۶۷۱۵۰۳
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

نماینده مردم تبریز :

بدون مشارکت زنان نمی‌توان به توسعه پایدار رسید

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بدون مشارکت و توانمندسازی زنان نمی توان به توسعه پایدار رسید.

خبرگزاری ایسنا:‌ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بدون مشارکت و توانمندسازی زنان نمی توان به توسعه پایدار رسید.

زهرا ساعی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی گفت: از مهم‌ترین اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه چگونگی دستیابی به توسعه پایدار است و توسعه پایدار تنها زمانی به طور موفقیت‌آمیز محقق می‌شود که برپایه مشارکت و همکاری تمام گروه‌های اجتماعی استوار باشد.

وی افزود: مشارکت زنان یکی از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود و جایگاه زنان در توسعه پایدار تا جایی دارای اهمیت است که یکی از مهم‌ترین شاخص در توسعه‌ یافتگی در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شود.

ساعی اضافه کرد: قبل از هر چیز در بحث توسعه پایدار باید بر این نکته اذعان داشت که توسعه پایدار به آن بخش از روند توسعه مربوط است که ظرفیت مردم را برای کسب و هزینه ثروت به طور پایدار و ماندگار تقویت می‌کند. این حیطه از توسعه به خودی خود محتاج به یک محیط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است تا افراد را قادر سازد در روند توسعه مشارکت داشته و در حفظ دستاوردهای آن سهیم باشند.

وی ادامه داد: صاحب‌نظران اجتماعی و متفکران حوزه توسعه به این باور رسیده‌اند که دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت فعال زنان در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تقریباً ناممکن و به دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

ساعی تصریح کرد: براساس بررسی‌هایی که در زمینه مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان صورت گرفته این امر تأیید شده که همچنان نگاه تبعیض‌آمیز جامعه به زنان محدودیت‌هایی را برای مشارکت فعال آنان ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: کشورها برای تثبیت توسعه پایدار در تلاش برای مشارکت هرچه بیشتر زنان در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های اجتماعی،‌اقتصادی و سیاسی خود هستند. همین امر رابط مکمل و دوسویه مشارکت و توانمندسازی زنان را به خوبی روشن می‌سازد به ویژه آنکه شاخص‌هایی چون آموزش عالی، سطح بالای اشتغال و وضعیت مناسب بهداشت زنان برای هر دو حیاتی است.

وی گفت: نقش دولت در تغییر ساختار انکارناپذیر است و دولت‌ها قادرند از طریق قوانین، نهادها و سیاست‌های خود در تقویت حقوق زنان و دسترسی آنها به منافع و همچنین حضور آنها در جامعه مؤثر باشند. تجربه نشان داده زنان زمانی آماده صرف هزینه برای حل یک مسئله هستند که ابتدا مسئله را بشناسند تا انگیزه لازم را پیدا کنند. بنابراین مقدمه مشارکت آگاهی دادن از طریق ترویج و گسترش فرهنگ توسعه پایدار از طریق آموزش است. دومین مرحله مشارکت سازماندهی زنان در قالب تشکل‌های رسمی و محلی است و در این مرحله زنان در گروه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف گردهم می‌آیند و این تشکل‌ها باعث می‌شوند امکان ارائه خدمات به آنان فراهم شود و زنان قادر شوند مسائل و مشکلات را به آسانی به مقامات ارائه دهند و حمایت‌های لازم را با سرعت و دقت لازم دریافت کنند.

ساعی ادامه داد: پشتیبانی و حمایت‌های حقوقی،‌اداری، اعتباری و برنامه‌ای سومین اقدام برای مشارکت دادن زنان است که در این مرحله تشکل‌ها قدرت کافی برای حضور همه‌جانبه خواهند داشت و به خوبی می‌توانند ایفاگر نقش واگذار شده باشند. در عین حال باید توجه داشت که مشارکت زنان در توسعه برای سوق دادن آنان به سمت توسعه پایدار هم هدف و هم وسیله است. در این میان مشارکت حقی شخصی است که باید برای همه فراهم شود و ابزاری برای تحقق برابری و بهبود کیفیت زندگی است.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین وجوه مشارکت زنان حضور در عرصه‌های سیاسی است و این عرصه‌ها چه از نظر تصمیم‌گیری و چه از نظر مشارکت در سطوح بالای قدرت دارای اهمیت است و از این‌رو توجه به مشارکت سیاسی یکی از اصلی‌ترین زمینه‌ها برای توسعه نقش و جایگاه زنان در امر توسعه بوده و خود از نمادهای آن است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: مشارکت زنان در همه جهان حتی در کشورهای توسعه یافته هم به میزانی که باید وجود ندارد. به هر حال باید در نظر داشت که تلاش‌ها برای توسعه در هر کشوری متوجه مشارکت کامل زنان باشد. اگر توانمندی‌های همه افراد و گروه‌های جامعه درک نشود تغییر و توسعه در سطح جامعه به وجود نمی‌آید پس به این معنا نمی‌توان توسعه پایدار را در نظر داشت لذا بدون مشارکت و توانمندسازی زنان نمی‌توان به توسعه پایدار رسید و انتظار مشارکت داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توسعه پایدار تو خوابه،زنان رو الکی دلخوش نکنید

    • بدون نام

      هم وطنانمون اگه مردکارشون درست باش زنهاهم خوش نه اینکه هر۴نفر۳نفربیکار بیش از۳۰درصدسرپرست خانواده‌ها بیکاری نه چون از۱۵ملیون اتباع خارجی افغانی که آب وبرق گاز بهداشت آموزش پرورش حمل و نقل منابع کل کشور...‌‌‌‌میدین که هیچ ۱۰ملیون شغل ایرانیارواشغال کردن که هیچ وهمین تعدادروزی۳۰لیترمصرف کنم دررور۵۰۰ملیون لیترابمون مصرف میکنن که هیچ وسدزدن سیستان بلوچستان خشک کردن باسدی که زدن که هیچ میگن بایدبندرچابهاروبدی به افغانستان هرات وراه آهن بکشید بعدحق آبه ایران وبدهیلمن و هامون که هیچ وله قول وزارت کشور بدون شغلشون سالی۳۰ملیون هزینش وباشغلشم چندبرابرکه هیچ و

    • بدون نام

      حیف این تبریزبزرگ وباغیرت وباهوش که این نماینده ش این باش به دنبال خودشیرینی ومیگه اونایی که بادخترایرانی ازدواج کردن ومرداشون خارجی یعنی افغانی بچه شونم ایرانی بش ودنبال تغیرقانون اساسی وازلحاظ اجتماعی وامنیتی ...اقتصادی دیگه آنکارا جامعه نیستن همه جانبه بودنشون اعتراض میکنن وهم وطنان درگیرم به جای سخت کردن شرایط که برگردم و راحت بشیم دنبال امتیازدادنی تعجب توفکرایران وایرانیه هستی اینابه جزضررچه سودی دارن وبودجه۲۰۰,سال هزینه میکنیم کم نیست دنبال فروش کشورم هستین ازقردادکرسنت وعربستان وهابین میان سواستفادکنن لعنت خدا به خاینین

    • علی آبی....

      میتوان رسید !!

    • بدون نام

      اینوکی نماینده کرده حیف هم وطنان بزرگ تبریزی

    • ع

      توسعه پایدارمن درعجبم دیگه شما چی میگی ول کنید خدا به خیرکنه

    • محمدرضا بختیار

      شما در مورد اوضاع داخلی نظر دهید و اگر حوزه تفکری و دانش شما به این حد هستش که توسعه پایدار کشورهای پیشرفته را هم خالی از مشارکت و سهم خانم ها می دانید پس چنین توسعه و پایداری بوسیله مشارکت بانوان امری است رویایی نه دست یافتنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج