جاباما
۶۷۰۹۲
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

اظهارنظر زیباکلام درباره اخراج الهه راستگو

یک تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب گفت: کسانی که به الهه راستگو رای دادند از او می خواستند خیر مصالح اصلاح طلبان را در نظر بگیرد ولی او این کار را نکرد.

خبرگزاری مهر: یک تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب گفت: کسانی که به الهه راستگو رای دادند از او می خواستند خیر مصالح اصلاح طلبان را در نظر بگیرد ولی او این کار را نکرد.

صادق زیباکلام درباره رویه اصلاح طلبان در برخورد با الهه راستگو نسبت به اقدام وی در رای دادن به قالیباف گفت: معتقدم کار الهه راستگو غیراخلاقی، غیراصولی و غیر دموکراتیک بود و در این بین گناه اصولگرایانی که از وی دفاع می کنند را از الهه راستگو بیشتر می دانم، کار آنها در حقیقت غیر اصولی تر و غیر اخلاقی تر از اقدام الهه راستگو است.

وی با اشاره به اینکه مسئله این نیست که خانم راستگو باید حزبی عمل می کرد یا به ندای وجدان خود گوش کرده و انتخاب شخصی می کرد، افزود: سئوال این است که الهه راستگو با اصلاح طلبان بیعت کرده و به همین خاطر دهها هزار نفر که وی را نمی شناختند به اعتبار وجود وی در لیست اصلاح طلبان به او رای دادند.

زیباکلام ادامه داد: خانم راستگو اگر می خواست فردی رفتار کند دو ماه پیش به اصلاح طلبان می گفت من نمی خواهم در لیست شما باشم و فقط به عنوان الهه راستگو وارد انتخابات می شوم، اگر در این صورت انتخاب می شد حق داشت به هر کسی که دوست دارد رای دهد ولی خانم راستگو با اصلاح طلبان بیعت کرده و اسم خود را در لیست آنها قرار داده بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: کسانی که شبانه روز از خانم راستگو دفاع می کنند پاسخ دهند که اگر وی در لیست اصلاح طلبان نبود در ۲۴ خرداد ۹۲ چقدر رای می آورد.

وی درباره اینکه راستگو ارجحیت بخشیدن بر منافع ملی نسبت به منافع حزبی را دلیل کار خود می داند، عنوان کرد: به نظر من این مسئله عذر بدتر از گناه است، خانم راستگو به جای اینکه از دهها هزار نفری که به وی رای دادند تا وارد شورا شود عذرخواهی کند می گوید من به ندای وجدانم پاسخ دادم، چون قالیباف را نسبت به هاشمی اصلح می دانستم حزبی رای ندادم.

زیباکلام ادامه داد: این حرف خانم راستگو توهین به دیگر اعضای اصلاح طلب شورای شهر است که به محسن هاشمی رای دادند چون او می گوید من بر اساس وجدانم رای دادم پس به نظر خانم راستگو بقیه اعضای شورا بی وجدان هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه الهه راستگو به عنوان نامزد اصلاح طلبان وارد شورا شده و وامدار کسانی است که به او رای دادند، گفت: کسانی که به وی رای دادند از او می خواستند خیر و صلاح اصلاح طلبان را در نظر می گرفت که در نظر نگرفته است.

وی در پاسخ به این که به اعتقاد شما بین منافع مردم و کار حزبی کدام یک را باید انتخاب کرد، گفت: اینها با هم تضاد ندارد. حزب، دشمن مردم نیست.

زیباکلام ادامه داد: دروغ الهه راستگو این است که می گوید اصلاح طلبان تصمیم گرفتند که به نفع مردم نبود، یعنی فقط اصولگرایان و خانم راستگو به فکر مردم هستند.

این استاد جامعه شناس تصریح کرد: خانم راستگو هر فلسفه و منطقی که دارد باید بداند فقط یک راه نجات دارد آن هم اینکه بگوید من خوب عمل نکرده ام و الا تمام توجیهات دیگر وی کار را خراب می کند.

زیباکلام با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان کاملا رویه درستی را نسبت به راستگو پیش گرفته اند، گفت: این کار آنها نسبت به خروج راستگو از حزب کار و پس از آن مجمع زنان اصلاح طلب درست است برای اینکه انسان ها باید احساس مسئولیت کنند ولی خانم راستگو احساس مسئولیت نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان باید وی را از جمع خود کنار بگذارند، بهای این کار را پرداخته اند و بعد از این هم خواهند پرداخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zed

      به افتخار زيباكلام، بزن لايكو...!!!!

    • امید

      با سلام
      آقای زیبا کلام عجب توجیهاتی آوردید؟؟
      یک بار دیگر سوگند نامه اعضای شورای شهر را از دید حقیقی مورد مطالعه قرار دهید!!

    • real mN

      واقعا خجالت آوره چه غوغایی می کنند مگه چیکار کرده خوب اگر تو ایست اصولگرایان هم بود رای می آورد خیلی بی ظرفیتین
      مطهری یه اصول گراست تو این سالها موضع گیری همیشه به نفع اصلاح طلبا بوده چی شده اخراجش کردن
      آقایان ظرفیتاتونو ببرید بالا

    • حسن

      ظرفیتا پایینن آقا

    • بدون نام

      در این صورت چرا نرفت تو لیست اصولگرایان - در دنیای کنونی آنچه که ملاک ارزیابی سلامت افراد است میزان صداقت آنهاست مثلا آقای کلینتون محاکمه و برخورد شد البته بدلیل اینکه با خانمی روابط غیر قانونی داشت ولی مهمتر از ان دروغی بود که گفته بود چرا که عدم صداقت مادر هر فسادی است لذا من با وجد اینکه نیروهای با وجدان و متخصص و معتقد به نظام مقدس اسلامی را همواره قبول داشته و دارم و هیچگاه بعنوان دو نام بی محتوای اصولگرا و اصلاح طلب به کسی رای نداده ام کار این خانم را دروغگویی و عدم صداقت می دانم و این کار بشدتت مذموم و مردود است حالا هر توجیهی هم که بیاورد فقط توجیح است و اصل قضیه را که عوض نمی کند - هر چند شایسته است که مردم عزیز ما پس از سالها بی کفایتی افراد منتسب به این دو گروه به سمت افراد متخصص و متعهد و معتقد به نظام و رهبری روی بیاورند و در دام شعار های تو خالی این دو گروه نیافتند چرا که کشور و نظام همواره از این دو گروه اسیبهای جدید دیده است

      پاسخ ها

      • psk

        تند نرو داداش قیاس مع الفارق انجام دادی شما فکر می کنید اگر عضو یک گروه حزب یا هر چیزی مثل این شدیم باید سرسپرده اون گروه شویم و حتی به خود اجازه تفکر و تصمیم را هم ندهیم مولای ما امام حسین(ع) است کی در مکتب ایشان چنین خشک مغزی وجود دارد توجیح نکنید افرادی که خود را مدعی اصلاحات و لیبرالیسم و آزادیگرایی می دانند بد قافیه را باختند

    • بهار

      واقعا خانم الهه راستگو رو تحسین میکنم ، چی میشد بقیه هم یاد میگرفتن، آقای زیبا کلام هم توجیهاتتون غیر قابل قبوله و به دور از انصاف...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج