۶۷۰۷۸۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

واکنش حماس به تحریم آمریکا علیه اسماعیل هنیه

سخنگوی جنبش حماس در واکنش به قرار گرفتن نام «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در لیست تروریسم آمریکا اعلام کرد که این مساله نشان می‎دهد ایالات متحده در اعمال فشار به مقاومت ناکام مانده است.

خبرگزاری فارس: «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که «تصمیم آمریکا درباره درج نام اسماعیل هنیه در لیست تروریسم، ناشی از ناکامی تلاش‌ها برای فشار به مقاومت است.»

«حسام بدر» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز ضمن محکوم کردن تازه‏‎ترین اقدام آمریکایی علیه مقاومت فلسطین اعلام کرد که «تصمیم آمریکا در درج نام هنیه در لیست تروریسم، مسخره است.»

وی گفت: رهبران حماس از جمله اسماعیل هنیه با تمام وجود آماده فداکاری در دفاع از فلسطین هستند و چنین تصمیاتی موجب هراس ما نمی شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در فهرست تحریم قرار داد. وزارت خارجه آمریکا هم همزمان با صدور بیانیه‌ای هنیه را به ارتکاب اعمال تروریستی متهم کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «هنیه روابط نزدیکی با شاخه نظامی حماس دارد و طرفدار مبارزه مسلحانه از جمله علیه غیرنظامیان است. بر اساس گزارش‌ها، او در حملات تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی مشارکت داشته است.»

آمریکا پیش از این در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۱ جنبش حماس را تحت ۲ قانون مجزا به عنوان گروه تروریستی اعلام کرده بود.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه جنبش حماس و الصابرین را به ارتباط با ایران متهم کرده و گفته است: «این تحریم‌ها، گروه‌ها و رهبران تروریستی، از جمله دو گروه تحت پشتیبانی و فرماندهی ایران، را که ثبات خهاورمیانه را تهدید کرده، روند صلح را تضعیف کرده و به متحدان ما یعنی مصر و اسرائیل حمله می‌کنند، هدف قرار داده است.»

علاوه بر هنیه، آمریکا سه گروه را هم در فهرست تحریم قرار داده است. یکی از این گروه‌ها، جنبش «الصابرین» است که از گروه‌های مقاومت فلسطینی فعال در غزه به شمار می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج