جاباما
۶۷۲۱۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چند نکته از سومین روز جشنواره فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در تهران و مراکز استان ها برگزار می شود.

عصرایران: سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه در سینماهای منتخب آغاز شده است. در این دوره ۲۵ فیلم شامل ۲۲ فیلم سینمایی، ۲ مستند بلند و یک انیمیشن در یک بخش اصلی به نمایش در می آید.

در این بخش در پایان هر روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر چند نکته از روزهای برگزاری جشنواره مرور می شود.

۱- شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ در سومین روز برگزاری جشنواره سی و ششم فیلم فجر و دومین روز برگزاری جشنواره در پردیس سینمایی ملت سه فیلم به نمایش درآمد. این پردیس به عنوان سینمای اهالی رسانه، مطبوعات و منتقدان در دومین روز خود که مقارن با سومین روز برگزاری جشنواره بود، میزبان نمایش فیلم های «شعله ور» به کارگردانی حمید نعمت الله، «بمب، یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی و نمایش فیلم های کوتاه منتخب در سانس آخر بود.

۲- نمایش فیلم سینمایی «شعله ور» به کارگردانی حمید نعمت الله در پردیس ملت برای مخاطبان آشنا و مأنوس با سینمای نعمت الله شاید یک لذت ناب بود و آنها را با رضایت به بیرون از سالن فرستاد. نعمت الله در نشست این فیلم گفت:« با حسن نیت نسبت به سیستان و مردمش فیلم "شعله‌ور" را ساخته ام و از همه می‌خواهم این فیلم را با مهربانی نگاه کنند.». بازی شاخص امین حیایی در این فیلم یکی از نکات مهم روز سوم جشنواره بود.

۳- در سومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر برخی فیلم ها با استقبال مردم در سینماها مواجه شده و به سانس فوق العاده رسیدند. فیلم هایی مانند «چهارراه استانبول»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «لاتاری» و «مصادره» در برخی سینماهای مردمی در روز شنبه به سانس فوق العاده رسیدند.

۴- نمایش فیلم سینمایی «بمب، یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی در سانس دوم روز شنبه سا استقبال حاضران در پردیس سینمایی ملت مواجه شد. معادی در نشست خبری این فیلم گفت:«شعار مرگ بر آمریکا در این فیلم علت خاصی نداشت اما چون داستان مربوط به زمان کودکی ماست همه ما به خاطر داریم که هر روز در مدرسه ما را سر صف نگه می‌داشتند و روزمان با این شعار آغاز می‌شد...». در نشست این فیلم علاوه بر معادی، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، محمود کلاری و دیگر عوامل فیلم حضور داشتند.

۵- نمایش فیلم «شعله ور» در افتتاح جشنواره فیلم فجر در زاهدان با واکنش های متفاوتی در این شهر مواجه شد. مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان بیان کرد: «به نشانه اعتراض به این فیلم اعلام می کنم که فیلم «شعله ور» دیگر بار در زاهدان اکران نخواهد شد. این فیلم چهره خوبی از مردم سیستان وبلوچستان را نشان نمی دهد». محمدرضا شفیعی، تهیه کننده «شعله ور» در نشست خبری این فیلم در واکنش به این حواشی گفت: «بخشی از فیلم در افتتاحیه جشنواره در سیستان نشان داده شده و چند نفر از کسانی که صف اول مینشینند نکاتی را مدنظر داشتند و یکی از مدیران آنجا هم به‌نظر جو زده شده و گفته بود که فیلم در آنجا نمایش داده نمی شود...».

۶- قرار بود سینماگران و هنرمندان برای تماشای آثار جشنواره در پردیس سینمایی باغ کتاب که به تازگی افتتاح شده است حاضر شوند اما بر اساس شنیده ها در باغ کتاب هم خبری نیست و افراد غیرمرتبط رویت می شوند؛ در این میان مشخص نیست بر چه اساسی متولیان جشنواره پای هنرمندان را از حضور در پردیس ملت بریده اند.

۷- آنچه در بند قبلی به آن اشاره شد صدای اهالی رسانه و مطبوعات را نیز درآورده است. بسیاری از خبرنگاران دور شدن سینماگران از حضور در پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره را باعث کم رونق شدن برگزاری جشنواره می دانند و معتقدند خوراک خبری رسانه ها نیز پس از دور شدن سینماگران و چهره ها از فضای کاخ جشنواره به حداقل رسیده است و خبرنگاران از این مساله بسیار گلایه دارند. عکاسان نیز از کم شدن خوراک رسانه ای شان گلایه دارند.

۸- سانس آخر نمایش در پردیس ملت به اکران فیلم های کوتاه منتخب جشنواره اختصاص داشت. «مارلون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی درناز حاجی‌ها، «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام حاج ایوان لو(ارک) و تهیه‌کنندگی مدرسه ملی سینمای ایران و برادران ارک، «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی و تهیه‌کنندگی حلقه فیلمسازان بی کلام گلوب و علیرضا قاسمی و «فاش» به کارگردانی احسان مختاری و تهیه‌کنندگی بهنام عابدی و حامد حسینی سنگری فیلم های کوتاه حاضر در جشنواره هستند که قرار است از بین انها یک سیمرغ بهترین فیلم کوتاه اهدا شود.

۹- انتخاب پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ جشنواره که قرار بود مکانی برای دیدن فیلم و فضایی پررونق برای یک جشن ۱۰ روزه همزمان با دهه فجر باشد، همچنان محل بحث و مناقشه است. گروهی سالن های با کیفیت و استاندارد برای فیلم دیدن در پردیس ملت را اولویت اصلی می دانند و آن را نکته مثبت این پردیس می دانند و از طرفی گروهی از اهالی رسانه معتقدند مشکلاتی مانند نبود اینترنت پرسرعت که همه حاضران بتوانند از آن استفاده کنند برای مکانی که قرار است محل تجمع اهالی رسانه باشد عجیب به نظر می رسد. از معماری عجیب پردیس ملت نیز که خود از شگفتی های این جشنواره است می گذریم.

۱۰- پیمان معادی کارگردان فیلم سینمایی «بمب» در نشسست خبری فیلمش گفته بود:«چند سازمان از جمله سازمان اوج قصد داشته اند که در این اثر سرمایه‌گذاری کنند اما او قبول نکرده است.» در واکنش به این گفته مدیر روابط عمومی سازمان اوج سخنان پیمان معادی مبنی بر درخواست اوج برای سرمایه گذاری در فیلم «بمب» را کاملا رد کرد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در تهران و مراکز استان‎ها برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج