۶۷۰۹۴۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

تمدید قرارداد آمریکا با بوئینگ برای مقابله با ایران

طبق اعلام پنتاگون، قرارداد چند میلیارد دلاری دولت آمریکا با شرکت بوئینگ با موضوع مقابله با موشک‌های بالستیک ایران و کره شمالی، شش سال دیگر تمدید شد.

خبرگزاری فارس: در حالی که رسانه‌های آمریکایی از شکست آزمایش سامانه ضد موشکی آمریکا در هاوایی خبر دادند، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تمدید قرارداد چند میلیارد دلاری خود با بوئینگ به منظور مقابله با موشک‌های کره شمالی و ایران خبر داد.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، آزمایش یک موشک رهگیر نیروی دریایی آمریکا به نام «اس ام-۳ بلاک» از سامانه پایگاه سپر دفاع موشکی «ایجی» در هاوایی دیروز با شکست مواجه شد.

یک مقام آمریکایی به رسانه‌ها اعلام کرده که با توجه به حساسیت‌های موجود درباره کره شمالی، واشنگتن قصد ندارد شکست این آزمایش را رسما اعلام کند (جزئیات بیشتر).

شکست آزمایش سامانه ضد موشکی آمریکا در حالی مخابره شده که بنا بر اعلام پنتاگون، شرکت بوئینگ یک قرارداد ۶.۵۶ میلیارد دلاری تازه برای ادامه کار بر روی سامانه دفاع موشکی آمریکا دریافت کرده؛ قراردادی که هدف از آن «توقف موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی یا ایران» است.

به گزارش بلومبرگ، با این قرارداد مدیریت بوئینگ را برای کار روی سامانه موشکی آمریکا تا ۲۰۲۳ تمدید شده و مبلغ کل قراردادش با پنتاگون به ۱۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

قرار است بوئینگ به عنوان پیمانکار اصلی طرف حساب آژانس دفاع موشکی آمریکا به کارش برای ساخت ۲۰ رهگیر موشکی تازه در آلاسکا سرعت دهد.

بنا بر این گزارش، هم اکنون ۴۴ رهگیر موشکی در آلاسکا و کالیفرنیا مستقر است و قرار است که ۲۰ رهگیر جدید به رهگیرهای موشکی آمریکا اضافه شوند.

آمریکا طی سال‌های گذشته به بهانه برنامه‌های موشکی کره شمالی و ایران، تحرکات خود در زمینه استقرار سامانه‌های موشکی را تشدید کرده است.

از جمله این تحرکات می‌توان به تقویت استقرار موشک‌های آمریکا در کره جنوبی و ژاپن و تحرکاتش برای استقرار این سامانه‌ها در اروپا اشاره کرد.

از نظر بسیاری از تحلیلگران، هدف نهایی این تحرکات آمریکا، روسیه و چین است و به همین دلیل پکن و مسکو، بارها مخالفتشان را با حضور موشکی واشنگتن در آسیا و اروپا اعلام کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ساده اندیشی یا فرصت طلبی یا شیطنت؟

    • بدون نام

      شما گفته بودید که امپراتوری آمریکا در حال سقوط است ولی ما باور نمیکردیم خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج