۶۷۲۸۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خلعتبری: دنبال بازگرداندن کریمی نیستم!

مصاحبه خلعتبری پر از تیتر است؛ از کری دوباره برای رحمتی تا اطمینان به گلزنی به سپاهان و علاقه به بازی کردن کنار علی کریمی!

خلعتبری: دنبال بازگرداندن کریمی نیستم!

روزنامه گل: همه اهالی فوتبال و رسانه ها مدت زیادی روی او زوم کردند اما محمدرضا خلعتبری از بدو ورودش به پرسپولیس توانست به مهره موثری برای این تیم تبدیل شود. هر چند که خودش این همه کنجکاوی در مورد قراردادش و رقم آن را نمی فهمد. مصاحبه خلعتبری پر از تیتر است؛ از کری دوباره برای رحمتی تا اطمینان به گلزنی به سپاهان و علاقه به بازی کردن کنار علی کریمی!

در دومین بازی که برای پرسپولیس انجام دادی، موفق به گلزنی شدی. قطعا خیلی دوست داشتی که این اتفاق در اولین دیدار و در دربی رخ می داد، اینطو رنیست؟

- خیلی دوست داشتم که گلزنی هایم برای پرسپولیس از دربی شروع شود. خیلی هم تلاش کردم تا این اتفاق رخ بدهد. اینکه روند گلزنی هایم از دربی شروع می شد، خیلی برایم لذتبخش و خوشحال کننده بود.

اکثر تیم ها موفق به باز کردن دروازه استقلال و رحمتی شده اند اما تو با وجود آن همه کری نتوانستی دروازه او را باز کنی!

- بازی برگشتی هم در کار است. در آن بازی جبران بازی رفت را می کنم. واقعا نمی شد که برای رحمتی کری نخوانم . در دربی برگشت هم کری می خوانم و هم در داخل زمین حرفم را می زنم.

با توجه به جوی که پس از دربی به راه افتاد و انتقاداتی که متوجه دو تیم پرسپولیس و استقلال شده بود، بدون شک در صورت عدم پیروزی برابر گسترش فولاد بسیار تحت فشار قرار می گرفتید. قبول داری؟

- نمی دانم که چرا پس از دربی آن جو به راه افتاد. می گفتند تبانی کرده ایم در صورتی که هر دو تیم دنبال پیروزی بودند و تساوی دردی از آنها دوا نمی کرد. پس از دربی و بابت آن همه تهمت و افترا حسابی اذیت شدیم. می خواستیم با شکست گسترش از این همه فشاری که متوجه مان شده بود، رهایی پیدا کنیم. دیگر تحمل آن جو برایمان غیرممکن بود. خدا را شکر می کنم که به سه امتیاز بازی با گسترش دست پیدا کردیم.

انتظار می رفت برابر گسترش تازه وارد به گل های بیشتری دست پیدا کنید.

- درست است که گسترش یک تیم تازه وارد است اما تاکنون خودش را یک تیم خوب و آماده نشان داده است. انتظار آ« بازی خوب را از گسترشی ها نداشتیم و باید اعتراف کنم که در دقایقی ما را تحت فشار قرار دادند اما چیزی که مسلم است این است که پرسپولیس خیلی بهتر و هماهنگ تر از گسترش بود. می توانستیم به گل های بیشتری هم دست پیدا کنیم.

یکی از موقعیت ها را هم که خودت از دست دادی، چطور شد که نتوانستی آن موقعیت تک به تک را به گل تبدیل کنی؟

- خودم هم هنوز در تعجبم که چطور نتوانستم آن توپ را تبدیل به گل کنم. در این چند سالی که فوتبال بازی می کنم، خیلی کم پیش ا»ده چنین موقعیت هایی را تبدیل به گل نکنم.

مثل اینکه دیگر پنالتی زن اول تیم شدی؟

- علی آقا تشخیص دادند در این بازی من پنالتی را بزنم و اینکه چه کسی پنالتی زن اول تیم است را من تعیین نمی کنم. آقای دایی هر وقت صلاح بدانند پنالتی می زنم و اینطور نیست که با گل کردن یک پنالتی بخواهم خودم را پنالتی زن اول تیم معرفی کنم.

در دیدار با گسترش فولاد بیشتر از هر بازیکن دیگری به حسین ماهینی پاس می دادی، نکند چون رفاقت دیرینه با این بازیکن داری و در حال حاضر هم خانه هستید، اینقدر هوایش را داری؟

- او هوای من تازه وارد را دارد، نه من هوای او را. در جریان بازی اصلا حواسم به اینجور مسائل نیست و به هر بازیکنی که بتوانم پاس می دهم. اگر هر بازیکن قرار باشد به دوست خودش پاس بدهد که دیگر آن وقت فوتبال نمی توان بازی کرد و باید برویم دنبال فوتبالدستی بازی کردن! این حرف ها کدام است که چون با ماهینی رفیق هستم به او پاس می دهم؟

خیلی زود با تیم هماهنگ شدی. خودت فکرش را می کردی که اینقدر زود با سایر بازیکنان هماهنگ شوی؟

- خیلی ها این حرف را می زنند اما هنوز از خودم راضی نیستم. هنوز به آن بازیکن آماده ای که خودم انتظارش را دارم، تبدیل نشده ام. با روزهای خوبم فاصله دارم و برای رسیدن به آن روزها به زمان نیاز دارم. نمی دانم شاید چون عالیشاه و صادقیان هم مثل خودم ریز نقش و سرعتی هستند، توانستم خیلی زود با آنها هماهنگ شوم. به هر حال نزدیک و شبیه بودن سبک بازی بازیکنان به یکدیگر، خیلی می تواند در هماهنگی آنها با هم تاثیرگذار باشد.

شما سه نفر به خاطر شبیه بودن بازیتان به یکدیگر، خیلی خوب با هم هماهنگ شدید اما در این میان سید صالحی را فراموش کرده اید. فوتبال زمینی شما اصلا تطابقی با سبک بازی سیدصالحی ندارد.

- اصلا این مساله را قبول ندارم. خود من شخصا سعی می کنم در کنار ارائه بازی زمینی، ارسال و سانترهایی هم داشته باشم و به واسطه آن سیدصالحی را در موقعیت گلزنی قرار بده. اینطور نیست که بخواهیم هم تیمی مان را فراموش کنیم. اصلا نمی فهمم که چرا شما دنبال مطرح کردن چنین بحث هایی هستید.

علی دایی از تو به عنوان پلی میکر استفاده می کند. آیا خودت از بازی در این پست رضایت داری؟ به نظرت در صورت بازگشت محمد نوری باز هم در این پست به کار گرفته می شوی؟

- هر کجا که علی آقا دستور بدهند، همانجا بازی می کنم. مشکلی با بازی کردن دروسط زمین ندارم. پس از بازگشت محمد نوری هم کادر فنی هر کجا که تشخیص بدهند، در همان پست بازی می کنم.

این هفته به مصاف سپاهان خواهید رفت. بدون شک این دیدار برای خلعتبری اهمیت و حساسیت خاص و ویژه ای دارد. اینطور نیست؟ چون به هر حال فصل گذشته د راین تیم توپ می زدی و این فصل هم در تلاش بودی تا دوباره به جمع زردپوشان بازگردی اما در نهایت سرخپوش شدی.

- در حال حاضر پیراهن پرسپولیس بر تنم است و اینکه در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده است اصلا برایم مهم نیست. بازی با سپاهان هم برای مثل سایر دیدارهاست و اینطور نیست که بخواهم این دیدار را تافته جدابافته کنم و بگویم برایم مهمتر از سایر دیدارهاست.

می خواهی بگویی صحبت هایی که علیرضا رحیمی، مدیرعامل سپاهان مدتی پیش و در برنامه نود عنوان کرد، باعث نشده است تا درصدد گرفتن انتقام از این تیم بربیایی؟

- دنبال گرفتن انتقام نیستم اما هر چه که در توانم باشد را رو می کنم. دنبال این هستم تا در این بازی سخت و البته حیثیتی یکی از بهترین بازی هایم را به نمایش بگذارم.

نمی خواهی برای سپاهانی ها کری بخوانی؟

- وقتی می توانم در زمین حرفم را بزنم، چرا باید کری بخوانم؟ کری نمی خوانم تا در زمین حرفم را بزنم. در دربی تمرکزم را برای کری خواندن گذاشتم، نتوانستم گل بزنم. کری نخوانم بهتر است.

چقدر احتمال می دهی که بتوانی گلزنی کنی؟

- احتمالش زیاد است چون خیلی انگیزه دارم. تا حدودی هم راه گل زدن به سپاهان و رحمان احمدی را بلدم.

پیش بینی ات از این بازی چیست؟

- سپاهان یک تیم خوب و پرمهره است و بدون شک بازی آسانی برابر این تیم نخواهیم داشت اما در دیدار با سپاهان چاره ای جز پیروزی نداریم چون باید به صدر برسیم. لیاقت صدرنشینی را داریم و باید خیلی زود به صدر تکیه بزنیم.

به نظر خودت این فصل می توانی چند گل برای پرسپولیس به ثمر برسانی؟ آیا کاری می کنی تا آن همه جار و جنجالی که برای سرخپوش شدنت به راه افتاد، ثمر داشته باشد؟

- جار و جنجال را عده ای به را ه انداختند وگرنه انتقال من انتقالی نبود که آن همه جنجال داشته باشد. بی جهت مرا وارد حاشیه کردند و لقب جنجالی ترین انتقال لیگ را به انتقال من دادند. نه به خاطر این جنجال های کذایی و دروغی، بلکه به خاطر هواداران پرسپولیس و هزینه ای که باشگاه برای جذب من متحمل شده است، می خواهم برای این تیم بهترین خلعتبری باشم که در این چند سال شاهد او بوده اید.

هدایتی در بازگشتت به لیگ ایران بیشترین نقش را داشت. آیا در این مدت صحبتی با او داشته ای و از وی تشکر کرده ای؟

- بله، بارها از ایشان تشکر کرده ام چون لطف بزرگی در حقم کردند. خودمرا به نوعی مدیون ایشان می دانم. آقای هدایتی یکی از دلسوزان فوتبالمان هستندو باید قدرشان را دانست.

ماجرای انتقال تو هم باعث شد تا هدایتی و رویانیان به قهر و کدورت هایشان پایان بدهند و آشتی کنند. در این خصوص چه صحبتی داری؟

- من که چندان در جریان این قضیه نیستم اما اگر انتقال من باعث بهتر شدن روابط آقایان هدایتی و رویانیان شده است، خوشحال هستم.

بالاخره مبلغ قرارداد تو با پرسپولیس چقدر بوده است؟ عده ای می گویندن که چیزی حدود 800 میلیون تومان دریافت کرده ای و برخی هم از رقمی نزدیک به دو میلیارد تومان صحبت می کنند.

- اینکه چقدر دریافت کرده ام به خودم و باشگاه مربوط می شود. حالا عده ای هر رقمی که دوست دارند را عنوان کنند. نمی دانم در این فوتبال قضیه ای مهم تر از مبلغ قرارداد من وجود ندارد که برخی شب و روزشان را یکی کرده اند تا سر از مبلغ قراردادم دربیاورند؟ سعی می کنم بدون توجه به این حرف ها فوتبالم را بازی کنم چون می خواهم چهره ای جدید را از خودم رونمایی کنم.

راستی، قضیه اینکه در شبکه های اجتماعی از تلاش خود برای بازگرداندن علی کریمی صحبت کرده بودی، از چه قرار است؟

- در شبکه های اجتماعی فعالیتی ندارم. خوشحال می شوم که علی کریمی بازگردد اما آن صفحه ای که در آن و از قول من نوشته بودند به دنبال بازگرداندن کریمی هستم، برای من نیست و تکذیب می کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج