۶۷۰۰۲۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

عقب‌گرد ۴۸۸ واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با عقب‌گرد اغلب شاخص‌های منتخب این بازار هم‌زمان با کمرنگ شدن حمایت حقوقی‌ها در مقابل عرضه سهام مواجه بودند که تک‌سهم‌های کوچک و اغلب فرابورسی در کانون توجه نوسان‌گیران قرار داشتند.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۶ با کاهش ۴۸۸ واحدی روی رقم ۹۸ هزار و ۵۵۷ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۲۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۵۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۴۴۱ واحدی به رقم ۱۰۵ هزار و ۹۲۰ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۴۱۹ واحدی به رقم ۶۹ هزار و ۸۶۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش۶۵۶ واحدی عدد ۲۱۰ هزار و ۶۵۴ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش یک واحدی روی رقم یک هزار و ۸۴ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های آسان پرداخت پرشین با ۱۸واحد، پتروشیمی مبین با ۱۷واحد و ارتباطات سیار ایران با ۱۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۲ واحد و پالایش نفت تهران با ۴۶ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۸۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۹ هزار و ۳۰۸ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع شیمیایی فارس، سخت آژند، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، گروه دارویی البرز، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، نفت پارس، گروه صنعتی بوتان، مهندسی ساختمان تأسیسات راه‌آهن از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، بین‌المللی محصولات پارس، ریل‌پرداز سیر، نورد و تولید قطعات فولادی بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از ۳۴ میلیون سهم گروه دارویی برکت به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود، همچنین در بازار معاملات بلوکی نیز ۵ میلیون از واحدهای صندوق قابل معامله اعتماد آفرین پارسیان به ارزش بیش از ۹.۵ میلیارد تومان معامله شد.

در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس نیز امروز ۲ میلیون سهم گز سکه روی صفر تابلو کد به کد شد.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی کم‌حجم‌ترین معاملات یک ماه گذشته خود را تجربه کرد که در میان معامله‌گران نوسان‌گیر بازار، حق‌تقدم‌ها در کانون توجه خریداران قرار گرفت.

افت حجم معاملات سهام به ویژه در گروه‌های پیشرو و شاخص‌ساز در حالی است که بازارهای جهانی نیز امروز شاهد افت نسبی قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی و همچنین کاهش ملموس قیمت جهانی نفت خام بود.

با این همه، حضور کمرنگ حقوقی‌های حامی بازار برای جمع‌آوری سهام در کنار باقی ماندن برخی ابهام‌ها در حوزه سیاست‌گذاری برای نهادهای مالی از جمله تأمین سرمایه‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های کارگزاری وابسته به بانک‌ها باعث شده تا بازار سهام فرصتی برای اصلاح شاخص کل بورس بیابد، هر چند که تک‌سهم‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین به ویژه در فرابورس انگیزه نوسان‌گیری را برای بورس‌بازان فراهم کرده است.

اصلاح ۶ دستورالعمل انجام معاملات از سوی سازمان بورس در حالی همچنان در کانون نقد و بررسی فعالان بازار قرار دارد که با حذف پیش‌بینی EPS در فضای اقتصاد غیرشفاف ایران به نظر می‌رسد مسیر برای ورود شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها در بازار سهام فراهم شده است، شرکت‌هایی که اگرچه از پیش‌بینی سود برخوردار نیستند، اما انگیزه حفظ ارزش بازار ایجاب خواهد کرد تا شرکت‌های نوپا بتوانند بر ارزش کل بازار سهام بیفزایند، انتظاری که به نظر می‌رسد در صورت عدم تعیین ساختاری نظام‌مند و قانونی می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را دو چندان نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج