۶۷۲۵۸۴
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

واردات ۷ هزار خودرو بدون مجوز و ثبت سفارش

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست بررسی پرونده واردات خودرو با بیان‌ اینکه ۷ هزار خودرو بدون مجوز و ثبت سفارش وارد کشور شده، توضیح واردکنندگان در این مورد را غیرقابل‌ توجیه دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خانه ملت، نشست بررسی پرونده واردات خودرو و عدم کنترل قیمت خودرو امروز یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و نمایندگانی از صنف واردکنندگان خودرو و مسئولانی از گمرک در محل این کمیسیون برگزار شد.

بهرام پارسایی، در مورد علت حضور خودروسازان در کمیسیون متبوعش گفت: این نشست برای بررسی موضوع پرونده واردات خودرو و عدم کنترل قیمت خودرو برگزار شد که باعث شده برخی افراد خاص به بهانه نمایندگی داشتن مبالغ هنگفتی از سرمایه مردم را به جیب بزنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم ادامه داد: از زمانی که معاون اول رئیس جمهور بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه انحصارا فقط نمایندگی‌ها می‌توانند خودرو وارد کنند، صادر کرده است، ثبت سفارش بسته شد که به دنبال آن تخلفاتی به بهانه‌های مختلف در این حوزه صورت گرفت.

ماجرای تخلف در واردات ۷ هزار خودرو

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بر اساس آماری که استعلام کرده‌ایم از 6ماه بعد از ابلاغ این بخشنامه افرادی که دارای نمایندگی هستند که البته نحوه فعالیت آنها نیز با اما و اگرهای فراوانی همراه است، از تاریخ ۱۲ تیرماه سال جاری که فرصت تعیین‌شده تمام شد تا ۳۰ آذرماه قریب به ۹ هزار و ۳۷۰ خودرو خارج از نمایندگی‌ها وارد کشور شده که طبق توضیحاتی که خودروسازان ارائه داده‌اند از این میزان می‌توان تنها دلایل ورود ۲ هزار خودرو را پذیرفت، اما حدود ۷ هزار خودرو دیگر فاقد نمایندگی بوده و مطابق با قانون واردات آنها تخلف بوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس دهم، در بیان نتیجه حاصل از این نشست یادآورشد: عدم حمایت از حقوق مصرف‌کننده در حوزه واردات خودرو اصلا قانع‌کننده نبود و وارد کردن این تعداد خودرو بدون مجوز و ثبت سفارش نیز توجیه‌پذیر نیست، بنابراین پیرو این نشست مکاتبات دیگری نیز خواهیم داشت تا بتوانیم در این مورد به یک جمع‌بندی برسیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      حتما توسط کولبران وارد شده؟معلومه که از اسکله هایی که در اختیار ارگانی خاص وژنهای مرغوب هست وارد شده الانم که روقیمت هر کدوم حداقل صدمیلیون رفته

    • بدون نام

      من گه گیج شدم همین

    • بدون نام

      چرااینهمه تخلف درهرزمینه ای چرااینقدرمماشات بامتخلفین البته وقتی فرزندیک مداح درمصاحبه می گویدمن ازاقازاده های ژن مثبت هستم معلمه چه خبره سندکل کشوررابین اقایان واقازاده هاتقسیم کنیدکه تخلفی صورت نگیردهمه چیزمال خودشان باشدمردم عادی مطمئن شدند ازقبل اینهاچیزی به کسی سرایت نمی کنه

    • محمدرضا بختیار

      عجب مجلس مردمی داریم به بررسی اینکه چرا خودرو وارد شده تا به پیکره آشغال سازی سایپا و ایران خودرو ضرر وارد شود تو کشور همه بدبختی و عقب ماندگی ما مختص کوته فکری و عوامل بازدارنده دولتی که از سوی برخی به اسم وکالت از ملت هستند

    • بدون نام

      مدیر بی خاصیت اعدام باید گردد

    • بدون نام

      مدیر دانا مردم ازاد مدیر توانا مردم مومن

    • بدون نام

      رفته بودم قشم ، برای سوغاتی سه عدد ماساژور ، برای ماساژ ، یکی یرای مادرم و یکی مادر خانمم و یکی برای خودم خریدم ، حدودا سی سانت طول داشت وقتی داخل فرودگاه شدم ، متصدی بازرسی ساک را باز کرد و گفت اینها چون سه عدد هست ، تجاری محسوب میشه و قاچاق محسوب می شود .
      حالا من تعجب می کنم ، هفت هزار خودرو ، دکل نفتی ، وامهای میلیاردی ، اختلاسهای کلان ، قاچاق کانتینری ، و میلیاردها کالای قاچاق وارد کشور می شود ، حساب کتاب ندارد ولی یه مسؤل بازرسی به سه تیکه جنس که شیبه هم هستند گیر می دهند .
      هر چه دزد و قاچاقچی و کلاهبردار حرفه ای را به امان خدا گذاشته اید ، به چهار تیکه جنس همراه مسافر گیر دادین
      کل سرمایه مملکت را چاپیدن عین خیالتون نیست ، فقط زورتون به مردم عادی می رسد .

    • بدون نام

      کار خودتونه . شمایید که به همه چی دسترسی دارید نه منه شهروند یه لا قبای مادر مرده

    • بدون نام

      لعنت بر مدیر منافق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج