جاباما
۶۷۱۲۲۳
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

صدور کارت هوشمند ملی، تا یک ماه بعد از ثبت نام

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر ماه دو و نیم میلیون کارت هوشمند ملی صادر می شود و در حال حاضر این کارت تا یک ماه بعد از تکمیل مراحل ثبت نام صادر می شود.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر ماه دو و نیم میلیون کارت هوشمند ملی صادر می شود و در حال حاضر این کارت تا یک ماه بعد از تکمیل مراحل ثبت نام صادر می شود.
سیف الله ابوترابی افزود: افراد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست و ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
وی گفت: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر ۳۱ هزار تومان باید پرداخت کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم ۱۱ هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و ۲۰ هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می شود.
وی تاکید کرد: دریافت هزینه بیشتر خلاف است و مردم می توانند موارد خلاف را به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.
ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از ۱۵سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.
وی اظهار کرد: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند که این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزء افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تمام کارت های ملی (نمونه قدیم)که تا پایان سال ۸۹ صادر شده است تا پایان امسال اعتبار دارد ،بنابراین افرادی که این نوع کارت ها را دارند، باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
ابوترابی افزود: اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم که از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ است تا پایان سال ۱۳۹۶ به اتمام می رسد و از آغاز سال ۹۷ این کارت ها فاقد اعتبار خواهد بود.

ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از ۱۵سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.

** کارت هوشمند ملی حداکثر تا یک ماه صادر می شود
سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: برای رفع مشکلاتی در زمینه صدور کارت هوشمند ملی تمهیدات خاصی اندیشیده شده تا برای افراد متقاضی از ۱۵روز تا حداکثر یک ماه این کارت صادر شود.
وی با اشاره به اینکه کارت اولی ها شامل افراد بالای ۱۵ سال تمام هستند، گفت: هر سال یک میلیون و۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارت اولی داریم.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد از سال ۱۳۹۱آغاز شد و براساس هدف گذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷برای تمام واجدین شرایط صادر شود.
همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید خودشان مراجعه کنند زیرا اثر انگشت از آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود ضمن اینکه در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده که بایستی توسط خود افراد ثبت شود.

حدود ۶۴ میلیون نفر بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      20 هزار تومن سهم دولت؟ چه خبره مگه؟ خب هزینه صرفه جویی تو کاغذ بازی اداری رو جبران میکنن که.علت ش چیه پس این 20 تومن؟

    • بدون نام

      در سالروز ورود امام، در تقاطع خیابان حضرت ولیعصر عج و بزرگراه آیت اله هاشمی، به ناحق موتور سیکلت مرا توقیف نمودند.
      توصیه میکنم به افسران راهنمایی و رانندگی که حداقل در چنین روزی ما کارگران را که با چکمه تردد میکنیم را آزار ندهید.

    • بدون نام

      شصت وچهار میلیون باید کارت ملی بگیرند وهر نفر بیست هزار تومان به خزانه دولت واریز کند میدانید چه پولی میشود این پول کجا میرود دزدی آشکار در روز روشن هزارو دویست میلیارد تومان

    • بدون نام

      وقتی بول ندارم همون. سی یکه هزارم من ندارم باید چطور کارتم عوض کنم شرایط خیلی سختی گذاشتی ماکه در امدی نداریم باسختی زندگیم میگذرانم

    • فرهاد

      همتون ... .فقط کیسه دوختید برای مردم.مردم دارن از ریشه خشک میشن‌.یک روز گواهینامه.یک روز پایان خدمت .یک روز شناسنامه یک روز هم کارت ملی.خدا لعنتتون کنه.از جیب مردم میگیرید به خزانه میریزید که آخرش میلیاردی اختلاس کنید؟ ...

    • فرهاد

      من ندارم که بخوام هزینه کنم لعنتیا....

    • بدون نام

      من اصفهانم از من۳۲هزار گرفتن زمان تحویل کارت هم۲هزار گرفتم به مسئولش میگم این ۲بابت چی دیگه من که کامل پرداخت کردم میگه بابت تحویل کارته حالا شما میگین برین شکایت کنین به کی!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • m....a

        اقانگو ندارم اینها فکر میکنن همه وضع شون خوبه

    • محسن انصاری

      ماکه حریف دروغ اینها نشدیم میگن ۳۱تومان رفتم کارت بگیرم میگه ۳۹ تومان میشه میگم چرا مگه ۳۱تومن نیست میگه کی گفته میگم رییس ثبت میگه برو از خودش بگیر بخدا یه سری فقط مامورند مردم ناراضی کنند

    • satanicheel

      این همه پول کجاهزینه میشه.این کارت فقط واسه پول گرفتن ازمردمه.شماکه پول میگیرید حداقل یه عکس خوب بزنید روکارت ملی مردم نانگارادم ازقبردراوردن عکسشوزدن روکارت ملی.کارت ملی قبلی ایرادش چی بود.شما هنوز کارت های بانکیتون مشکل داره بعد اینهمه سال حالا کارت ملی هوشمند میدید دست مردم

      پاسخ ها

      • علی

        افغانی هم کارت هوشمن میخواد

    • بدون نام

      اینافقط اومدن ملتوتیغ بزنند

    • بدون نام

      من که کارتامو عوض نمیکنم چون نیاز نیست من خدمت نرفتم که کارت داشته باشم چون کار نیست اونم نیاز نیست من گواهی نامه ندارم چون ماشین ندارم اونم نیازنیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این همه مردم رو دوشتید بس دیگه هرروز یجوری گاهی گواهینامه گاهی شناسنامه گاهی کارت ملی گاهی آب و برق و گاز مالیات شهرداری بلاخره به هر عناوین مختلف پدر ملت درآوردین دست از سرملت برنمی دارین بس کنین مردم بیچاره باید یا لباس تنش رو بفروشد انو هم کسی نمی خره یا کاسه گدایی به دست بگیره بیاره به جیب شما بریزه این هم که ممکن نیست خدایا خودت ناظر باش چه بلایی به سر مردم میارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج