۶۷۰۷۸۶
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

دعوت قطر از آمریکا برای گفتگو با ایران

وزیر دفاع قطر که هم‌اکنون در آمریکا به سرمی‌برد، مقامات این کشور را به گفت‌وگوی جدی با ایران دعوت کرد.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع قطر از آمریکا خواست با ایران به صورت جدی وارد گفت‌وگو شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «خالد بن محمد العطیه» که هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برد، شامگاه چهارشنبه گفت: «آمریکا باید به صورت جدی با ایران گفت‌وگو کند، در غیر این صورت در منطقه فاجعه رخ خواهد داد».

وی در سخنرانی خود در نشستی در واشنگتن گفت: «مقامات ایالات متحده آمریکا باید در رابطه با مسئله ایران تلاش‌های بیشتری از خود نشان دهند و به سمت گفت‌وگوی جدی حرکت کنند، اگر این مسئله اتفاق نیفتد، در منطقه فاجعه به بار خواهد آمد».

بن محمد العطیه همچنین اظهار داشت که کشورش در مورد صحت هر گونه اطلاعاتی که کشورهای تحریم کننده قطر در ارتباط با ایران ارائه می‌کنند، مشکوک است.

وزیر دفاع قطر به بحران پیش آمده بین کشورش با متحدان عربستان نیز گفت که رئیس جمهوری آمریکا تنها کسی است که می‌تواند تنها با یک تماس تلفنی آن را حل کند.

۴ کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور به کلی قطع کرده‌اند.

خالد بن محمد العطیه گفت: «ما همیشه از کاخ سفید خواسته‌ایم همه [طرف‌های بحران قطر] را برای حل این بحران دعوت کند؛ چرا که تنها کسی که از این بحران استفاده می‌کند، تروریست‌ها هستند».

وزیر دفاع قطر رفتارهای ۴ کشور مذکور را «بچه‌گانه» خواند که امنیت منطقه را تهدید می‌کند و باید جلوی این رفتارها گرفته شود.

قطر طی چند ماه گذشته که از سوی کشورهای عربستان، امارات و بحرین در محاصره بود، تنها از طریق آسمان ایران توانسته است به کشورهای دیگر دسترسی داشته باشد.

وزیر دفاع قطر در مورد بحران یمن نیز گفت که این بحران با مشارکت همه گروه‌های یمنی از طریق میز مذاکره و گفت‌وگو قابل حل است.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از سال ۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن به این کشور حمله و آن را از دریا، خشکی و آسمان محاصره کرده است.

بر اثر این تجاوز نظامی عربستان، ۳۶ هزار نفر بر اثر حملات کورکورانه و بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر شرایط بد معیشتی و نبود دارو و بیماری وبا کشته شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سوسک از شیر و پلنگ می خواهد دعوا نکنند .

    • بدون نام

      بنده بگم چنانچه کشورهای عربی در مورد ایران حتی بدگویی کننداین دفعه شدیدا با هاشون برخورد میکنیم طوری که با دماغشون رو زمین خط بکشند ما هیچی نگفتیم شورش رو در اوردند به هر حال این دفعه جدی است

      پاسخ ها

      • بی خیال

        نه بابا بی خیال شو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج