۶۷۰۸۴۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

بررسی و کالبد شکافی انقلاب‌ها در سده‌های اخیر

سيد‌عبدالله متوليان در روزنامه جوان نوشت: بررسي و كالبدشكافي انقلاب‌ها در سده‌هاي اخير در سطح جهان نشان مي‌دهد كه تمامي آنها در بستر زمان و در مدتي كوتاه از مسير و ماهيت و اهداف خود فاصله گرفته است.

سيد‌عبدالله متوليان در روزنامه جوان نوشت: بررسي و كالبدشكافي انقلاب‌ها در سده‌هاي اخير در سطح جهان نشان مي‌دهد كه تمامي آنها در بستر زمان و در مدتي كوتاه از مسير و ماهيت و اهداف خود فاصله گرفته است.

۱ - بررسي و كالبدشكافي انقلاب‌ها در سده‌هاي اخير در سطح جهان نشان مي‌دهد كه تمامي آنها در بستر زمان و در مدتي كوتاه از مسير و ماهيت و اهداف خود فاصله گرفته و عصر انقلاب پايان يافته است. انقلاب اسلامي ايران علاوه بر آنكه در پيدايش، گستردگي، اهداف، سرعت، ماهيت، رهبري، مدل حكومتي، آثار فراسرزميني، مقابله با نظام سلطه و... . بي‌بديل و بي‌نظير و سرآمد تمامي انقلاب‌هاي جهان شناخته و بسان معجزه بشري در قرون اخير تلقي مي‌شود، تنها انقلابي است كه اولاً داراي مهندسي و برنامه بلندمدت بوده و تا انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج) استمرار داشته و ۲۲ بهمن نه پايان انقلاب بلكه سرآغاز انقلابي بزرگ براي ساختن ايران است و ثانياً (برخلاف ديدگاه‌هاي غربگرايان و غربگدايان كه انقلاب را مدت‌دار و انقلابي‌گري را يك رفتار احساسي مي‌دانند) انقلابي بودن و انقلابي عمل‌كردن را رفتاري عقلاني و منطقي و لازمه بقاي نظام و انديشه سياسي حضرت امام خميني (ره) مي‌داند.

۲ - انقلاب اسلامي ايران فقط يك انقلاب سياسي براي انهدام حكومت طاغوت و استقرار حاكميت‌ ديني نبوده و نيست، بلكه واجد چندين انقلاب توأمان است: «انقلاب كرامت انسان»، «انقلاب عقيده و آرمان»، «انقلاب مقدمه‌اي براي آمادگي ظهور»، «انقلاب فضائل اخلاقي عليه رذائل» «انقلاب ظلم‌ستيزي»، «انقلاب ضد نظام سلطه» و انقلابي فرهنگي و انساني است كه بر پايه نه شرقي، نه غربي و بيداري بشريت براي مبارزه بي‌امان با همه مصاديق و عملكرد شياطين بزرگ و كوچك عالم اعم از طاغوت‌هاي داخلي و خارجي، زورگويان و مستكبران، استعمارگران و استثمارگران، ظالمان و صاحبان زر و زور و تزوير در سطح جهان بنا نهاده شده و هيچ حريمي براي نظام سلطه و اذنابش قائل نيست.

۳ - همه انقلاب‌ها به نسبت اهداف و انگيزه‌ها از يك‌سو و به ميزان خطراتي كه براي نظام سلطه و سرمايه‌داري، صاحبان و اربابان قدرت و استثمارگران انسانيت دارند دشمن نيز دارند و انقلاب اسلامي ايران به‌عنوان انقلابي كه نوك پيكان خود را به سمت نظام مهندسي شده ٤۰۰ ساله سلطه غرب نشانه رفته و بر آن است داراي بيشترين دشمن بوده و دشمنان اين نظام به سركردگي شيطان اكبر و طاغوت اعظم امريكا در ٤۰ سال گذشته هر آنچه تير داشته‌اند را به چله كمان كشيده و با انواع توطئه‌ها و نيرنگ‌ها در حوزه‌هاي سخت و نيمه سخت و نرم عليه ملت سرفراز و مقاوم ايران به‌كار برده‌اند. انقلابي كه هشت سال جنگ به همه جهان سلطه را با سربلندي پشت‌سر گذاشته، غرب را تحقير و سلطه و هژمون غرب بر جهان به‌ويژه غرب آسيا را نابود ساخته، در مسير خودكفايي در حوزه‌هاي مختلف (سلول‌هاي بنيادي، نانو، موشكي، صنايع فضايي، ماهواره، داروسازي، پزشكي، هسته‌اي، سدسازي و...) قدم‌هاي بزرگ برداشته و در بسياري از آنها در سكوهاي نخستين جهان قرار گرفته، موجب بيداري ملت‌هاي جهان اسلام و اتحاد نسبي دول اسلامي شده، در مسير توزيع عادلانه خدمات (راه، آب، برق، گاز و... ) به تمام شهرها و روستاها قدم برداشته، پرچم استقلال و آزادي مستضعفان عالم را به اهتزاز درآورده، ابهت قدرت‌هاي مادي جهان را درهم شكسته و بعد از فروپاشي شوروي بازي غرب را براي ايجاد دهكده جهاني به كدخدايي امريكا را برهم زده و نظام تك‌قطبي را به چالش جدي كشيده، در ميان انبار باروت به آتش كشيده شده توسط نظام سلطه در منطقه غرب آسيا كشوري امن و دور از دستبرد داعشيان ايجاد كرده و با طراحي و مهندسي محور مقاومت موجب زمين‌گير شدن غرب و رژيم منحوس صهيونيستي شده و عمق استراتژيك خود را به دوردست ترين نقاط جهان گسترش داده و به‌عنوان قدرت اول منطقه در مقابل زياده خواهي غرب ايستاده و خواب راحت را از چشمان از حدقه بيرون زده دشمنان غربي گرفته است طبيعي است كه با گسترده ترين توطئه‌ها مواجه باشد.

٤ - بي‌ترديد انقلاب بزرگ اسلامي و ملت نستوه و قهرمان ايران در برابر تهديدات كوچك و بزرگ دشمنان بيروني هرگز سرخم نكرده و نخواهند كرد اما غفلت مسئولان از آسيب‌هاي دروني كه بسترساز تهديدات دشمن هستند عواقب ناگواري در پي خواهد داشت. مسئولان نظام اسلامي بايد بدانند كه: برنامه نفوذ و جاسوسي دشمنان، سوءمديريت و ناتواني برخي مديران، رفاه‌طلبي و طاغوتي‌گري و اشرافي‌گري مديران، فاصله گرفتن مديران از مردم، تبعيض‌هاي ناروا، فاصله‌گرفتن مسئولان از اهداف نظام و آرمان‌هاي امام خميني ، بزرگنمايي نظام پوسيده و مبتذل غرب، غفلت از دنياي پرمخاطره مجازي، بي‌حالي و خستگي مسئولان، فقر مطلق عمومي در كشوري كه ۷ درصد از منابع جهان را در اختيار دارد، فسادهاي ريز و درشت اقتصادي و دهها آسيب كوچك و بزرگ ديگر همگي موجب بروز يأس، نااميدي بي‌تفاوتي، بي‌اعتمادي، مخدوش شدن ايمان و باورهاي مردم نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي خواهد شد. مردم از دشمن نمي‌ترسند و خسته هم نمي‌شوند اما عملكرد ضعيف مسئولان، وادادگي، غربگدايي و غرب‌باوري، بي‌حالي، اشرافي‌گري و رفاه طلبي برخي مسئولان را تحمل مي‌كنند و در جشن چهلمين سال انقلاب اسلامي طالب نهضت مبارزه با مصاديق مذكور هستند.

۵ - براي نظامي كه تمام سرمايه‌اش مردم به‌عنوان صاحبان اصلي آن هستند بي‌شك تنها راه تقويت اعتماد و اميد و غلبه بر مشكلات و چشيدن شيريني صدها دستاورد بزرگ انقلاب اسلامي بازگشت احزاب سياسي و مسئولان و دولتمردان به قانون اساسي، بازگشت به اهداف و آرمآنهاي انقلاب و امام راحل، تلاش براي تحقق عملي و نه شعاري اقتصاد مقاومتي، استفاده از فرصت‌ها و ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بومي و ملي، دل كندن و دل بريدن از بيگانگان، مبارزه بي‌امان با مظاهر ظاعوتي‌گري و اشرافيت و تبعيض و... با مديريت جهادي و با رويكرد انقلابي است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرجا مدیران شدند نوکر مردم ان کشور اباد شد

    • بدون نام

      اینها که گفتین طنز بودن؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج