۶۷۰۸۲۰
۴۱ نظر
۵۰۰۵
۴۱ نظر
۵۰۰۵
پ

جلودارزاده:

دختران خیابان انقلاب نتیجه محدودیت هستند

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به تحولات اخیر موسوم به دختران انقلاب تصریح کرد: زمانی برای زنان محدودیت می‌‌شدیم و آنها را تنگنا غیرلازم قرار می‌دادیم همین مسئله موجب شد تا این فشارها طغیان ایجاد شود و دختران خیابان انقلاب روسرهایشان را سر چوب بگذارند. این کارها به خاطر رفتار اشتباه ماست. وی افزود: هرگاه زن و مرد یا حتی حیوان از حقوق الهی شان منع شوند، این مسئله موجب طغیان می‌شود و آنها خود را از محدودیت و اسارت آزاد می‌کند.

خبرگزاری ایلنا: عضو فراکسیون امید با بیان اینکه خمیرمایه خلقت، عدالت است و اگر عدالت نباشد، جامعه از بین می‌رود، گفت: در اواخر دولت احمدی‌نژاد، زنان را به خانه فرستاده بودند و می‌خواستند حذف کنند در حالی که زنان باید تقویت شوند زیرا تقویت آنها موجب تقویت خانواده می‌شود.
سهیلا جلودارزاده در مراسم هیات فاطمه الزهرا با عنوان «مراسم سیاست‌ورزی و حقوق شهروندی زنان در موازین حقوق اسلام و حقوق بشر» که در کانون توحید برگزار شد، گفت: همه می‌دانیم انسان برای بندگی خلق شده که همان صراط مستقیم است تا کامل شود و به سعادت برسد. برای طی کردن این صراط مستقیم کتاب مقدس، پیامبران الهی و یکسری اصول و قواعد است.

وی با بیان اینکه خط اصلی انسان‌ها صراط مستقیم است که زن و مرد هم ندارد، اظهار داشت: خداوند جنسیت ندارد و همین موجب برابری انسان‌هاست و برای او زن و مرد مهم نیست. این انسان در روابط اجتماعی حقوق و وظایفی دارد. در صدر اسلام زنان در امور سیاسی همانند مردان شرکت می‌کردند مثلا در عمل بیعت و پیمان صلح زنان هم بودند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ممکن است سوال شود اگر زنان حذف شوند، جامعه به هدف خود می‌رسد؟ یا می‌توان حق و حقوق کارگر را نداد و به اقتصاد سالم رسید؟ خیر؛ زیرا نمی‌توان مانع و سدی در برابر صراط مستقیم قائل شد زیرا وقتی محدودیتی ایجاد شود، این فشارها طغیان ایجاد می‌کنند.

جلودارزاده با اشاره به تحولات اخیر موسوم به دختران انقلاب تصریح کرد: زمانی برای زنان محدودیت می‌‌شدیم و آنها را تنگنا غیرلازم قرار می‌دادیم همین مسئله موجب شد تا این فشارها طغیان ایجاد شود و دختران خیابان انقلاب روسرهایشان را سر چوب بگذارند. این کارها به خاطر رفتار اشتباه ماست.

وی افزود: هرگاه زن و مرد یا حتی حیوان از حقوق الهی شان منع شوند، این مسئله موجب طغیان می‌شود و آنها خود را از محدودیت و اسارت آزاد می‌کند.

این پژوهشگر مسائل قرآن حقیقت‌جویی، عدالتخواهی، آزادی‌طلبی و خیرخواهی را ویژگی‌های صراط مستقیم برشمرد و خاطرنشان کرد: حقیقت وجود دارد و مبتنی بر اصل آفرینش خداوندی است. ذات حق این گونه است که وقتی بیاید باطل می‌رود؛ پس حقگویی و حق‌طلبی یکی از الزامات انسانی است که در صراط مستقیم حرکت می‌کند.

جلودارزاده اضافه کرد: عدالتجویی و عدالتخواهی از ویژگی‌های صراط مستقیم است زیرا وقتی عدالت نباشد، آن جامعه از بین می‌رود. خمیرمایه خلقت، عدالت است و اگر عدالت نباشد، جامعه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه آزادی‌طلبی و آزادیخواهی از ویژگی‌های صراط مستقیم است، ابراز داشت: یکی از عواملی که موجب انقلاب شد، محدودیت‌ها انسان‌ها برای دستیابی به حق آزادی بود. وقتی آن زمان ما از آزادی محروم شده بودیم، آمدیم و انقلاب کردیم تا آزادی را به دست آوریم. انسان نمی‌تواند اسیر باشد و تحت اسارات باشد.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه اگر انسانی اعم از مرد یا زن، خودخواه باشد؛ توسعه یافته نیست بلکه واپس‌گرا است، عنوان کرد: اگر انسانی حسادت، بخل و کینه‌ورز باشد، رشد پیدا نمی‌کند بلکه عقبگرد خواهد داشت چه سیاستمدار باشد و چه پدر خانواده یا هر نقش دیگری.

جلودارزاده یادآور شد: سیاست‌ورزی زن و مرد ندارد بلکه سیاست‌ورزی باید برای حق، عدالت‌ورزی، آزادیخواهی و خیرخواهی باشد تا حرکت در مسیر صراط مستقیم صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در عصر پیامبر(ص) اسلام دیوار محدودیت‌ها برای زن شکسته می‌شود، بیان کرد: وقتی انقلاب در حال شکل گرفتن بود از اندیشه امام (ره) درخصوص حضور زنان در انقلاب آگاه بودیم و می‌دانستیم ایشان قائل به محدودیتی برای زنان نیست. همه روزهای انقلاب زن و مرد چون مسیر امام را طی می‌‌کردند با یکدیگر طی می‌کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تفکری در برخی از لایه‌ها وجود دارد که مانع از حضور زنان در جامعه می‌شود، گفت: در اواخر دولت احمدی‌نژاد، زنان را به خانه فرستاده بودند و می‌خواستند حذف کنند در حالی که زنان باید تقویت شوند زیرا تقویت آنها موجب تقویت خانواده می‌شود اما با این وجود زنان را دیگر نمی‌توان از راه رشد و پیشرفت نگه داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم خواسته به حرفی زدباش مثل همون مولاوردی که عقیم سازی زنان روسپی وفرستادن زنان بیوه زیر۳۰سال به ترکیه برای مارتین وطن وهم وطن دوست بااین کارهاش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نسل فعلی دیگه چه محدویتی دارند؟ محدودیت مال بیست سال پیش بود .الان که دیگه همه کار دارند می کنند .حیف از متولدین دهه پنجاه که سوختند .

    • بدون نام

      خب حالایکی قبل ازسال92 هرموقعی 15 روزه میرفت برای نظارت ولی وقتی 92 شد دیگه نشدخب حالاشمااینومیگویی من میگویم که یکی حق التدرسی چرانباید استخدام بشه فقط خانه نشینی خب مشغول به کارها قرادادی وهرکسی دریابید

    • سعید

      پس میخوای با این وضعیت کار زنها برن سر کار بعد مردها بیکار باشند و برند تو خونه بشینند تو هم. با این طز دادنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش مگه ديگه مرده شاغلي هم مونده!!!
        مردا كه عشوه بلد نيستن داداش
        فقط ميگن زن ها، زن ها!!!
        سربازي،خرج عروسي،تهيه منزل،مهريه،نفقه... همه ماله مرداست
        بعد خانوما با يه عشوه برا رئيس فلان همكاره مردو از كار بي كار مي كنن!!!

    • بدون نام

      خانم سهیلا جلودار زاده برای افزایش محبوبیت از دست رفته خود از زنان مایه نذار .زن مقام بزرگی دارد هرکس لباس زنانه پوشید نمیشه بهش لقب زن بدی بهش میدان بدی بعضی زنان لیاقت خانه هم ندارن چه برسه در عرصه سیاست بهشان میدان بدی .خودت هم اشتباه وارد میدان شدی .من جای ریس شما بودم حتما شما را به خانه می فرستادم سکوت شما بهترین کار است اگر اعتقاد به دنیای آخرت داری توبه کن ورودت برو منزل بذار زنان بازیافت وارد میدان شون

    • بانو

      آفرین خوب متوجه شدی که ریشه این اعتراض های زنان از کجا بود کاش چند سال زودتر این حرفا رو میزدی چون الان با این حرفا دارید خودتان رو بیگناه جلوه میدهید

    • ..

      این خانم محترم .نظر پیامبر در مورد تقسیم کاربین امام علی وحضرت فاطمه رو نشنیده.اینها فقط گفته های محمدخاتمی وروحانی رو خوب درک کرده که بایدازادی عمل بین دختران وپسران باشه... همچین نمایندگانی باشه که واسه ملت ایران تصمیم میگیرند.

    • محمد

      نفس انسانی هر نوع محدودیت را که مانع از التذاذ وی شود دوست ندارد وافرادی که خوی انسانی آنها هنوز طعم ایمان را نچشیده اند در هر شرایطی دنبال التذاذ خودشان هستند وحجاب هم بنوعی محدویت است که جنس مونث نمی تواند زیاد خودنمایی کند البته وقتی ایمان نباشد حجاب پس زده می شود ولی محرک قوی هم می خواهد یکی از محرکهای قوی القا و الگوی خارج از کشور است بگردید و سر منشا را بخشکانید.صد البته دخترانی که در آنها عقل بکلی تعطیل است دست به کشف حجاب می زنند و حتی برای لجبازی با مردانشان از منزل فراری و گاهی تن به فحشا می دهند.

    • مینا

      اقا سعید،سعی کن و تلاش داشته باش.حتما موفق می شوی.هر وقت در بازار کار بین زن و مرد فرقی نبود و شایسته سالاری باشد کشور پیشرفت می کند.مریم میرزاخانی هم زن ایرانی بود.این زن حیف بود اگر در خانه می نشست...از این گروه زنان موفق زیاد داریم.گروهی ازمردان ما متاسفانه تنبل شدند،هیچ هنر وتلاشی ندارند و انتظار دارند کار بیاد سراغشون...

    • بدون نام

      سعید یعنی این قدر بی سوادی یک کلمه تز فارسی اش رو بلد نیستی بنویسی می خواهی بگی معنی کلمه اش هم حتما می فهمی ؟؟؟!!!!!!
      واقعا ادعا مملکت رو بیچاره کرده و به این روز انداخته!!!!!

    • بدون نام

      کدوم محدودیت؟ الان پسرها از دخترا محدودترند خخخخ

    • یوناس حقی

      بازهم حرفهای عامه پسند از طرف طیف خاص!!!!!اون آقا که همه چی رو میدونه دیروز گفت که #دختران_خیابان_انقلاب از خارج درس گرفته اند ، وای چرا گسی از خارج با من در ارتباط نیست ؟ تو این مملکت که همه با اون وریها در ارتباط هستند مگه من ایرانی نیستم ؟!! یکی هم با من ارتباط بگیره خووووب

    • بدون نام

      راه حل چیست؟؟ ادامه دادن به وضع موجود؟ به نظرتان تا کی و تا کجا میشود با همین فرمان جلو رفت؟ به نظرتان بهتر نیست مثل چین دست به اصلاحات اساسی بزنید؟؟

    • بدون نام

      عربستان می دونه که نفت تا چند سال دیگه ، تموم میشه داره روی صنعت توریسمش پایه گذاری می کنه ما هم نفتمون به زودی ، تموم می شه ما می خواهیم ، فردای بی نفت ، چه کنیم؟ به نظر می رسه اصلا برنامه ای نداریم اگه مسوولین ، برنامه ای دارند اعلام بفرمایند که مردم از نگرانی در بیان....

    • بدون نام

      تو همین رسانه میلی

      هر روز داره به زنا توهین میشه

      یا تبلیغ چند همسری میکنن

      یا تبلیغ پا بوسی شوهر

      خاک بر سرتون

    • رجایی

      میخواستم بگم که ایشون اگه لالا یی بلدن چرا خودشون خوابشون نمیبره اولا نماینده ما کارگر شدن تو مجلس ولی کاری که نکرد هیچ به ما هم لطمه زد رفت مجلس اصلا فکر ماها نیست دوم اگه از بی حجابی و محدودیت حمایت میکنه میخوام بگم خودت اول حجابت رو بردار ببینم میتونی بعد واسه بقیه تجویز کن

    • لیلا

      سلام منم سه قلو دارم الان بچه های من سه سالشون است ولی هر جا که مراجعه کردم مسعولین گفتن ما بودجه نداریم و همسرم از پس خرج و مخارج نتونست بر بیاد طلاقم را داد و رفت خیلی برای ما سخت میگذره

    • بدون نام

      این آشغالها باید اعدام بشن کوچکترین رحمی نباید به این مفسدها کرد

    • بدون نام

      هرکی قصد بد حجابی و بی حجابی داره از ایران بره بیرون

    • حسین خانی

      خانم جلودار اینقدر دم از صراط مستقیم میزنی قران چیزها دیگه هم گفته هرجاش به نفعتون باشه میگید کاری کردید که اکثرا دیگه اسلاما قبول ندارن زن به کاری مردبکاری تابگردد چرخ گاری الان کار کجابود چه برا زن یامردش.شماه کدوم فقط فکر جیب خودتان با اشنایتان هستید کاری به مردم ندارید.اون دوست عزیزم که بابت نفت گفتن مسئولین خودشان فکر هستن که نفت تموم شد از معادن بردارن وجیب مردم نمیزارن چیزی تو مملکت جا بمونه هرچی باشه ازان خودشون میدونن

    • sm

      من خودم یک زنم بنظرم چه اشکال خانوما خونه بشینن آقایون برن سر کار هم بازار کار انقدر خراب نمیشه هم اینکه ارزشمادر بودن یک زن انقدر پایین نمیاد هم فساد و فحشا کمتر میشه
      بجای این حرفا افغانها رو از ایران بفرستید برن با پارتی بازی هم این همه خانوما رو نفرستین جای مرد جماعت بگیرن که معلوم نشه تو کشور اسلامی کی مرد کی زن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از همان مردان زن نما هستین حتما

    • بدون نام

      خیلی جالبه الآن هر اتفاقی در کشور را گردن احمدی نژاد می افته .بیچاره احمدی نژاد.

    • s

      بابا این احمدی نژاد بیچاره همه کوزها سرش میشکنه ولکن آخه چقدر تخریب میکنید نه اینکه روحانی خیلی خوبه حداقل احمدی نژاد دزد نبود ولاریجانی هم برای ما ثابت کرد که یک مدرک کوچک با تعیین مهلت 48 ساعته احمدی نژاد هم نتوانست ثابت کند

    • ناشناس

      والا زنا محدود نیستند دیگه بیشتر از این آزادی در فکر و عمل می خوان بی حجابی که در جامعه بیداد می کنه و اداره ها هم که خانمای شاغل زیاد داریم

    • بدون نام

      اکثر کسانی که از همین حجاب حداقلی شکایت میکنن ثروتمندانی هستن که تحصیلات، شغل خوب و درآمد و انواع امکانات و تفریحات رو دارن و در زندگی خصوصی شون هم حجاب کاملی ندارن،چرا اینقدر موضوع رو پیچیده میکنید ...حجاب دوست ندارند.....همین و بس.

    • بدون نام

      يعني واقعا فكر ميكنيد زنا الان در محدوديت هستن اين زنايي كه من تو خيابون ميبينم بيشتر شبيه بازيگران فيلم هاي... هستند البته نه همشون

    • کارمند

      چی میشه جامعه از نظرحجاب واقعا آزاد بشه هرچند الانم تقریبا آزادی یواشکی وغیر رسمی هست

    • زن ایرانی

      بالاخره حجاب (روسری) جزء اسلام هست یا نه؟ آیا محدودیت برای زن است یا آرامش؟

    • بدون نام

      دختران ترشیده خیابان انقلاب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هی
        اولین کسی که اینکارو کرد یه خانوم متاهل بود

    • بدون نام

      احتمالن توهم چند وقت دیگه میری اونور کشف حجاب میکنی

    • بدون نام

      کاربرلیلا عجب داستانی داری میشه خب پرستار میگرفتی برای بچه به همین راحتی طلاقت دا د عجب مردایی پیدا میشن

    • بهلول

      سر کار خانم حق با شما هست اصلا چرا زنانی مانند تو شبها باید بخانه برگردند؟ !

    • میلاجردی

      وقتی حلال وحرام .خوب وبد محرم ونامحرم .دوست ودشمن.بیگانه وخویش دیگر برایمان معنی نداره پس زن ومرد هم معنی نداره شدیم مثل حیوانات .

    • حقویردی بازه

      باسلام وعرض وادب واحترام.بنظر بنده این افرادمعدود بازیچه ی دست
      دست عوامل بیگانگان شده اند وهدفشان نمیتواند آزادی باشد بلکه هدفشان ایجاد اختشاش است ونباید ادامه یابد.

    • علیرضازمان

      ترشیدگی بددردیه متاسفانه
      اقاشوهر می خواهنددیگه بنده خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو پیر پسر عذب اوقلی

    • سراج

      سلام - خوبه این خانم از اول انقلاب نماینده مجلس بوده! حالا از چه محدودیتی سخن می رانند؟ خانمها که تو هر اداره ای خضور و ظهور دارند!

    • بدون نام

      اگه محدودیت بودتوچرا نماینده شدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج