جاباما
۶۶۹۴۸۵
۵۷۴۶
۵۷۴۶
پ

خوراکی های آرام بخش

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم است، بنابراین مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب و استرس توصیه می شود. قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقدار زیادی سلنیوم هستند.

مجله سرآشپز:

سلنیوم بخورید!

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم است، بنابراین مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب و استرس توصیه می شود. قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقدار زیادی سلنیوم هستند.

منیزیم را فراموش نکنید!

منیزیم باعث آرامش اعصاب و عضلات می شود. همچنین بدن برای جلوگیری از فشارهای عصبی به آن نیاز دارد، بنابراین کمبود آن منجر به تنش های عصبی، گرفتگی عضلانی و خستگی می شود. اسفناج یک موتورخانه منیزیم است؛ همچنین سرشار از ویتامین های C، A و اسیدفولیک و مقداری آهن است. بکوشید روزانه ۱ پیمانه اسفناج تازه و خام یا یک دوم پیمانه اسفناج پخته بخورید، البته ماهی و تخم کدو حلوایی نیز جایگزین مناسبی برای اسفناج است.
خوراکی های آرام بخش

ریحان منبع خوبی از منیزیم است که باعث آرامش اعصاب، شد شدن عضلات و راحتی رگ های خونی می شود. همچنین در ریحان خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دیده شده که برای بهبود افراد مبتلا به ورم مفاصل (آرتریت روماتویید) یا التهاب روده مفید است. با مصرف مقداری برگ ریحان به همراه غذا، علاوه بر مزه ای دلپذیر، مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C نیز دریافت خواهید کرد. برای این که طعم و عطر ریحان از بین نرود، می توان آن را در انتهای پخت به غذا اضافه کرد یا به صورت خام مصرف کنید. گفتنی است که بادرنجبویه و بابونه هم از سبزی های معروف در رفع استرس و کاهش اضطراب هستند.

شکلات تلخ فراموش نشود!

شکلات تلخ به غیر از این که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، سبب تقویت قلب می شود، بنابراین در هنگام خرید شکلات دقت کنید تا میزان کاکائوی آن زیاد و شکرش کم باشد.

از فواید جو بهره مند شوید!

جو دارای نشاسته مفید است، در نتیجه باعث تجمع مواد قندی در خون و به دنبال آن شوک انسولینی نمی شود. همچنین منبع خوبی از فیبر محلول است که در کاهش کلسترول خون نقش مهمی دارد. برای داشتن اثر تسکین دهنده، توصیه می شود آن را همراه با مقداری پروتیین (مانند مغزها یا دانه های مفید) مصرف کنید. برنج قهوه ای، غلات خام و حبوبات نیز منبع خوبی از کربوهیدرات ها به شمار می آیند و می توانند جایگزین مناسبی برای جو باشند.

به لبنیات «نه» نگویید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شیر اثر آرام بخش دارد. فقط کافی است شب هایی را به یاد آورید که مادرتان شیشه شیر گرمی را در دهانتان می گذاشت. شیر حاوی تریپتوفان (در ساخت سروتونین نقش دارد) است که باعث تسکین و آرامش مغز می شود. سروتونین علاوه بر احساس آرامش، باعث خواب عمیق و راحت نیز می شود.
اگر بدن شما قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیست، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده کنید.

از خوردن میگو لذت ببرید!

میگو ممکن است ظاهری کوچک داشته باشد؛ ولی از نظر ارزش غذایی، ماده ای کامل به حساب می آید. این موجود دریایی کوچک منبع بسیار خوبی از تریپتوفان و سلنیوم هستند که برای حفظ آرامش و اعصاب بدن ضروری است. همچنین دارای مقدار مناسبی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های D و B12 است.
خوراکی های آرام بخش

مصرف کلم را افزایش دهید!

همان طور که می دانید کمبود پتاسیم سبب خستگی عضلات، بی حوصلگی و ضعف، تندمزاجی و اضطراب می شود؛ اما با مصرف کلم بروکلی می توانید مقدار مناسبی از پتاسیم لازم را دریافت کنید. همچنین سرشار از بتاکاروتن و ویتامین های C و E است که تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد، بنابراین مصرف آن در چند وعده طی هفته توصیه می شود. از منابع دیگر پتاسیم می توان آواکادو، موز، کلم پیچ، کلم بروکسل، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و بادنجان را نام برد.

روز را با نوشیدن چای آغاز کنید!

برگ های چای حاوی یک اسیدآمینه ضروری برای بدن است که با تولید امواج مغزی آلفا سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می شود. چای سبز نیز که لقب پادشاه گیاهان را به خود اختصاص داده است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی و سرطان را کاهش می دهد و از فشار خون بالا جلوگیری می کند.

با مرکبات آرامش را به خود هدیه دهید!

مغز برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین نیازمند ویتامین C است. درواقع مغز یک پمپ مخصوصا برای ویتامین C دارد که ویتامین C اضافی در خون را به سمت خود می کشد و نگه می دارد. مرکبات و به ویژه کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که مصرف روزانه آن توصیه می شود.

* با مصرف مواد غذایی که به آن اشاره می شود، بقیه زندگی را با اعصابی آرام و روانی سالم ادامه دهید. بر کسی پوشیده نیست که تغذیه تاثیر چشمگیری بر رفتار و احساسات انسان می گذارد. برای مثال هنگامی که مقدار زیادی شکر تصفیه شده (شکر سفید) مصرف می کنید تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی حوصلگی خواهید کرد. این افزایش سطح قند خون بر روی تمرکز فرد تاثیر می گذارد و در کار و روابط او خلل وارد می کند. پرهیز از خوردن این گونه مواد به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست، بلکه با خوردن مواد مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور خواهید بود و به آرامش خواهید رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج