۶۷۱۰۸۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

چین: به جستجوی مفقودان سانچی ادامه می‌دهیم

مسئولان وزارت حمل و نقل چین آخرین وضعیت مربوط به حادثه سانچی را در پاسخ به سئوالات خبرنگاران داخلی و خارجی تشریح کردند.

خبرگزاری ایرنا: مسئولان وزارت حمل و نقل چین آخرین وضعیت مربوط به حادثه سانچی را در پاسخ به سئوالات خبرنگاران داخلی و خارجی تشریح کردند.

سخنگوی وزارت راه و ترابری و حمل و نقل چین در این نشست گفت: کمیته مرکزی حزب و شورای دولتی چین به حادثه برخورد و انفجار کشتی سانچی اهمیت بسیاری می دهد و امور مربوط به این حادثه تحت هماهنگی یک تیم ویژه متشکل از هشت وزارت و نهاد دولتی به طور مرتب در جریان است.

'وو چون گنگ' با اشاره به اینکه پس از غرق شدن کشتی سانچی همچنان به تلاش هایمان در مورد آن ادامه داده ایم گفت: همچنان به جستجوی مفقودان احتمالی ادامه می دهیم و برای موقعیت یابی کشتی غرق شده نیز کشتی جستجو فرستاده ایم.

پاو گفت: با توجه به وجود خطرات و برای تضمین امنیت کشتیرانی دریایی، منطقۀ کنترل کشتیرانی تعیین کرده ایم و پیوسته پیام هشدار پخش می کنیم تا از وقوع حوادث دیگر ناشی از این حادثه جلوگیری شود.

این سخنگو درباره کار پاک کردن آلاینده ها گفت: پس از غرق شدن سانچی، توان پاک کردن آلاینده ها در محل را افزایش دادیم، سه فروند کشتی مخصوص پاک کردن آلاینده ها و ۲فروند کشتی یدک کش به محل حادثه فرستاده شده اند، از شانگهای و استانهای 'جه جیانگ' و 'جیانگ سو' فورا مواد پاک کنندۀ آلاینده ها به محل حمل شده است.

به گفته وی افزون بر ۵ فروند کشتی چینی، یک فروند کشتی ژاپن و یک فروند کشتی کره جنوبی نیز در کار پاک کردن آلاینده ها شرکت کرده اند و تا ۲ روز پیش، آلاینده ها در آبهای دریا تا حدود ۲۲۵.۸ مایل مکعب دریایی پاک شده است.

او ادامه داد: در روزهای ۲۰ و ۲۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ اداره امداد رسانی شانگهای وابسته به وزارت راه و ترابری و حمل و نقل چین برای برررسی لاشه کشتی سانچی، ربات زیردریایی فرستاد بنا به نتیجه بررسی، اکثر قسمت های این کشتی مانند دریچه تهویه، محل سنجش و دروازه ویران شده است.

'جی گوانگ لو' معاون مرکز امداد رسانی دریایی چین و مدیر دفتر رویارویی با حوادث اضطراری وزارت راه و ترابری و حمل و نقل نیز در این نشست خبر داد چین درباره احتمال بیرون آوردن کشتی سانچی از زیر آب همواره ارتباط با طرف ایرانی را حفظ کرده است.

او درباره رسیدگی به حادثه گفت: طبق مقررات و پیشنهادهای سازمان بین المللی دریانوردی، چین، ایران، پاناما و منطقه هنگ کنگ چین، صبح ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) توافقنامه چهارجانبه رسیدگی به حادثه تصادف کشتی سانچی با کشتی کریستال را امضاء کردند.

او افزود: گروه رسیدگی مشترک تشکیل شده است که همه طرفها در آن نماینده دارند.

او افزود: این گروه رسیدگی، برای بازرسی کشتی کریستال به شهر 'جوئو شان' رفته و جعبه سیاه سانچی نیز تحت نظارت نمایندگان همه طرفها در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) باز شد.

جی گوانگ لو همچنین اعلام کرد تلاش برای نظارت بر محیط زیست دریایی پس از حادثه نیز ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چین کشتی رو با موشک غرق کرد و حافظه جعبه سیاه رو پاک کرد تا آثار جرمیش رو پاک کنه

    • حمید وفا

      وا عصفا از این سیاست خارجی دولتمردان پر ادعاو لی کم اثر ما یعنی هر کی وعده ی دروغین میده میان تو رسانه ها بعنوان دست اورد خردمندانه شون اعلام میکنن !چینیها برادریشونو ثابت کردن در نجات سانجی !که الان میخوان دنبال جنازه ها بگردن واقعا متاسفم

    • حمید وفا

      وا عصفا از این سیاست خارجی دولتمردان پر ادعاو لی کم اثر ما یعنی هر کی وعده ی دروغین میده میان تو رسانه ها بعنوان دست اورد خردمندانه شون اعلام میکنن !چینیها برادریشونو ثابت کردن در نجات سانجی !که الان میخوان دنبال جنازه ها بگردن واقعا متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج