۶۷۱۵۶۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

دنيل؛ پسر يک ميليون دلاري ايراني

با معرفي بازيکن ماه ژانويه استراليا، حالا همه ايراني‌ها علاقه‌مند شده‌اند تا با دنيل ارزاني آشنا شوند؛ پديده جوان و ١٩ساله باشگاه ملبورن‌سيتي که با وجود تعداد بازي‌هاي اندک در«اي ليگ» استراليا، توجه بسياري را به خود جلب کرده.

روزنامه شرق: با معرفي بازيکن ماه ژانويه استراليا، حالا همه ايراني‌ها علاقه‌مند شده‌اند تا با دنيل ارزاني آشنا شوند؛ پديده جوان و ١٩ساله باشگاه ملبورن‌سيتي که با وجود تعداد بازي‌هاي اندک در«اي ليگ» استراليا، توجه بسياري را به خود جلب کرده. دنيل که متولد سيدني استرالياست، پدر و مادري ايراني دارد و با يک‌متر و ٧٥ سانتي‌متر قد يکي از تکنيکي‌ترين هافبک‌هاي حال‌حاضر در ليگ استراليا نشان داده است؛ درخشش او در ماه ژانويه به‌قدري بوده که به‌عنوان بازيکن ماه انتخاب شود و بحث درباره انتخاب تيم ملي‌اش همين حالا سر زبان‌ها بيفتد. دنيل ارزاني البته سابقه بازي‌کردن در تيم‌هاي پايه‌اي استراليا را داشته؛ بيش از ١٥ بازي براي تيم نوجوانان استراليا و البته يکي، دو بازي هم براي تيم جوانان و اميد اين کشور. بااين‌حال هنوز اين پديده ايراني فرصت حضور در تيم ملي اصلي استراليا را به دست نياورده و همين‌جاست که مجادله بالا گرفته؛ استراليايي‌ها از ترس اينکه ايران به سراغ اين بازيکن جوان بيايد، مي‌خواهند خيلي سريع تيم ملي استراليا و در رأس آنها برت فان مارويک، مربي جديد و هلندي اين کشور، او را به تيم ملي دعوت کند. حتي سرمربي تيم ملبورن‌سیتي از همين حالا پا را فراتر گذاشته و عنوان کرده اين بازيکن مي‌تواند يکي از پديده‌هاي تيم استراليا در جام جهاني روسيه باشد.
دنيل؛ پسر يک ميليون دلاري ايراني

بااين‌حال اين سکه روي ديگري هم دارد؛ از آنجا که پدر و مادر دنيل ايراني هستند و او هنوز براي تيم ملي اصلي استراليا بازي نکرده، اين فرصت را دارد تا به تيم ملي ايران هم فکر کند؛ هرچند که لازمه‌اش چراغ سبز کي‌روش است تا اين بازيکن ١٩ ساله به ايران بيايد. البته از آنجا که کي‌روش در سال‌هاي گذشته بارها نشان داده حواسش به همه بازيکنان ايراني شاغل در خارج از کشور هست، قطعا اين بازيکن را زير نظر داشته و حالا در صورت نياز او را به تيم ملي فراخواهد خواند. بااين‌حال با توجه به جوي که استراليايي‌ها راه انداخته‌‌اند، شايد شرايط براي دنيل در تيم ملي ايران چندان راحت هم نباشد؛ ماجرا از اين قرار است که استراليايي‌ها به احتمال فراوان به اين بازيکن وعده بازي در جام جهاني را بدهند؛ موردي که با توجه به حضور اندک اين بازيکن در رقابت‌هاي ليگ استراليا شايد کي‌روش راضي به انجامش نباشد. بااين‌حال مورد مشخص اينکه اگر قرار باشد اين استعداد جوان روزي در تيم ملي ايران بازي کند، الان وقتش است تا به تيم ملي دعوت و وعده‌ووعيدهاي لازم به اين بازيکن براي آينده داده شود. موردي که ايران و استراليا را در اين بين سردرگم نگه مي‌دارد اين است که هيچ‌کدام از تيم‌هاي ملي دو کشور تا زمان جام جهاني بازي‌هاي رسمي ندارند و حتي در صورت پوشيدن پيراهن تيم ملي يکي از اين دو کشور، شانس اين را دارند که تا جام جهاني بتوانند دوباره نظر اين بازيکن را عوض کنند.

از ٥٠ هزار يورو تا يک ميليون دلار

نکته قابل‌توجه درباره دنيل اين است که از تيم اميدهاي ملبورن‌سيتي به تيم اصلي رسيده و هنوز قرارداد حرفه‌اي چنداني نبسته است. ارزش اين بازيکن در ترانسفرمارکت ٥٠ هزار يورو برآورد شده، ولي آن‌طور که رسانه‌هاي استراليايي نوشته‌‌اند، قراردادي يک‌ميليون‌دلاري براي او آماده شده است. درواقع قرارداد دوساله او با ملبورن‌سيتي پايان سال ٢٠١٨ به پايان مي‌رسد و تيم‌هاي زيادي دندان تيز کرده‌‌اند تا اين پديده را به خدمت بگيرند. البته رسانه‌هاي استراليايي خبر داده‌‌اند که همين حالا ملبورن‌سيتي قراردادي به ارزش يک ميليون دلار تنظيم کرده و مي‌خواهد اين بازيکن را چندين‌سال در تيمش نگه دارد.

منچسترسيتي و گوارديولا

مورد ديگري که داستان دنيل ارزاني را جذاب‌تر مي‌کند، خواهرخواندگي باشگاه فعلي‌اش با منچسترسيتي است. در يکي، دو روز گذشته صحبت‌هاي زيادي در رسانه‌هاي استراليايي به راه افتاده که احتمالا اين بازيکن به‌واسطه همين خواهرخواندگي دو باشگاه ملبورن‌سيتي و منچسترسيتي راهي ليگ برتر انگليس و در تيم منچسترسيتي مشغول به فعاليت شود. از آنجا که اسپانسر مالي هر دو باشگاه يکي است، هيچ مشکلي براي اين انتقال وجود ندارد، ولي موضوع اين است که باشگاه سيتي هنوز هيچ‌گونه ابراز علاقه‌اي به اين بازيکن ١٩ ساله ايراني نشان نداده و اگر هم قصد داشته باشد اين بازيکن را براي پپ گوارديولا به خدمت بگيرد، احتمالا در ماه‌هاي آينده براي جذب او اقدام کند. هرچند که شايد سيتي هم منتظر باشد تا عملکرد احتمالي اين بازيکن در جام جهاني را ببيند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pesar bad

      این از کجا یهو پیداش شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج