جاباما
۶۷۲۰۳۵
۱۲ نظر
۵۰۱۳
۱۲ نظر
۵۰۱۳
پ

علت تکرار شعار «مرگ بر آمریکا» در فیلم معادی

پیمان معادی در نشست رسانه ای فیلم «بمب؛یک عاشقانه» با اشاره به ریشه فیلم در خاطرات دوران کودکی‌اش عنوان کرد: یادم است از کودکی ما را در صف قرار می‌دادند و هر روز صبح ما با مرگ بر آمریکا گفتن شروع می‌شد. این میزان از خشونت واقعا عجیب بود. علت وجود این شعار در فیلم و در آن زمان همین است.

خبرگزاری فارس: نشست رسانه ای فیلم سینمایی بمب به کارگردانی پیمان معادی با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این فیلم پیمان معادی گفت: دغدغه اصلی ام عشق گمشده بود که در این فیلم تلاش برای نمایش آن کردم. یادم است از کودکی ما را در صف قرار می‌دادند و هر روز صبح ما با مرگ بر آمریکا گفتن شروع می‌شد. این میزان از خشونت واقعا عجیب بود. علت وجود این شعار در فیلم و در آن زمان همین است.

معادی گفت: برای اکران در تدوین تغییراتی خواهیم داشت یک مقداری از فیلم کوتاه می شود.

رسول اف، تهیه‌کننده این فیلم نیز گفت: ما برای اکران داخلی و خارجی آن حتما تلاش خواهیم کرد تا اکران مطلوبی داشته باشم.

معادی درباره حضور محمود کلاری در فیلم گفت: با محمود کلاری در ارتباط با فیلم بسیار حرف میزدیم که دستیار من اقای کلاری را برای بازی نقس پدر همسرم پیشنهاد کرد. و ما فکر می کردیم که چگونه به او بگوییم و در نهایت اقای کلاری گفت برای تو صد در صد بازی می کنم.

کارگردان فیلم برف روی کاج ها گفت: هیچ وقت نگفتم نام فیلمم را بر اساس مصلحت تغییر ندادم و هیچ فشاری بر من نبود. نام فیلمم را دوستی در امریکا به من پیشنهاد دادند.
رسول اف گفت: من ژن خوب نیستم و دائم در حال کار هستیم. پیمان معادی با این فیلم نامه پیش من آمد تا تهیه کنندگی فیلم را انجام دهم اما تا انجام شدن مراحل صدور مجوز تهیه کنندگی ام مانی حقیقی بسیار کمکم کرد.

وی افزود: من نگران این هستم که نگویند فیلم سفارشی ساخته ام و نگران توقیف نیستم اما چیزی معلوم نیست. برف روی کاج ها هم یک سال و نیم توقیف شد اما دلیلش را هنوزم نمی دانم. من دنبال شاعرانگی در فیلمم هستم و این ریتم و روندی که دیدید را لازمه ان می دانم.

معادی افزود: من قصد نداشتم خشونت آن دوران را نشان دهم اما آن دوران دوران خشونت آمیزی بود. همه ما از معلمان ما را در آن دهه های گذشته کتک زده اند. عشق در آن زمان پنهان بود. من هم از همه معلمانم کتک خوردم.

او افزود: بیش از 200 الی 300 کودک را دیدم و در هر جایی که ممکن بود می رفتم تا بازیگر کودکم را انتخاب کنم. با دیدن عرشیا بسیار خیالم راحت شد خودش بسیار بچه باهوشی است و خانواده درجه یک و بسیار همراه بود.

حبیب رضایی، بازیگر فیلم «بمب» گفت: برای من هم تجربه عجیبی نبود چون طی سال های گذشته در جریان طرح و نگارش فیلمنامه بودم. با همه اوج و فرودهایش اشنا هستم. ابتدا قرار نبود من این نقش را بازی کنم و زمانی که نوشته شد در موردش بسیار حرف زدیم و گاهی هم با پیمان معادی شوخی می کردیم.

رسول اف تهیه کننده فیلم گفت: این پروژه بسیار دشوار بود و از خانواده های بچه هایی که در فیلم بودند و از خودشان بسیار ممنونیم. برخی از اتفاقات که در فیلم شاهدش بودیم برای پیمان معادی اتفاق افتاده است.
معادی اظهار کرد: نه به خواسته هیچ کس نوشتم و نه می نویسم. سازمان های سینمایی زیادی که در همین جشنواره چند فیلم اساسی دارند دوست داشتند که در فیلم سرمایه گذاری کنند هم سازمانهایی مانند فارابی و یا اوج که البته لطف داشتند اما ترجیح دادم که همیشه مستقل کار کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر پیمان معادی

    • بینام

      دیگه یه خوشمزه بازی سیاسی باید دربیارن تا جایزه های جشنواره های خارجی رو بگیرن

    • بدون نام

      معادي يادت باشه
      مرگ بر آمريكا
      من به پسر 18 ماهم ياد دادم ميگه تا كور يشه هر كي نميتونه ببينه!اول يا علي يادش ياددم و دوم مرگ بر آمريكا و اسرائيل

      پاسخ ها

      • فریاد

        لطفا قبل از آموزش تنفر بهش عشق هم یاد بدید.
        شما در مقابل زندگی و روان اون بچه مسئولید.

      • بدون نام

        واقعا که!!!!!!

    • حامد

      وای چقدر خشونت . بچه های کوچولو رو گذاشتن شعار بدن مرگ بر آمریکا . بابا ایول گرین کارت رو شاخته .
      مردک تو همون موقعی که دستت اوف میشد به خاطر شعار مرگ بر آمریکا ،تو خوزستان مردم تیکه تیکه میشدن با اسلحه شوروی و آمریکا . بعدش فقط مرگ بر آمریکا خشونته ، کشت و کشتار آمریکاییها تو دنیا مردمسالاریه . خاک تو سر هنرمند جیره خور . چه اینوری چه اونوری ...

    • بدون نام

      آقای معادی منم هنوز نفهمیدم چرا هرروز صبح با صدای بلند و جیغ زدن مدیر مدرسه ،اینقدر مرگ بر این کشور و اون کشور باید میگفتیم،، هرروز صبحمون با انرژی منفی و تلقین و انزجار شروع میشد ،و الان این شدیم که هستیم، واقعا به کجا رسیدیم؟

    • بدون نام

      آمریکا همون کشوری که بمب شیمیایی و تسحیلات به عراق میرسوند تا جوون های این مملکت پرپر بشن!
      ای کاش فراموشکار نباشیم و برای یه مقدار شهرت بیشتر وجدانمون رو نفروشیم!

    • بدون نام

      مرگ بر آمريكا و تفكر آمريكايي

    • 1367

      انقدر من غصه ميخورم بابا داداشاي گلم آبجياي عزيزم چرا شما مقابله ميكنيد آمريكا دشمنه چرا انقدر ساده هستيد شماها ماشالله غالب باسواد هستيد يه تحليلگر ساده و غير سياسي هم ميدونه آمريكا دشمنه

    • بدون نام

      دراینکه امریکا همیشه بدنبال منافع خودش بوده و هست شکی نیست،، ولی من از کسانیکه موافق شعار مرگ برامریکا هستند میپرسم، اگر امریکا دشمن بزرگ ماست و بده ، چرا بچه های بعضی از وزرا و نماینده ها تو امریکا زندگی میکنن و شهروند امریکایی هستند؟؟ ایا امریکا فقط برای مردم متوسط و ژن های بد دشمن بزرگ حساب میشه ؟ برای ژن های خوب ، دشمن بزرگ حساب نمیشه؟؟

    • بدون نام

      چرا نظرات رو گزینشی چاپ میکنید؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج