جاباما
۶۷۱۲۹۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

امکان رصد همزمان ۳ سیاره فراهم شد

کارشناس نجوم از رصد ۳ سیاره در این شب ها خبر داد و گفت: یک ساعت قبل از طلوع خورشید می توان مشتری، مریخ و زحل را رصد کرد.

خبرگزاری مهر: کارشناس نجوم از رصد ۳ سیاره در این شب ها خبر داد و گفت: یک ساعت قبل از طلوع خورشید می توان مشتری، مریخ و زحل را رصد کرد.

علی آزادگان در خصوص هم نشینی ۳ سیاره در این شب ها گفت: این شبها فرصت دیدن سه سیاره منظومه شمسی مشتری، مریخ و زحل مهیا است.

این کارشناس نجوم با بیان اینکه ۳ سیاره یک ساعت قبل از طلوع خورشید در افق جنوب شرقی قابل مشاهده هستند، اظهار داشت: سیاره مشتری بالا و کمی پایین تر مریخ و نزدیک به افق زحل قرار دارند.

به گفته آزادگان، البته با کمک تلسکوپ های مناسب شاید حتی بتوان کمی پایین تر پلوتو را رصد کرد که با توجه به نزدیکی به خورشید کار بسیار دشواری است.

وی خاطر نشان کرد: این سه سیاره که تقریبا در یک خط قرار گرفته اند در طی هفته های آتی به تدریج وضعیت رصدی بهتری پیدا می کنند و به آسمان شامگاهی می آیند.

این کارشناس نجوم با اشاره به وضعیت رصدی ۳ سیاره منظوه شمسی گفت: این منظره از همه پهنه ایران قابل مشاهده است و افراد سحرخیز فرصت خوبی برای دیدن یا عکاسی از سیاره ها خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج