۶۷۱۸۶۲
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

شیوع بیماری‌های تنفسی در خوزستان

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «وضعیت گرد و غبار در این شهر و استان خوزستان هنوز بهبود نیافته است»، گفت که بیماری‌های تنفسی در اثر گرد و غبار در این منطقه شیوع پیدا کرده است.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «وضعیت گرد و غبار در این شهر و استان خوزستان هنوز بهبود نیافته است»، گفت که بیماری‌های تنفسی در اثر گرد و غبار در این منطقه شیوع پیدا کرده است.

جواد کاظم نسب اظهار کرد: گرد و غبار خوزستان به این سادگی‌ها کنترل نمی‌شود بلکه نیازمند زمان، امکانات و آب مورد نیاز است. ما برای مهار ریزگردها ابتدا باید حقابه تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان را تامین کنیم. همچنین کانون‌های ریزگرد در شرق اهواز نیاز به آب دارند که اراضی را مرطوب کنند. باید خاک‌ها را بخوابانیم و بعد وارد عمل شویم اما متاسفانه نه آب و نه بودجه لازم برای مالچ‌پاشی و نهال‌کاری موجود نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه سال جاری و سال آینده مجلس برای برداشت ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای ریزگردها، گفت: این مبلغ مربوط به مهار ریزگردها در کل کشور است و به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند. با این اعداد و ارقام نمی‌شود ریزگردها را مهار کرد.

وی با اشاره به تبعات بحران ریزگردها در یکسال گذشته و با بیان این‌که «بیماری‌های تنفسی در خوزستان و اهواز شیوع پیدا کرده است»، گفت: فرار نخبگان، متخصصین و کارمندان از استان از دیگر تبعات ریزگردهاست.

نماینده مردم اهواز در مجلس ریزگردها را از عوامل افت کشاورزی در خوزستان عنوان کرد و گفت: در زمان برداشت گندم و صیفی‌جات گرد و خاک باعث می‌شود محصول کافی به بار نیاید.

وی با اشاره به آثار ریزگردها از بعد امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز تصریح کرد: اگر برای مهار ریزگردها به فوریت اقدام نشود امکان تکرار بحران وجود دارد؛ همچنان که گل سال گذشته هنوز روی کابل‌های برق هست، اگرچه کارهایی در شبکه برق صورت گرفته اما هنوز هم جای کار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیر ان نا خلف ارگانها ونهادها تحویل بگیربد

    • بدون نام

      تکان ندهی تکانت میدهند

    • بدون نام

      خدا میدونه نا دو سه سال آینده این روزگردها چند بیمار سرطانی رو روی دست خوزستان میگذاره و این همه و همه از بی تدبیری و بی لیاقتی و بی کفایتی مسئولان است شک نکنید

    • بی نام

      اینا میخوان مردم خوزستان رو عمدا نابود کنن

    • بدون نام

      بی بخار ترین مردم ما خوزستانیا هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الحق

      • بدون نام

        گل گفتی

    • بدون نام

      اگه راست میگین ای کاربران ساز مخالف شما که عقل کل هستید وفکر میکنیید خیلی درجه یک هستید وهمه چیز را میدانید به جای غر زدن یه راه کار برای مقابله بااین پددیده بدین یالله دیگه بگین .......از اب گل الود ماهی میگیرید از هوای غبار الود چی میگیرید؟

    • بدون نام

      مدیر دانا کشور اباد مدیر فاسد کشور ویران

    • بدون نام

      باداشتن سازمان مدیریت استخدامی کشوری دانا عاقل ومومن ومتعهد ایران مدیران کارامد خواهد داست ومشکلات به راحتی حل خواهد گردید کشور را بدست نااهلان نسپارید ومن خدمتگزاری بیش نیستم امام خمینی (ره)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج