۶۶۹۴۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بررسی نحوه تشکیل هیات اندیشه ورز در خبرگان

چگونگی تشکیل هیات اندیشه ورز و موضوعات مربوط به فضای مجازی و اتفاقات اخیر در کشور، در مجلس خبرگان رهبری بررسی شد.

خبرگزاری ایرنا: چگونگی تشکیل هیات اندیشه ورز و موضوعات مربوط به فضای مجازی و اتفاقات اخیر در کشور، در مجلس خبرگان رهبری بررسی شد.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه خبر داد: در سومین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری که روز پنج شنبه گذشته برگزار شد، در ابتدای این جلسه آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان به ایراد سخنرانی پرداخت.
پس از سخنان وی و پیش از دستور رئیس مجلس خبرگان رهبری آیت الله حسینی بوشهری، گزارش تفصیلی از جلسات، اقدامات و مصوبات هیات اندیشه ورز ارائه داد و گفت: آیین نامه اجرایی این هیات به تصویب اعضاء رسیده و سازوکار ورود هیات اندیشه ورز به مسائل و نیز تعداد کارگروه ها و عضویت اعضاء در کارگروه ها مشخص شده است.
پس از گزارش آیت الله حسینی بوشهری، برخی از حاضران، نظرات و دیدگاه های خود درباره موضوع و ساختار هیات اندیشه ورز را به ترتیب مطرح کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در امر اندیشه ورزی مجلس خبرگان گفت: مقام معظم رهبری، مطالبه گری مجلس خبرگان را یک کار مقطعی نمی دانند؛ از این جهت که فرمودند مطالبات مجلس خبرگان باید مبتنی بر گزارش های هیات اندیشه ورز باشد. مطالبه گری یک کار مستمر است کار مقطعی نیست. طبیعتاً این می طلبد که سازوکار این کار با بدنه اصلی مجلس خبرگان یک ارتباط معنادار داشته باشد. لذا معتقدم ارتباط کمیسیون ها با هیئت اندیشه ورز باید یک ارتباط مشخص، مقبول و معقولی باشد.
سپس آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که با تذکر بجا راجع به تشکیل هیات اندیشه ورز، روح تازه ای در کالبد مجلس خبرگان دمید و مجلس خبرگان در این دوره با یک جنب و جوش ستودنی امور را پیگیری می کند.
وی افزود: تردیدی نیست که رهنمود مقام معظم رهبری در سه محور پیشرفت، پسرفت و توقف در آرمانها و چشم اندازهای نظام اسلامی برای ما راهگشای بسیار خوبی می تواند باشد که اولاً آن چشم اندازهای نظام اسلامی مان را احصاء کنیم و بعد ببینیم که در چه زمینه ای واقعاً پیشرفت، پسرفت یا توقف داشتیم. به نظر می رسد اگر بنا باشد این گروه های اندیشه ورز فعال بشوند مسئله چشم انداز نظام اسلامی مان را باید مبتنی بر وصیتنامه امام راحل و مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز مبتنی بر اصول مسلم سند چشم انداز ۱۴۰۴ مشخص کنند تا بتوانیم یک دستاورد درخور تحسینی برای عرضه داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با تشکر از هیات رئیسه که بجا و بموقع برای تسریع در اجرایی شدن فرمایش مقام معظم رهبری اقدام کردند خاطرنشان ساخت: برای بهره مندی بیشتر از نظرات و دیدگاه های اعضاء، مناسب است نشست مشترکی بین هیات محترم رئیسه با رؤسای کمیسیون ها انجام گیرد تا از ظرفیت و توان نمایندگان استفاده بیشتری شود و هم در ضمن انجام فعالیت های کمیسیون ها احیاناً از موازی کاری پرهیز شود.
حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی دیگر نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز درباره هیات اندیشه ورز مجلس خبرگان این چنین گفت: بحث تشکیل هیات اندیشه ورز وظیفه فوق العاده ویژه و مهم این مجلس است. این وظیفه بر اساس شرح وظایف و اختیارات خاص خود مقام معظم رهبری است که بر عهده خبرگان رهبری گذاشته شده و ایشان فرمودند که بعد از گذشت ۳۹ سال خوب است پیشرفت ها و پسرفت ها، توقف ها بررسی و لحاظ بشود و فرمودند که رهبری برای این کار دستگاهی ندارد و با توجه به جایگاه ویژه خبرگان و اینکه در کشور هم جایی برای این کار در نظر گرفته نشده است خود خبرگان این را انجام دهد.

وی افزود: در واقع مجلس خبرگان در قالب اندیشه ورز می خواهد برای اداره کشور و برای حل معضلات نظام به رهبری کمک کند. برای همین از خبرگان محترم می خواهیم واقعاً به لحاظ محتوایی فکر کنند و از ظرفیت خودشان استفاده کنند.

**بررسی موضوعات مربوط به فضای مجازی در مجلس خبرگان رهبری
به گزارش ایرنا از دبیرانه مجلس خبرگان رهبری، در ادامه این جلسه، مسائل مهم مربوط به خبرگان و حوادث و اغتشاشات اخیر مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت و هر یک از نمایندگان، دیدگاه های خود را به شرح زیر ارائه دادند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی با اشاره به حوادث اخیر گفت: اغتشاشات اخیر برای جامعه ما هشدار مثبتی بود؛ به یک معنا اثرات خوبی هم برای ما داشت. یکی از آن اثرات این بود که شعارهای معیشتی تبدیل شد به شعارهای ساختارشکنانه و هویت افراد در افکار عمومی روشن شد. در نتیجه، عموم مردم بعد از تبدیل شعارها از اغتشاشگران فاصله گرفتند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سوء استفاده دشمنان از فضای مجازی در حوادث اخیر گفت: در این حوادث و بهره مندی دشمن از فضای مجازی، ضرورت استفاده و تقویت پیام رسان های داخلی بیش از گذشته نمایان شد. مسؤولین ذی ربط باید هرچه سریعتر این امکان را فراهم آورند تا مردم از پیام رسان های داخلی در شبکه های اجتماعی بهره مند شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود عبداللهی نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری نیز با ابراز نگرانی از لجام گسیختگی و تحریف واقعیت ها در فضای مجازی، خواستار عزم جدی شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی فضای مجازی، بهاء دادن به پیام رسان های داخلی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز باقدردانی از ملت نجیب، بزرگ و انقلابی ایران که با حضور بموقع در صحنه، توطئه آشوبگران در اغتشاشات اخیر را خنثی کردند گفت: ملت، حقیقت مطالبه گری را به معنای صحیح کلمه، ادراک کردند. مطالبه گری به دور از هر گونه تعارفی امروز یک واقعیت است مردم با هیچ کس تعارف ندارند و آنچه حق مسلمشان بود در قالب یک حرکت صحیح طی مراحلی مطالبه کردند و این نشانه بیداری و هوشمندی و بصیرت ملت است. نکته دیگر اینکه وقتی دیدند این جریان دارد به جای خطرناکی منتهی می شود و دیگران می خواهند موج سواری کنند همین ملت بزرگ، مقابل بدخواهان نظام و دشمنان اسلام ایستادند و غائله را جمع کردند.
وی همچنین با اشاره به کلام حضرت امام (ره) خطاب به مسؤولان گفت: امام راحل هشدار دادند مراقب باشید کاری نکنید که دین اسلام و انقلاب، به ناکارآمدی در اداره جامعه متهم شود.
حجت الاسلام و المسلمین احمد پروایی نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز تصریح کرد: مطالبه گری مجلس خبرگان باید جدی گرفته شود. ما باید از مسؤولین در قوا بخواهیم پاسخگو باشند. اگر مشکلات موجود حل شود هم تقویت رهبری است و هم تقویت انقلاب اسلامی. در آن صورت با حمایت ملت و خدمت رسانی به مردم عملاً رفع مشکلات محقق خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان با تأکید بر تقویت دین و اخلاق در جامعه اسلامی درباره ترویج تفکرات سکولاریستی در جامعه به ویژه در فضای مجازی هشدار داد و تصریح کرد: ضد انقلاب، بهایی ها، منافقین، سلطنت طلب ها، صهیونیست ها و آمریکایی ها از بستر فضای مجازی می خواهند برای براندازی نظام اسلامی استفاده کنند؛ باید در این زمینه فکر اساسی شده و جلوی جولان استکبار در این فضا گرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی نماینده مردم استان تهران بر اهمیت فضای مجازی تأکید کرد و گفت: در اهمیت فضای مجازی و نقش آن در تمدن سازی به تعبیر مقام معظم رهبری تردیدی نیست. بحث فضای مجازی فراتر از این است، اما الان در وضعیت موجود و با نقشه های دشمنان، این فضا، تمدن ساز است یا تمدن را به زمین می زند؟! این باید روشن شود. دشمن در حال توطئه است و از هر منفذی از جمله در این مسئله دارد تلاش می کند تا وارد شود و بنیان اخلاقی و اعتقادی جامعه را متزلزل کند.
وی ادامه داد: وقتی ما امکان استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی را داریم باید در راستای استقلال کشور که شعار انقلاب بوده است و همچنین اقتصاد مقاومتی که عمل به آن وظیفه همه ماست از مسؤولین بخواهیم که به مسئله شبکه های اجتماعی داخلی توجه شود و این باید به مطالبه و خواست عمومی تبدیل شود.
حجت الاسلام قمی همچنین توجه به ضرورت روحیه امید در جامعه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگر در جامعه امید وجود نداشته باشد، هیچ کاری از پیش نمی رود؛ عمل متوقف بر امید است. همانطوری هم که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند باید در ضمن بیان انتقادات به مسئله ضرورت حفظ امید در میان جامعه نیز توجه شود.
براساس این گزارش، در پایان جلسه، مقرر شد کمیسیون سیاسی ـ اجتماعی خود علل و عوامل اغتشاشات اخیر را با حضور کارشناسان و مسؤولین ذی ربط، بررسی و گزارش خود را به هیئت رئیسه، تقدیم دارد.

آیت الله احمد جنتی روز پنج شنبه در ابتدای این جلسه از دیدار روز سه شنبه گذشته رهبر معظم انقلاب با تعدادی از متخصصان فضای مجازی خبر داده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج