۶۷۰۵۶۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

چطور تو دامن ننه سرما زنده بمونن؟

نکاتی برای نگهداری گیاهان خانگی در زمستان

برخلاف تصور گیاهان داخل منزل و آپارتمان شما در زمستان با چالش های زیادی مواجه می شوند. روزها کوتاه تر شده اند و نور کم تری را از پشت پنجره دریافت می کنند، علاوه بر این بسیاری از گیاهان آپارتمانی شما با گرمای بیش از حد منزل در زمستان، رابطه خوبی ندارند!

وب سایت چیدانه: برخلاف تصور گیاهان داخل منزل و آپارتمان شما در زمستان با چالش های زیادی مواجه می شوند. روزها کوتاه تر شده اند و نور کم تری را از پشت پنجره دریافت می کنند، علاوه بر این بسیاری از گیاهان آپارتمانی شما با گرمای بیش از حد منزل در زمستان، رابطه خوبی ندارند! در این مطلب به شما خواهیم گفت چطور شرایط ایده آل زمستانه برای رشد گیاهان آپارتمانی را ایجاد کنید.

برای آبیاری برنامه ریزی داشته باشید

گیاهان آپارتمانی در زمستان نیاز به آب کم تر اما منظم دارند. آبیاری بیش از حد باعث می شود مفاصل و ریشه های گیاهانتان دچار پوسیدگی شوند. گیاهان دلبندتان در زمستان رشد کم تری دارند البته به جز برخی ساکولنت های آپارتمانی که در زمستان بیش تر رشد می کنند ولی این نکته تازه ای نیست! با چیدانه تا انتهای مطلب همراه باشید.

نکاتی برای نگهداری گیاهان خانگی در زمستان

همان طور که پیش تر اشاره شد در زمستان هوای منزل گرم تر است به همین خاطر سطح خاک زودتر خشک می شود. همیشه با کمی زیر و رو کردن خاک مطمعن شوید که سطح زیری خاک هم خشک است و گیاه نیاز به آبیاری دارد. هنگامی که با انگشت در حال زیر و رو کردن گیاه هستید مراقب باشید ریشه تکان نخورد.
نکاتی برای نگهداری گیاهان خانگی در زمستان

گیاهان آپارتمانی رطوبت بیش تری نیاز دارند

در زمستان رطوبت منزل بسیار کم می شود؛ در اصطلاح عامیانه هوای زمستان خشک است. آسایش زیستی گیاهان آپارتمانی که با شما زندگی می کنند با آسایش زیستی انسان ها متفاوت است. گیاهان آپارتمانی به ۵۰ در صد رطوبت نیاز دارند این درحالیست که رطوبت منازل در زمستان ۱۰ تا ۲۰ درصد است. بهترین شیوه تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان خانگی، استفاده از یک دستگاه بخور است . دستگاه بخور را در نزدیکی گیاهان روشن کنید تا گیاهانتان رطوب را به راحتی جذب کنند و لذت ببرند. شاید متوجه شده باشید گل هایی که در حمام و دستشویی یا آشپزخانه هستند به علت داشتن رطوبت کافی در زمستان از سایر گل های آپارتمانی رشد بهتری دارند!
نکاتی برای نگهداری گیاهان خانگی در زمستان

این راهکار را امتحان نکنید: می توانید به جای استفاده از دستگاه بخور آب را روی برگ های گیاهانتان اسپری کنید ولی این کار برای گیاهانی مانند کاکتوس ها و ساکولنت ها ممنوع است و باعث بیماریشان می شود. پس قبل از انجام هرکاری درباره نوع گیاهان آپارتمانی خود تحقیق کنید!
نکاتی برای نگهداری گیاهان خانگی در زمستان

به خاطر گیاهان آپارتمانیتان دما را کم تر کنید

باور نکردنی است اینکه در زمستان خانه را آنقدر گرم کنیم که با لباس های تابستانی دور خانه رژه برویم! این ایده از کجا آمده است؛ خدا عالم است. گیاهان آپارتمانی شما دمایی را که شما در آن آسایش دارید می پسندند یا به عبارتی در این زمینه با هم خانه های سبزتان تفاهم دارید البته اگر دمای منزلتان را کم تر کنید و به جای تی شرت یک لباس کلفت تر بپوسید. گیاهان آپارتمانی کاری می کنند که در مصرف انرژی هم صرفه جویی کنید!

نکاتی برای نگهداری گیاهان خانگی در زمستان

به خاطر گیاهانتان خورشد را دنبال کنید

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در قلمرو ننه سرما کمی دشوار است. خورشید کمتر می تابد البته حواستان به روز های ابری هم باشد. چاره کار جابه جایی گیاهانتان است. در طول روز به میزان آفتابی که به درون خانه شما می آید دقت کنید. کدام نقطه بیشترین نور را دریافت می کند؟ کدام نقطه از منزلتان برای مدت زمان طولانی تری از نور خورشید بهرمند می شود؟ دقت کنید! نمی توانید بدون مقدمه گلدانتان را بردارید و به پنجره جنوبی که بهترین نور را دارد انتقال دهید. باید از گیاه آپارتمانی اجازه بگیرید! دوستان سبزتان دست به قهرشان عالیست! یک روز قبل با آن ها در میان بگذارید که می خواهید این کار را انجام بدهید با صدای بلند با ان ها صحبت کنید و نوازششان کنید. اگر گیاهتان از جای جدیدش راضی نبود با کمال احترام به جای قبلی اش باز گردانیدش.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترابی

      گلدان داخل دست شویی ایده زیبایی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی زیبابودن عاشق گل وگیام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج