جاباما
۶۷۱۷۵۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

کشف دستمال آغشته به مخدرهای قابل استنشاق

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت:‌ در مواردی دستمال‌هایی که به مواد مخدر آغشته، آلوده‌ و به‌صورت استنشاقی مصرف می‌شود، به‌صورت محدود توسط عوامل پلیس کشف‌ شده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت:‌ در مواردی دستمال‌هایی که به مواد مخدر آغشته، آلوده‌ و به‌صورت استنشاقی مصرف می‌شود، به‌صورت محدود توسط عوامل پلیس کشف‌ شده است.
سردار محمد مسعود زاهدیان درباره ورود مخدرهای جدید به کشور، اظهار داشت: نوع مواد مخدر و بازار عرضه مواد از جنبه‌های مختلف قابل‌ بررسی است و در این میان نیز روند بازاریابی فروشندگان موادمخدر و روان‌گردان‌ها از چشم پلیس پنهان نمی‌ماند.

وی افزود: فروشندگان مواد مخدر به دلیل بازاریابی و جذب مخاطبان جدید به‌ویژه جوانان از حربه‌های مختلف بهره می‌گیرند و در تلاش برای عرضه انواع و اقسام مواد مخدر، توهم‌زا و روان‌گردان جدید به مصرف‌کنندگان هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: ۷۰۰ نوع NPS (مخدر و روان‌گردان جدید) در دنیا شناخته‌شده و نمونه‌هایی از این NPS هم در کشور ما رؤیت شده و مورد بررسی قرارگرفته و مخاطبان و مصرف‌کنندگان خاص خود را داشته است.

این مقام ارشد انتظامی درباره صحت ورود و توزیع دستمال‌های آلوده و اعتیادآور به کشور، گفت: ورود دستمال آلوده و اعتیاد آور به‌عنوان (NPS و مخدر جدید) به کشور مورد تائید نیست اما احتمال وجود دستمال آغشته به موادمخدر که قابل استنشاق است، دور از ذهن نیست.

زاهدیان یادآور شد: به دلیل حساسیت موضوع، بررسی «صحت ورود دستمال‌های اعتیادآور به کشور» بلافاصله در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا قرار گرفت و علیرغم تمرکز و تلاش بسیار پلیس، مخدری با این عنوان و به شکل «دستمال منحصراً مخدری» و از نوع NPS در کشور کشف نشد.

وی تأکید کرد: هرچند در مواردی دستمال‌هایی که به مواد مخدر آغشته، آلوده‌ و به‌صورت استنشاقی مصرف می‌شود، به‌صورت محدود توسط عوامل پلیس کشف‌ شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا توصیه کرد: اثرات مخرب مواد مخدر بر روح و جسم انسان، بر کسی پوشیده نیست، خانواده‌ها به‌ویژه جوانان و نوجوانان عزیز همواره باید نسبت به این پدیده شوم و تبعات آن هوشیار باشند، مشکلات و آسیب‌های مواد مخدر، خانواده و در نهایت جامعه را متضرر می‌کند.

وی بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ضمن مبارزه بی امان با این پدیده شوم و شناسایی و دستگیری اعضای باندها و شبکه های تولید و توزیع مواد مخدر، خود را مکلف می داند که خانواده ها و جامعه را نسبت به ورود یا توزیع مواد مخدر آگاه کند.

این مقام عالی انتظامی اشاره کرد: البته موضع پلیس در معرفی برخی مواد مخدر و NPS ها که مصرف فراگیر ندارد، مشهود و گسترده نیست، چراکه این رویکرد حالت " تبلیغی " پیدا می کند و برای برخی جذابیت مصرف ایجاد می کند.

زاهدیان در پایان در خصوص کشفیات پلیس گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۶۲۵ تن مواد مخدر کشف شده که بخش اعظمی از این کشفیات " تریاک " است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدعلی عباسی ازکوهدشت

      تراخدا این یکی رو دیگه نزاریت وارد شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج