جاباما
۶۷۱۷۲۹
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

کدام شرکت‌ها در سال ۹۷ باید مالیات بدهند؟

مجلس شورای اسلامی شرکت‌های دولتی در حال واگذاری در سال ۹۷ را موظف کرد که سود و مالیات علی الحساب خود را ماهانه به صورت یک دوازدهم به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

خبرآنلاین: مجلس شورای اسلامی شرکت‌های دولتی در حال واگذاری در سال ۹۷ را موظف کرد که سود و مالیات علی الحساب خود را ماهانه به صورت یک دوازدهم به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷، بند «ب» تبصره ۲ در بخش درآمدی را با ۱۴۱ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه شرکت های در حال واگذاری در سال ۱۳۹۷، مشمول حکم ماده (۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) هستند.

در ماده ۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) آمده است:

کلیه شرکت‌های دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و بانک‌ها که در بودجه کل کشور برای آنها سود ویژه پیش‌بینی می‌شود، موظف به واریز مالیات علی الحساب و سود سهام علی الحساب بودجه مصوب به ‌صورت یک دوازدهم در هر ماه هستند، به خزانه‌داری کل کشور اجازه داده می‌شود در صورت عدم واریز مالیات و سود سهام دولت به‌صورت علی‌الحساب و یک دوازدهم، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده (براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور) توسط هریک از شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، از موجودی حساب آنها نزد خزانه‌داری کل کشور برداشت و مالیات و سود سهام را به حساب درآمدهای عمومی کشور و عوارض را به حساب‌های شهرداری‌ها و حساب تمرکز وجوه به نام وزارت کشور حسب مورد واریز کند. تسویه حساب قطعی دولت برمبنای صورتهای مالی حسابرسی‌شده و مصوب مجمع عمومی انجام خواهد شد. شرکت‌های دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری که قسمتی از سهام آنها متعلق به بخش غیردولتی است، به تناسب میزان سهام بخش غیردولتی، مشمول پرداخت وجوه موضوع این ماده نمی‌باشند. وصول مبالغ یادشده تابع احکام مربوط و مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن است.

این مصوبه ناظر به آن است که شرکت‌های دولتی که در سال ۹۷ در حال واگذاری هستند، باید مالیات علی الحساب و سود سهام علی الحساب را به صورت یک دوازدهم در هر ماه واریز کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازی بازی نکنید خدمت به مردم کنید لعنت بر مدیریت بی خاصیت لعنت بر مدیریت فاسد

    • بدون نام

      شرکت هایی که در لیست مسولین است، نباید مالیات بدهند

    • بدون نام

      بالاخره ان نهادها و سازمانهایی که قدرت دارند آیا مالیات می دهند یا خیر؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج