۶۷۲۸۸۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بررسی مجدد تعرفه‌های پزشکی ۹۷ در مجلس

سخنگوی وزیر بهداشت درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷ توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزیر بهداشت درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷ توضیحاتی ارائه داد.

دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷ گفت: در این زمینه بحث‌های متعددی مطرح شده است. طبق قانون باید قبل از آغاز سال جدید تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه بررسی شوند و قبل از تصویب بودجه، تکلیف تعرفه‌های پزشکی مشخص شود. بر این اساس وزارت بهداشت، نظام پزشکی و شورای عالی بیمه این اقدام را در آبان ماه انجام دادند و پیشنهادات‌شان را ارسال کردند اما قبل از تعیین تکلیف بودجه تکلیف تعرفه‌ها از سوی شورای عالی بیمه مشخص نشد و مصوبه‌ای در این باره در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه شد و مجلس قصددارد راسا در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی افزود: به هر حال ما نظرات‌مان را در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم. باید توجه کرد که قسمت عمده هزینه‌های سلامت در حوزه نیروی انسانی است و ما باید طبق قانون کار حقوق کارکنانمان را پرداخت کنیم. از طرفی بیمارستان مانند یک شهر و مخارجش تابع تغییر قیمت سوخت،‌مواد غذایی، پلاستیک و ... است. از طرفی سال آینده حتما میزانی از تورم عمومی در کشور وجود دارد. حال برای اینکه بتوانیم در زمینه هتلینگ بیمارستان‌ها را بچرخانیم و حقوق نیروی انسانی را پرداخت کنیم باید رشد تعرفه متناسب با تورم باشد که این موضوع اخیرا در مجلس مطرح شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزای فصلی گفت: امسال آنفلوآنزای پرندگان که منجر به ابتلای مرغ‌های تخمگذار شد مورد حاد و غیرعادی نداشتیم. گرچه امسال نوعی از آنفلوآنزا شایع شد که با گذشته متفاوت بود. بر این اساس وزارت بهداشت توصیه‌های دقیقی را ارائه کرده است و همچنان توصیه می‌کنیم که افرادی که بیشتر در معرض خطرند مانند سالمندان، کودکان، مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج، افراد دارای نقص ایمنی و ... واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. تزریق واکسن در سایر افراد اختیاری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج