۶۷۲۰
۶ نظر
۱۲۰۸۱
۶ نظر
۱۲۰۸۱
پ

همه زنان و دختران بخوانند

تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ

خانم‌ها همزمان با شروع دوران قاعدگي يا چند روز زودتر از آن با دردهاي ناحيه شكم روبه‌رو مي‌شوند كه علت اصلي آن انقباضات عضلات دروني بدن و اسپاسم‌هايي است كه در اين دوران به رحم و عضلات آن وارد مي‌شود.

تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ

خانم‌ها همزمان با شروع دوران قاعدگي يا چند روز زودتر از آن با دردهاي ناحيه شكم روبه‌رو مي‌شوند كه علت اصلي آن انقباضات عضلات دروني بدن و اسپاسم‌هايي است كه در اين دوران به رحم و عضلات آن وارد مي‌شود.

اين انقباضات كه بيشتر خانم‌ها آن را يك‌بار در ماه تجربه مي‌كنند، موجب بروز اختلال در گردش جريان خون در عضو رحم شده و به اين ترتيب دوران قاعدگي را براي خانم‌ها دردناك و پر استرس مي‌كند. بسياري از زنان حتي بعد از ازدواج و دوران بارداري نيز قاعدگي‌هاي دردناك را تجربه مي‌كنند و گاهي اين مسئله در طول سال چندبار تكرار مي‌شود. يكي از بهترين شيوه‌هاي مقابله با اين دردها و پيشگيري از بروز آن‌ها بهره‌مندي از ماساژ است كه به‌طور كلي متمركز بر عملكرد رحم و عضلات وابسته به آن و جريان گردش خون در اين ناحيه است. اجراي اين ماساژ همزمان با شروع قاعدگي و حتي 10 روز پيش از شروع اين دوران به خانم‌ها كمك مي‌كند تا دوران قاعدگي خود را بدون درد سپري كنند.


تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ

گام اول

  • افزايش ميزان انرژي
براي شروع اين ماساژ كافي است گيرنده ماساژ به‌صورت چهارزانو روي محلي مناسب كه براي ماساژ درنظر گرفته شده، بنشيند. براي اين منظور توصيه مي‌شود از يك تشك و ملحفه تميز و اتاقي آرام و ساكت براي ارائه تكنيك‌هاي ماساژ به گيرنده استفاده كنيد. در اين مرحله با كمك ۲ انگشت شست روي آخرين رديف از محل رويش موها كه خط رويش مو نامگذاري شده است ۲ برجستگي مربوط به سينوس‌هاي سر را شناسايي كرده و با كمك هر ۲ انگشت شست اين نقاط را ماساژ دهيد. براي اين منظور ۴ انگشت ديگر را پشت گوش و روي سر قرار داده و به اين ترتيب با تسلط كامل به ماساژ ۲ نقطه مشخص شده در پشت سر بپردازيد. بهتر است به‌مدت ۲ تا ۳ دقيقه اين نقاط را ماساژ دهيد. به اين ترتيب انرژي‌هاي بدن را فعال كرده و آن‌ها را به گردش واداريد.


تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ

گام دوم

  • تقويت ايمني و توان بدن
در اين مرحله پس از اتمام ماساژ ۲ نقطه مشخص شده در سر، سراغ دست‌ها برويد. براي ماساژ به سراغ هر ۲ دست بيمار برويد و با كمك شست خود حد فاصل ۲ انگشت شست و سبابه گيره ماساژ را ماساژ دهيد. بهتر است براي ماساژ اين نقطه از ماساژ فشاري استفاده كنيد به اين ترتيب كه ۲۰ ثانيه نقطه موردنظر را فشار دهيد و ۲۰ ثانيه آن را آزاد نگه داريد. فراموش نكنيد كه اين ماساژ را براي هر ۲ دست راست و چپ تكرار كنيد. اين ماساژ كمك مي‌كند تا انرژي و جريان گردش خون در بدن فعال شده و سيستم ايمني بدن با قوت بيشتري فعاليت كند.


تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ

گام سوم

  • عضلات كمر را فراموش نكنيد
پس از فعال كردن جريان گردش خون از دريافت‌كننده ماساژ بخواهيد كه به شكم بخوابد. در اين مرحله با كمك ۲ انگشت شست در بخش پايين ستون فقرات به ماساژ ۲ سوي ستون فقرات بپردازيد. بنابراين از آخرين مهره كمر آغاز كرده و اين ماساژ را بر ۲ سمت ۶ مهره پاييني ستون فقرات تكرار كنيد. بهتر است اين ماساژ را با قرار دادن هر ۲ شست در ۲ طرف ستون مهره‌ها تجربه كرده و آن را يك تا ۳ دقيقه تكرار كنيد.


تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ

گام چهارم

  • فشاردرماني استخوان خاجي
يكي از بهترين ماساژهايي كه به تسكين درد و كاهش آن در طول روزهاي قاعدگي كمك مي‌كند، ماساژ يا فشار درماني ۲ نقطه در طرفين استخوان خاجي است. در اين مرحله با كمك شست‌ها اين ۲ نقطه را در ۲ سوي استخوان خاجي با فشارهاي متناوب و پيوسته به‌مدت ۳ دقيقه ماساژ دهيد. پس از دريافت اين ماساژ تا حد قابل توجهي از درد بيمار در ناحيه رحم كاسته خواهد شد.


تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ

گام پنجم

  • افزايش خون رساني به رحم
در اين مرحله نقطه‌اي كه بين تخمدان‌ها و زير ناف قرار دارد، ماساژ بدهيد. به اين ترتيب با فشارهاي ملايم به‌گونه‌اي كه آسيب و دردي به بيمار وارد نشود با كمك سرانگشتان هر ۲ دست به ماساژ نقطه مورد نظر پرداخته و به اين ترتيب موجب كاهش اسپاسم‌ها و انقباض‌هاي رحم و خون رساني بهتر به رحم و عضلات اطراف آن شويد. اين نقطه را مي‌توانيد از يك تا ۳ دقيقه ماساژ دهيد.


تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ

گام ششم

  • هدايت انرژي به سوي رحم
در آخرين مرحله نقطه نزديك به زانو در بخش دروني ران را كه ابتداي عضله ران قرار دارد، پيدا كرده و با كمك هر ۲ شست به‌طور همزمان ماساژ دهيد. ماساژ اين نقاط نيز بهتر است به‌صورت ضربه‌اي باشد. به اين ترتيب كه اين نقطه را به‌مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانيه فشار دهيد و بعد آن را به همين ميزان آزاد بگذاريد. اين كار كمك مي‌كند تا انرژي و خونرساني بهتري به بخش رحم برسد و از ميزان و شدت دردها در طول اين دوران كاسته شود.


نكته

ارائه اين ماساژ علاوه‌بر آن‌كه موجب كاهش درد و تسكين درد ناشي از اسپاسم‌هاي عضلاني مي‌شود به تقويت بنيه بيمار نيز كمك مي‌كند. خانم‌ها مي‌توانند با تكرار اين ماساژ در طول روزهاي دوران قاعدگي، بخش بزرگي از مشكلات خود از قبيل بي‌حالي، درد و عقب افتادن از كارهاي روزانه را جبران كنند. علاوه‌بر اين دريافت اين ماساژ در طول ماه نيز مي‌تواند به پيشگيري از بروز درد در دوران قاعدگي كمك كند. دريافت اين ماساژ 2 تا 3 بار در هفته در طول ماه بسيار كمك‌كننده است. تنها بايد توجه داشته باشيد كه هنگام ارائه ماساژ از وارد كردن فشار بيش از اندازه و آزار‌دهنده به بدن و اندام‌ها خودداري كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • seti

      تشکر

    • parnian

      besiar aali bood,merci

    • mahdis

      besyar aali bood,va amoozande,merC

    • بهاره

      هنوزم درد دارم

    • تارا

      ممنون و تشکر از شما لطفا برای افرادیکه​ به تازگی به بلوغ عادت ماهیانه رسیدند هم راهنمایی کنید.

    • .....

      در دوران قاعدگی چه دارویی بخوریم دردمان کم شود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج