جاباما
۶۷۱۹۶۸
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

احیای دریاچه ارومیه حدود ۴۰ سال زمان می‌برد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این‌که جهت احیای دریاچه ارومیه نیاز به جذب منابع مالی خارجی داریم، گفت: با روند کنونی احیای دریاچه ارومیه حدود ۳۰ یا ۴۰ سال زمان می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این‌که جهت احیای دریاچه ارومیه نیاز به جذب منابع مالی خارجی داریم، گفت: با روند کنونی احیای دریاچه ارومیه حدود ۳۰ یا ۴۰ سال زمان می‌برد.

عیسی کلانتری در دیدار با نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی افزود: طی جلسه اخیر ستاد دریاچه ارومیه با حضور آقای اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور- با پیشنهاد اولیه دبیرخانه جهت جذب منابع مالی خارجی موافقت و همکاری‌های لازم با بانک مرکزی انجام شد تا در صورت تامین منابع خارجی، دولت بازپرداخت این هزینه را بر عهده بگیرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر مشکل اصلی دریاچه ارومیه تامین منابع و اعتبارات آن است، اظهارکرد: متاسفانه منابع مالی که در گذشته جهت احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته بود، پاسخگو نبود.

کلانتری با اشاره به این‌که احیای دریاچه ارومیه از نظر طراحی مشکلی ندارد ولی متاسفانه در تامین اعتبار مشکل داریم، گفت: در صورت تامین منابع مالی با امیدواری زیادی می‌توان نسبت به احیای این دریاچه اقداماتی انجام داد.

وی با تاکید بر این‌که کشوری که توسعه پیدا نکند، محیط زیست اولین قربانی آن خواهد بود،اظهارکرد: معتقدم که توسعه شهرها و کشورها با حفظ محیط زیست در تضاد نیستند به شرطی که توسعه و محیط زیست با یکدیگر هم سو شود و توسعه و محیط زیست قربانی یکدیگر نشوند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که بودجه کل محیط زیست کشور حدود نیم درصد بودجه دولت است،گفت: دولت مشکلات زیادی از نظر تامین منابع مالی دارد و میزان بودجه کل محیط زیست کشور نیز در بودجه دولت محدود است. این بودجه کم نیز مانع از رسیدن به اهداف و برنامه های محیط زیست کشور نمی‌شود.

وی ایام دهه فجر را فرصت مناسبی جهت بیان دستاوردهای دولت عنوان و اظهارکرد: طبق دستورات ریاست جمهوری باید امید را در دل مردم دوباره تقویت کنیم و این دستاوردها به مردم نیز بیان شود البته در بین این موفقیت ها، نارسایی‌هایی هم وجود دارد که باید برطرف شود ولی نباید منفی گرا بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن قدردانی از اقدامات شایسته نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: امام جمعه تبریز می‌تواند نقش موثری در راستای تغییر طرز فکر مردم داشته باشد و در این زمینه می‌تواند دولت را یاری و مردم را نسبت به نظام و دولت امیدوارتر کند.

کلانتری در بخش دیگر سخنان با اشاره به کمبود انرژی برق در تبریز گفت: جهت تامین برق، نیروگاه جدید در تبریز کمتر از ۳۰ ماه احداث خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منابع مال نمی خواهد اگر سدها را باز کنید مشکل خود بخود حل میشود نتیجه اقدام های غیر کارشناسی بهتر از این نمیشه

    • بدون نام

      با این بی پولی کشور ، صد سال دیگه هم نباید امیدوار بود
      دریاچه نابود شد رفت

    • بدون نام

      یه هویی بگو رفته به فنا دیگه!...آخه عمو 40 سال دیگه نصف کره زمین رفتن مریخ برا زندگی دریاچه ا ن موقع برا چیمونه!

    • بدون نام

      خدایا خودت ببین،دارنده دومین ذخایر گازی جهان و سومین ذخایر نفتی جهان میخواد برای احیای یک دریاچه نه چندان بزرگ از کشورهای بلاد کفر!! وام بگیره!!!!سانسورچی سریع سانسورش کن چون حرف حق از ازل تلخ بوده و تا ابد هم تلخ خواهد بود!!!!!

    • بدون نام

      جناب کلانتری!!!منابع مالی که در گذشته برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته بود کافی نبود یا اینکه به اندازه کافی برای دزدیدن نبود؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      پول و بودجه دریاچه ارومیه نداریم ولی خرج وهزینه۱۵ملیون مهاجر افغانی داریم که به قول وزارت کشورسالی۳۰تا۴۰ملیونصرف هزینش و سازمان ملل سالی۱ملیون میدوباشغلش چندبرابربیشترمیش به داذوطن وهم وطنان برسین ارومیه نداریم خشک بش

    • علیرضارستگار

      خدا را شاکریم

    • بیخیال

      به اندازه کافی از دریاچه ارومیه دزدی نکردن این دست اندرکاران حالا بهانه دیگه برای دزدی بیشتر.

    • یوسف اصغرزاده

      عالیه

    • بدون نام

      لعنت بر هر چی آدم پست فطرته!!!!

    • سعید

      اشکالی نداره

    • بدون نام

      دولت روحانی عمدا به ستاد احیا دریاچه ارومیه بوجه نمی دهد تا احیانشود ومردم اذربایجان با مشکل مواجه بشوند

    • بدون نام

      مامردیم تا40 سال بعد حالاساعت 8 شب گفتم بد بود آخه چراهمه چی به شما برمیخوره اصلا شماخوندین یاخودت به خوب زدی خب راست گفتم دیگه من خودم گفتم هفت تا کفن پوسیده

    • بدون نام

      ۳۰ تا ۴۰ ساااال ،، خیلی جالبه،، خیلی چیزها تو این ۳۰ تا ۴۰ سال خراب و ویران شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج