پس از مدتی به یک بازیکن کلیدی برای تیم تبدیل شد. همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش می رفت تا اینکه در ۱۱ سالگی با مشکل کمبود هورمون رشد مواجه شد. ریور پلاته به دنبال او بود اما حاضر نشد ماهی ۹۰۰ دلار برای درمان او هزینه کند، درست در همان زمان بود که بارسلونا آمادگی خود را اعلام کرد. رکساچ با آگاهی از استعداد و توانایی مسی او را به اسپانیا آورد و قراردادی رو دستمال کاغذی با او به امضا رساند! آن پسر بچه آرژانتینی اکنون برترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلوناست.

باشگاه رئال مادرید : کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو تا کنون ۴۲۶ گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده است، بیش از هر بازیکن دیگری. فوق ستاره پرتغالی بالاتر از رائول گونزالس که ۳۲۳ گل برای کهکشانی ها به ثمر رسانده، در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار دارد. او فرزند کوچک خانواده است و فوتبالش را از ۸ سالگی در تیمی که پدرش مدیر تدارکات آن تیم بود آغاز کرد. در ۱۰ سالگی به دپورتیوو ناسیونال پیوست و پس از مدتی متوجه شدند که او بیماری قلبی دارد. پزشکان او را از بازی فوتبال محروم کردند اما او از همان ابتدا عاشق مقابله با مشکلات و سختی ها بود. بیماری را با عمل موفقیت آمیز پشت سر گذاشت و پس از آن به اسپورتینگ لیسبون پیوست. پس از نمایشی درخشان، در سال ۲۰۰۳ به منچستر یونایتد پیوست و به اولین بازیکن پرتغالی تاریخ باشگاه تبدیل شد. او در انگلیس به افتخارات بسیاری دست یافت و سرانجام به رئال مادرید پیوست. او اکنون برترین گلزن تاریخ باشگاه است.

باشگاه منچسترسیتی : سرخیو آگوئرو

سرخیو آگوئرو تا کنون ۱۹۲ گل برای منچسترسیتی به ثمر رسانده است، بیش از هر بازیکن دیگری. ستاره آرژانتینی بالاتر از اریک بروک که ۱۷۷ گل برای سیتیزن ها به ثمر رسانده، در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار دارد. او در یک خانواده متوسط در جنوب بوینس آیرس به دنیا آمد و فوتبالش را از ۸ سالگی آغاز کرد. پدرش در ابتدا او را به مدرسه ایندیپندنت معرفی کرد و خیلی زود به تیم زیر ۱۱ ساله های باشگاه راه یافت و با همان تیم قهرمان شد. او اولین بازی رسمی اش را در سن ۱۶ سالگی انجام داد و جوانترین بازیکن باشگاه لقب گرفت. تابستان سال ۲۰۰۵ در سن ۱۷ سالگی برای شرکت در جام جهانی جوانان به تیم ملی دعوت شد و در پایان نیز موفق شد با آرژانتین عنوان قهرمانی را کسب کند. پس از درخشش در جام جهانی جوانان مورد توجه بسیاری از باشگاه های اروپایی قرار گرفت و سرانجام به اتلتیکو مادرید پیوست. آگوئرو باری دیگر با آرژانتین به عنوان قهرمانی رسید، این بار در المپیک پکن سال ۲۰۰۸. او در اسپانیا نیز نمایشی ایده آل را ارائه داد و سپس به انگلیس رفت. منچسترسیتی سال ۲۰۰۹ او را به خدمت گرفت و اکنون پس از نه فصل حضور در جمع سیتیزن ها یکی از گلزنان برتر تاریخ باشگاه است.

باشگاه ناپولی : مارک همشیک

مارک همشیک تا کنون ۱۱۷ گل برای ناپولی به ثمر رسانده است، بیش از هر بازیکن دیگری. ستاره اسلواکیایی بالاتر از دیگو مارادونا که ۱۱۵ گل برای پارتنوپی به ثمر رسانده، در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار دارد. همشیک فوتبال خود را از اسلوان براتیسلاوا آغاز کرد ولی فقط ۶ بار برای این تیم به میدان رفت و خیلی زود راهی ایتالیا شد. او در سال ۲۰۰۴ و در حالی که فقط ۱۷ سال داشت به عضویت برشا در آمد. در حالی که قرار بود جوان پر شور اهل اسواکی برای یک سال با تیم زیر ۱۹ ساله های برشا بازی و تمرین کند ولی او خیلی زود خود را به تیم اصلی تحمیل کرد و در همان ۱۷ سالگی اولین بازی خود در سری آ را انجام داد تا تبدیل به سومین بازیکن تاریخ اسلواکی در سری آ بشود. البته شرایط خیلی خوب پیش نرفت و برشا در پایان فصل به سری B سقوط کرد. همشیک نیز که به بازیکن ثابت این تیم تبدیل شده بود با این تیم به دسته پایین رفت. اوج کار او زدن گل به میلان در کوپا ایتایلا بود که باعث حذف این تیم شد. او در ۴۰ بازی ۱۰ گل برای برشا زد تا ناپولی را متقاعد کند که با ۵.۵ میلیون یورو برای خرید او اقدام کند. او در ناپولی ۳ فصل متوالی بهترین گلزن باشگاه شد تا بعد از مارادونا به اولین بازیکنی تبدیل شود که به این جایگاه رسیده است. شاید مهمترین گل او در ناپولی گلی بود که در فینال کوپا ایتالیا در سال ۲۰۱۲ وارد دروازه یووه کرد تا بتواند اولین جام حرفه ای خود را کسب کند. اکنون او برترین گلزن تاریخ باشگاه است، حتی بالاتر از اسطورهی پارتنوپی، دیگو آرماندو مارادونا.

باشگاه پاری سن ژرمن : ادینسون کاوانی

ادینسون کاوانی تا کنون ۱۵۷ گل برای پاری سن ژرمن به ثمر رسانده است، بیش از هر بازیکن دیگری. ستاره اروگوئه ای بالاتر از زلاتان ابراهیموویچ که ۱۵۶ گل برای پاریسی هابه ثمر رسانده، در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار دارد. کاوانی فوتبال حرفه ای را از سال ۲۰۰۵ و در سن هفده سالگی آغاز کرد و خیلی زود راهی فوتبال اروپا شد. او در ژانویه ۲۰۰۷، پس از نمایشی قابل قبول در دانوبیو به پالرمو پیوست و سه سال بعد به ناپولی رفت اما دوباره برای یک فصل به پالرمو قرض داده شد. ال ماتادور در بازگشتش به ناپولی، فوق العاده کار کرد. او که هم اکنون ۳۰ ساله است، یکی از بهترین مهاجمان چندین سال اخیر دنیای فوتبال است. اوج درخشش ادینسون به دوران حضور او در ناپولی برمی‌گردد که موفق شد در ۱۳۸ بازی برای پارتنوبی، ۱۰۵ گل به ثمر برساند. درخشش‌های او در ایتالیا چشم بزرگان فوتبال اروپا را گرفت اما در نهایت این پاری سن ژرمن بود که با ۶۴ میلیون یورو او را در تابستان ۲۰۱۳ به خدمت گرفت. درخشش او در قامت یک مهاجم، در فرانسه نیز تکرار شد، چه در کنار زلاتان و چه کنار نیمار و ام باپه یا حتی بدون آنها. در بازی مقابل مون پلیه گل صد و پنجاه و هفتم خود را در پاریس به ثمر رساند تا نشان دهد که هنوز چیزی از توانایی های او کم نشده است. کاوانی اکنون بالاتر از زلاتان برترین گلزن تاریخ باشگاه است.

نگاهی اجمالی به گلزنان برتر ۵ باشگاه اروپایی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج