جاباما
۶۷۲۸۰۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ضعف امنیتی دامان ادوب فلش‌پلیر را هم گرفت

به تازگی در نرم‌افزار ادوب فلش پلیر یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی خطرناک کشف شده که موجب شده است شرکت توسعه‌دهنده آن یک وصله امنیتی برای جلوگیری از نفوذ هکرها به رایانه کاربران ارائه دهد.

خبرگزاری ایسنا: به تازگی در نرم‌افزار ادوب فلش پلیر یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی خطرناک کشف شده که موجب شده است شرکت توسعه‌دهنده آن یک وصله امنیتی برای جلوگیری از نفوذ هکرها به رایانه کاربران ارائه دهد.

به گزارش وب‌سایت هکرنیوز، مدت‌هاست که بحث بر سر آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون موجود در پردازنده‌های اینتل بسیار داغ شده است. از آن پس اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر اینکه این ضعف‌های امنیتی برروی سایر اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها هم یافت می‌شوند، در فضای مجازی منتشر شده است.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه نرم افزار فلش پلیر ادوب همچنین حفره‌های امنیتی خطرناکی را داراست، از آنجایی که شرکت توسعه دهنده ادوب نتوانسته بود به سرعت مشکل مربوطه را حل کرده و وصله امنیتی جدیدی را به منظور جلوگیری از نفوذ و حمله هکرها به رایانه کاربران و سرقت اطلاعات آنها ارایه دهد، تنها به انتشار بیانیه و اطلاعیه اکتفا کرده بود اما حالا به نظر می‌رسد که متخصصان امنیت سایبری این شرکت به تازگی توانسته‌اند وصله امنیتی جدیدی را به کاربران این نرم‌افزار ارائه داده و از آنها بخواهند که هرچه سریع‌تر این نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنند.

بسیاری از گزارش‌ها حاکی است که هکرها و مجرمان سایبری از سوی کشور کره شمالی از طریق همین ضعف‌های امنیتی اطلاعات محرمانه و خصوصی بسیاری از کاربران در سراسر جهان را به سرقت برده‌اند. هرچند که کره شمالی تمامی این اتهامات را رد کرده است اما همسایه جنوبی آن یعنی کره جنوبی مدعی شده و تاکید کرده است که اطلاعات بسیاری از رایانه‌های این کشور از طریق آسیب‌پذیری موجود در نرم‌افزار فلش پلیر توسط هکرهای کره شمالی ربوده و جاسوسی شده است.

مشکل امنیتی مذکور به هکرها این امکان را می‌دهد تا کدهای مخرب و آلوده را در فایل‌های فلش پلیر گنجانده و آنها را در قالب اسناد مایکروسافت آفیس ورد و اکسل برای افراد و کاربران قربانی ارسال کنند. سواستفاده از این آسیب‌پذیری از نوامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی آغاز شده و تاکنون هم ادامه دارد. اما هنوز اطلاعات و جزئیات دقیق‌تری از میزان جاسوسی و حملات سایبری از طریق این آسیب‌پذیری در سایر کشورهای جهان در دسترس نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط این هک روی مرورگر کروم قابل اجراست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج