جاباما
۶۷۳۱۵۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

هیلی: روسیه، ما را به خانه اول بازگردانید

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح‌ شیمیایی، روسیه را نیز به شدت مورد انتقاد قرار داد.

خبرگزاری مهر: نشست شورای‌امنیت درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه آغاز شد.

آمریکا: نمی توانیم مردم سوریه را فراموش کنیم!

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست مدعی شد: شواهد غیرقابل انکاری مبنی بر جنایت های اسد و نقض حقوق بشر توسط وی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند مردم سوریه را فراموش کند، ادامه داد: خواست واقعی آمریکائی ها این است که مسئولیت مان را در قبال مردم سوریه به انجام برسانیم. لذا لازم است درد و رنج مردمی که مورد حمله شیمیائی قرار گرفته اند را درک کرد.

هیلی با انتقاد از روسیه گفت: روسیه ما را خانه اول در تلاش برای ممانعت از به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه بازگردانید. تا زمانی که استفاده کننده از سلاح شیمیایی از مجازات می گریزند نمی توان مانع از به کارگیری سلاح شیمیایی شد.

انگلیس: اثبات استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دشوار است

در ادامه «متیو ریکرافت» نماینده انگلیس در سازمان ملل اظهار داشت: این نشست به دنبال دریافت گزارش هائی مبنی بر حملات شیمیائی در غوطه شرقی دمشق برگزار شده است.

وی افزود: گزارش هائی از حملات شیمائی در ادلب و نیز حملات هوائی سوریه به ویژه در هدف قرار دادن ۳ بیمارستان دریافت شده است. از همه طرف های درگیر می خواهیم تا به مسئولیت های انسانی خود در این خصوص عمل کنند.

نماینده انگلیس ادامه داد: سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیائی در حال بررسی استفاده از این سلاح ها در هفته های گذشته است، اما اثبات مسببین استفاده از این سلاح ها بسیار دشوار است چرا که روسیه تا کنون ۳ بار تحقیقات مستقل در این خصوص را وتو کرده است تا از این رهگذر بتواند به دولت سوریه کمک کند.

وی تصریح کرد: از هر تلاشی برای تحقیقات مستقل در این راستا حمایت می کنیم؛ اما تا کنون چنین چیزی را در پیشنهاد مطرح توسط روسیه ندیده ایم. پیشنهاد روسیه تنها بر عوامل غیردولتی متمرکز است.

نماینده انگلیس افزود: دولت دمشق می گوید که از تسلیحات شیمیائی استفاده نکرده است؛ اما در طول چند سال دو گزارش جداگانه از سوی دو کمیته اعلام کرد که سوریه ۳ بار از این سلاح استفاده کرده است! سوریه به کنوانسیون منع اشاعه تسلیحات شیمیائی پیوست و وعده داد تا از این سلاح ها استفاده نکرده و آنها را نابود کند؛ اما نتوانست بازرسان را قانع کند که این کار را به انجام رسانده است. چرا روسیه دولت سوریه را به رعایت این کنوانسیون ملزم نکرده و بهره بردن دمشق از تسلیحات مذکور را غیرممکن نمی کند؟

متیو ری کرافت همچنین گفت: اگر اثبات شود که اسد از این سلاح علیه شهروندان خود استفاده کرده است؛ نه تنها آن در دفترچه جرائم جنگی وی ثبت می شود، بلکه این اقدام حمله ای به همه ما نیز به شمار می آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همان طور که امریکا وانگلبس به صدام کمک‌ کرد تا سلاح های شبمیایی را علیه ابران بکارببرد این بار هم امریکا وانگلیس به داعش وشبه نضامیان طرف دار خود کمک کرداند تا از سلاح شبمایی علیه مردم خودشان استفاده کنند تا ان را به گردن دولت سوریه بیندازد

    • محمدرضا بختیار

      خانم هیلی جون مادرت چی میزنی؟خانم شما به سربازان و ارتش خودتان در عراق و افغانستان رحم نکردید و انواع بمب های بیولوژیکی و آلوده و شیمیایی را مانند موش ازمایشگاهی بر آنان آزمایش کردید و تمام فیلم و مستندات کشتارهای شما توسط سربازان خودتان در فضای مجازی منتشر شد انوقت دلتان برای مردم سوریه می سوزد بر پدر و مادر دروغگو لعنت ای خبیثه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج