۶۷۱۷۴۹
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

توزیع کالاهای اساسی از ۲۰ بهمن ماه

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: عرضه کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، شکر و کره با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از بیستم بهمن در فروشگاههای زنجیره ای سراسر کشور آغاز می شود.

خبرگزاری صدا و سیما: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: عرضه کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، شکر و کره با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از بیستم بهمن در فروشگاههای زنجیره ای سراسر کشور آغاز می شود.

یزدان سیف در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده هیچ کاهشی در اعتبارات خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی وجود ندارد افزود: منابع اعتباری­ لازم اختصاص یافته است و کشاورزان هیچگونه نگرانی از بابت خرید تضمینی محصولات خود نداشته باشند.

وی گفت: خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی­ چهار ماه است که آغاز شده است و در این زمینه از توان بخش خصوصی نیز استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: برای خرید تضمینی گندم و دیگر محصولات اساسی منتظر اعلام قیمت از سوی شورای اقتصاد نشدیم و عملیات خرید در حال انجام است و شیوه خرید و تعیین کیفیت محصول نیز در دستورالعملی به استان ها ابلاغ شده و هم اکنون هزار و 21 مرکز خرید تضمینی محصولات در استان ها آماده دریافت محصول هستند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی برای مباشرت در خرید تضمینی محصول برای سال آینده می توانند ثبت نام کنند تا بتوانند در برنامه خرید تضمنی مشارکت کنند .

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: سال گذشته و امسال در حوزه خرید تضمینی گندم و شکر تاریخ ساز شدیم، بطوری که تاکنون حدود دو میلیون تن شکر تولید شده است و همچنین هشت میلیون تن چغندر قند نیز از کشاورزان خریداری شده است.

وی تاکید کرد: در سال جدید عملا از واردات شکر بی نیاز هستیم.

وی گفت: هم اکنون برای جلوگیری از کاهش قیمت خرید و حمایت از کشاورز حدود صد هزار تن شکر از کارخانجات قند خریداری کردیم و این خرید تازمانی که بازار به ثبات برسد ادامه دارد.

وی در خصوص پرداخت پول چغندرکاران گفت: از مجموع دوهزارو 453 میلیارد تومان پول چغندرقند حدود هزار و سیصد میلیارد تومان به چغندرکاران پرداخت شده است.

سیف افزود: همچنین تاکنون سیصد میلیارد تومان نیز شکر از کارخانجات خریداری کردیم که صد و 50 میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی آن تا هفته آینده تسویه می شود.

توزیع کالاهای اساسی از 20 بهمن در سراسر کشور آغاز می شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: عرضه کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، شکر و کره با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از بیستم بهمن در فروشگاههای زنجیره ای سراسر کشور آغاز می شود.

یزدان سیف با اشاره به اینکه تاکنون 60 هزار تن برنج برای تامین نیاز بازار مصرف در ماههای پایانی سال ذخیره سازی شده است افزود: برنج وارداتی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از فردا پانزدهم بهمن بین عوامل توزیع در سراسر کشور توزیع می شود و از 20 بهمن نیز، از طریق فروشگاههای زنجیره ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلو برنج هندی 1121، پنج هزار و 600 تومان ، هر کیلو برنج هندی پی آر لون، دو هزار و 600 تومان و هر کیلو برنج تایلندی نیز سه هزار و 900 تومان در فروشگاههای زنجیره ای عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از توزیع کره حیوانی در فروشگاههای زنجیره ای با قیمت هر صد گرم دو هزار و 700 تومان در فروشگاه های زنجیره ای خبر داد و گفت:​ روغن نباتی بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم بازار 10 درصد زیر قیمت بازار در فروشگاههای زنجیره ای از بیستم بهمن آغاز خواهد شد.

سیف درباره توزیع شکر مورد نیاز نیز گفت: قیمت هر کیلو شکر دو هزار و 720 تومان است و این شرکت تا زمانی که قیمت شکر در بازار به این عدد نرسد، خرید تضمینی را از واحدهای کارخانجات قند ادامه می دهد و شکر مورد نیاز با این قیمت عرضه خواهد شد.

صادرات 440 هزار تن گندم و مشتقات آن

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ­ایران از صادرات 440 هزار تن گندم ، آرد و مشتقات آن در نه ماه گذشته خبر داد.

یزدان سیف با اشاره به اینکه در نه ماه امسال 214 هزار تن آرد صادر شده است افزود: علاوه بر این مشتقات آرد، نشاسته، گلوکز، شیرینی و شکلات نیز به میزان 141 هزار تن در این مدت صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر برنامه صادرات گندم و مشتقات آن بر اساس قرارداد با انجمن صنفی صنایع آرد به بخش خصوصی واگذار می شود و از دو هفته آینده شرکت بازرگانی دولتی ایران عرضه ای برای صادرات گندم نخواهد داشت.

سیف­­ تاکید کرد: از دو هفته آینده عملیات صادرات گندم بر عهده بخش خصوصی است.

وی درباره روند خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید گفت: خرید تضمینی گندم طبق روال سال های گذشته انجام می شود و ما همچنان منتظر اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی شورای رقابت هستیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید دانه های روغنی را برای سال آینده 575 هزار تن اعلام کرد و گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی به ویژه کلزا از اسفند ماه آغاز می شود و کشاورزان مطمئن باشند که دولت برای خرید این محصول­ هم ­­­تلاش خود را خواهد کرد.

سیف افزود: خرید تضمینی دانه های روغنی براساس قیمت مصوب شورای اقتصاد و پس از اعلام آن انجام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      چرااین خبرها دربهمن شنیده میشه مگر بفیه ماها نحسن

    • Iraj eshaghi

      برنج هندی از کیلویی ۷۰۰۰ تومان هم گذشته این عدد ها که می نویسید در فروشگاه های زنجیره ای نیست.

    • بدون نام

      شدیم مثل گداها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج