۶۶۹۵۱۸
۴ نظر
۵۰۲۰
۴ نظر
۵۰۲۰
پ

چرا لاریجانی حاضر به دفاع از عادل آذر نشد؟

هیرش سعیدیان در روزنامه آفتاب یزد نوشت: «از شما انتظار می‌رود که از گزارش دیوان محاسبات دفاع کنید»، «شما به اعتراض دولتی‌ها نسبت به قرائت گزارش تفریغ بودجه۹۵ پاسخ ندادید»، اینها بخشی از سخنرانی یاس آلود دیروز علیرضا محجوب نماینده تهران در دفاع از رئیس دیوان محاسبات بود.

هیرش سعیدیان در روزنامه آفتاب یزد نوشت: «از شما انتظار می‌رود که از گزارش دیوان محاسبات دفاع کنید»، «شما به اعتراض دولتی‌ها نسبت به قرائت گزارش تفریغ بودجه۹۵ پاسخ ندادید»، اینها بخشی از سخنرانی یاس آلود دیروز علیرضا محجوب نماینده تهران در دفاع از رئیس دیوان محاسبات بود.
تلاش او به ترغیب رئیس مجلس برای همراهی اما با چهره بی‌تفاوت لاریجانی رو به روشد. نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این گفته بود که معمول نیست گزارش تفریغ را رئیس دیوان قرائت نماید و لاریجانی با زیرکی تنها به این بخش از سخنان دولتی‌ها پاسخ داد و اظهار کرد که رئیس دیوان محاسبات می‌تواند گزارشش را خود قرائت نماید و لازم به هماهنگی با دولت نیست. او اما حاضر به دفاع از ادعای عجیب عادل آذر در عدم واریز ۱۱ هزار میلیاردی درآمد گازی و دیگر مبالغ نشد.
دلیل این کار ساده است، او هم رئیس دیوان را می‌شناسد، هم به بازی‌های سیاسی اردوگاه اصولگرایان آشناست و هم استدلال‌های دولت را شنیده و مدارک را دیده است. صبح یکشنبه نوبخت با وی جلسه داشت و دلایلش را عنوان کرد. در برنامه نگاه یک نیز وزیر نفت گفت آنچه باید گفته می‌شد. تقریباً هیچ کس در اشتباه فاحش عادل آذر تردیدی ندارد، افکار عمومی، نمایندگان مجلس و حتی خود عادل آذر! سکوت مشاور اقتصادی محسن رضایی در دو روز اخیر و عدم توانایی‌اش در پاسخگویی به دلایل وزیر نفت می‌تواند موید این مسئله باشد که آن بنده خدا هم فکرش را نمی‌کرد که توصیه‌ هم حزبی‌هایش به مشارکت در این امر از لحاظ سیاسی برایش چنین گران تمام شود.
رئیس دیوان محاسبات حق دارد که سکوت نماید و به دنبال مفری برای خلاصی باشد. در این بین موضوع از دو حالت خارج نیست یا رئیس دیوان درست می‌گوید و واقعاً این رقم درشت به حساب خزانه واریز نشده یا او اشتباه کرده است. اگر ارکان دولت اعم از وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادهای درگیر چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شده باشند، بی‌شک چنین دولتی صلاحیت اداره امور مالی را ندارد. اما اگر رئیس دیوان اشتباه کرده باشد، آیا می‌توان به او اعتماد کرد و حساب‌کشی از حسابهای یک کشور را به چنین شخصی سپرد؟
نوبخت می‌گوید «متاسفانه حیثیت دولت و دستگاه‌های دولتی برده شد» راستش او حق دارد، حمله به دولت و تهمت خیلی هزینه بردار نیست. اما لااقل رئیس دیوان یک استعفا به نمایندگان بدهکار است، نه به خاطر تهمت زدن به دولت، بلکه به این دلیل که به حسابداری که اشتباه ۱۱ هزار میلیاردی مرتکب می‌شود نمی‌شود اعتماد کرد. به ویژه آنکه آن حسابدار از رئیس دولت مهرورزی مدال هم گرفته باشد. حال باید منتظر ماند تا تصمیم مجلس مشخص شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون مدیریت سیستماتیک بیخاصیته دست خودش نیست باید اصلاح شود مدیریت باید پایه های آن محکم باشد مثل عالم دانا قوی مومن متعهد دلسوز اقشار مردم مخصوط طبقه ضعیف جامعه

    • بدون نام

      معلوم نیست کی می خواهد از بیت المال محافظت کنه !

    • بدون نام

      مسؤل تایید پیامها کیه اگه میخواهید برنامتون جذابتر شه نظر کاربران رو تند تند بزارید من بیکارم حاضرم مجانی این کار رو انجام بدم من برترین ها رو دوست دارم میخوام بهتر و جذابتر شه

    • بدون نام

      حالا معلوم شد راست میگفت خزانه خالیه ؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج