جاباما
۶۷۲۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۰
۱۳ نظر
۵۰۰۰
پ

در نامه اعتراضی فدراسیون به AFC مطرح شد؛

هرگز عمان را برای بازی خانگی انتخاب نکرده بودیم!

دبیر کل فدراسیون فوتبال در نامه‌ای اعتراضی به دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد:آیا یک مکالمه سه جانبه بین AFC، فدراسیون فوتبال عربستان و فدراسیون فوتبال عمان بلافاصله پس از دریافت نامه ۳۰ ژانویه ما وجود داشته است؟

خبرگزاری فارس: محمد رضا ساکت دبیر کل فدارسیون فوتبال در نامه‌ای تند خطاب به داتو وینوز جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالبی را بیان و از حق باشگاه‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا دفاع کرده است. ترجمه متن نامه ساکت به دبیر کنفدراسیون فوتبال آسیا را در زیر می‌خوانید:

با توجه به اعلام تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری مسابقات استقلال و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا 2018 در مسقط،عمان، مایلم اعتراض شدید فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این مساله اعلام دارم.

این تصمیم در تضاد آشکار با خواسته و میل باطنی باشگاه‌های فوتبال ایران است که پیش از این در تاریخ سه شنبه ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ تمایل خود را جهت بازی در دوحه قطر اعلام کرده بودند.
در ابتدا ما درخواست کتبی مان به فدراسیون فوتبال عمان مبنی بر میزبانی بازی تراکتورسازی و الاهلی عربستان در مسقط در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۸ ارسال کردیم. پس از آن، در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۸ یک یادآوری کتبی در این باره ارسال کردیم که هر دو نامه از جانب فدراسیون فوتبال عمان بی پاسخ ماند.

ضمنآ درخواست‌های کتبی جداگانه به فدراسیون‌های فوتبال ازبکستان، ترکمنستان و قرقیزستان در تاریخ های 16 و 17 ژانویه برای بازی استقلال و الهلال عربستان در تاریخ 20 فوریه 2018 ارسال کردیم.

قرقیزستان درخواست ما را رد کرد و ترکمنستان پیشنهاد بازی در چمن مصنوعی را داد که برای کادر فنی استقلال قابل قبول نبود.این در حالی بود که ازبکستان هیچگاه پاسخی نداد.
از آنجاییکه زمان رو به پایان بود و ما انتخاب‌های زیادی نداشتیم، درخواستی به فدراسیون فوتبال قطر برای دو بازی خانگی تراکتورسازی و استقلال مقابل تیم های عربستانی ارائه کردیم که آنها مشتاقانه و با روی باز این درخواست را پذیرفتند.

با توجه به امکانات سطح جهانی در قطر و دسترسی آسان آن برای همه و همچنین تآیید سطح ایمنی و امنیت قطر توسط بازرسان شرکت مستقل ایمن و امنیت، ما مشتاق بودیم که یک نامه رسمی در تاریخ 30 ژانویه به فدراسیون فوتبال قطر ارسال کنیم.

آنچه ما را بسیار متحیر ساخت این بود که علیرغم دریافت پاسخ از سوی فدراسیون فوتبال عمان درباره بازی خانگی تراکتورسازی، کنفدراسیون فوتبال آسیا بلافاصله پس از دریافت نامه ۳۰ ژانویه ما تصمیم گرفت که عمان به عنوان محل بازی هر دو تیم اعلام کند.

در کمال ناباوری ما این خبر را در نشریات مختلف رسانه های سعودی قبل از دریافت نامه شما خواندیم.

آیا یک مکالمه سه جانبه بین کنفدراسیون، فدراسیون فوتبال عربستان و فدراسیون فوتبال عمان بلافاصله پس از دریافت نامه ۳۰ ژانویه ما وجود داشته است؟ شواهد موجود متآسفانه ما را بر آن می‌دارد که چنین برداشتی داشته باشیم.

در نامه 2 فوریه شما، کنفدراسیون فوتبال آسیا صراحتا اشاره کرده است که؛
پیرو موافقت فدراسیون فوتبال عمان با میزبانی بازی های باشگاه‌های ایران و عربستان سعودی…""

می توانید برای ما روشن کنید که کنفدراسیون چطور موافقت فدراسیون عمان را دریافت کرده است درحالیکه فدراسیون فوتبال ایران نامه ی اولیه و سپس نامه یادآوری را ارسال کرده است؟ چطور فدراسیون فوتبال ایران هنوز تاییدیه ای از فدراسیون عمان دریافت نکرده است؟ به علاوه ما هرگز عمان را برای بازی خانگی استقلال که در نامه ۱۱ ژانویه ارسال کرده بودیم انتخاب نکرده بودیم!

فراموش نکنیم هزینه های بازی در دوحه به مراتب کمتر از مسقط می باشد. بنابراین باشگاه‌های ما از بازی در قطر فشار اقتصادی کمتری را نسبت به بازی در مسقط متحمل می شوند.

همچنین مایلم یادآوری کنم هیات اجرایی ای اف سی در ماههای ژانویه و مارچ ۲۰۱۶، رای به برگزاری دیدارهای باشگاه‌های ایران و عربستان در زمین بی طرف داد و از همان زمان هر دو فدراسیون زمین های بی طرف باشگاه‌های خود را اعلام کردند.

هر دو فدارسیون ضمنا در انتخاب خود تا جاییکه استانداردهای ای اف سی حفظ شود آزاد بودند.

با توجه به اینکه باشگاه‌های عربستانی، کشور امارات و کویت را برای برگزاری بازی‌هایشان انتخاب کرده اند به نظر می رسد آنها در این انتخاب آزادانه عمل کرده اند و ما نیز متقابلا انتظار داریم این آزادی عمل در راستای حفظ روحیه جوانمردی به باشگاه‌های ایرانی نیز داده شود.
یک گروه مستقل اخیرا جهت ارزیابی وضعیت ایمنی و امنیت کشورهای قطر،عربستان،امارات و ایران از سوی ای اف سی منصوب شدند که نتایج گزارش های آن در اختیار شما می‌باشد.
اینطور به نظر می آید با توجه به نتایج این ارزیابی‌ها، کمیته اجرایی ای اف سی رای به برگزاری بازی‌های قطر،عربستان و امارات در کشورهای خودشان داده است.

همانطور که در بالا ذکر شد به دلیل عدم دریافت پاسخ از کشورهای موردنظر، فدراسیون فوتبال ایران قطر را که کشوری مهیمان نواز و دارای امکانات سطح اول جهانی است انتخاب کرده است.
یک بار دیگر متذکر می گردد اولویت اول فدراسیون فوتبال ایران، برگزاری همه دیدارها از جمله مسابقات با تیم های سعودی در خاک جمهوری جمهوری اسلامی ایران می باشد.

در حالیکه معتقدیم تصمیم سال ۲۰۱۶ کمیته اجرایی می بایست سالیانه مورد بررسی و بازنگری مجدد قرار گیرد، قویا از کنفدراسیون فوتبال آسیا می خواهیم با احترام به حق انتخاب باشگاههای ایرانی به آنها اجازه بدهد طبق نظرشان در دوحه مسابقات خود را انجام دهند.
شعار فعلی ای اف سی "یک آسیا، یک هدف" می باشد و البته شعار سال آینده در جام ملت های آسیا "همدلی بین کشورهای آسیایی" می باشد. همانطور که می دانیم هیچ عنصری بهتر از فوتبال نمی تواند کشورهای آسیایی را به هم نزدیک کند.

با آرزوی اینکه ورزش و به ویژه فوتبال پیام آور صلح و دوستی میان کشورهای قاره کهن باشد.

ارادتمند
محمدرضا ساکت
دبیرکل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      سلام.آقای ساکت ساعت خواب چه عجب چشم ودلمان روشن تابحال کجابودین یک فصل گذشته ازجام باشگاه هاتازه بیدارشدین.خیلی دیرشده الانم به التماس شدن افتادین چرابه سراحت نگفتین ماکناره گیری میکنیم

    • رفیق

      پ شما چ میکنید اونجا
      واقعا خجالت داره
      همگی. دست جمعی استعفا بدهید

    • بدون نام

      خاک تو سرمون و گند وکثافت تو سر مسولین فدراسیونمون که برای اینکه حقمونو ندن و بریم قطر بجای میزبانی تو ایران داریم التماس میکنیم و باز همین رو ازمون دریغ میکنن. لعنت به مسولین بی لیاقت و بیشرف فدراسیون فوتبالمون که فقط پست و میز و بخوربخورشون براشون مهمه

    • موسوی

      سلام شما که نمی تونی از حق باشگاهها دفاع کنید ول کنید برید

    • بدون نام

      خیلی مشخص داره التماس می‌کنه بیچاره....چقدر ضعیف ونزار شدیم که حق هیچ انتخابی نداریم و اعتراضی هم نمی‌توانیم بکنیم

    • بدون نام

      چقدر شدیدالحن بود ترسیدم

    • عمو

      از ماست که بر ماست

    • مهدی رحیمی

      شما که نمی توانید ازحق فوتبال ایران دفاع کنید پس بهتر از فدراسیون کناره گیری کنید

    • بدون نام

      شرم آور انصراف بدین

    • کاردوک

      اکه بازیا تو عمان قطعی شه مسؤولین باید خودشونو بکشن از شرمساری.

    • بدون نام

      رفتید گند زدید بعد انتظار دارید مشکل حل بشه اقا مرگ یک بار شیون یک بار بابا بازی نکنید هیچ غلطی نمیتوانن انجام دهند دوست دارن بیان ایران تحریم کنید بازی ها رو عرضه داشته باشید فکر کنم قاسم سلیمانی باید بیاد رئیس فدراسیون بشه

    • زهرا نیک اقبال سیسخت

      چه عجب ...

    • بدون نام

      بخدا ما سوسکیم در مقابل لابی عربا ای اف سی مال عربهاست برادر من اونا پول خرج میکنن حرفشونو مینشونن ما چی ول کنین بابا حالم از این بدبختی فدراسیون و حمایت دولت بهم میخوره چطور شد قطر میزبان عربستان شد ما نشدیم اونا پوووووول دارن عزیز من اقای نویسنده دیگه از این اخبارا ننویس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج