۶۷۳۲۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مخابرات ایران شهر‌ها را هوشمند می‌کند

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از تحقق و توسعه شهر هوشمند بر پایه فناوری ارتباطات و اطلاعات خبر داد و گفت: شرکت مخابرات ایران در نظر دارد با فراهم کردن بسترهای مناسب و توسعه زیرساخت های لازم شهرهای بزرگ کشور را هوشمند کند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از تحقق و توسعه شهر هوشمند بر پایه فناوری ارتباطات و اطلاعات خبر داد و گفت: شرکت مخابرات ایران در نظر دارد با فراهم کردن بسترهای مناسب و توسعه زیرساخت های لازم شهرهای بزرگ کشور را هوشمند کند.

صدری با بیان ویژگی‌های شهرهای هوشمند در دنیا که شامل اقتصاد، حمل نقل، محیط ، شهروندان، روش زندگی و مدیریت اداری هوشمند است گفت: ایجاد و گسترش شهر هوشمند یکی از مهمترین اتفاقات دو دهه اخیر دنیاست که بر اساس آن دولت‌های زیادی در دنیا در تلاش هستند تا از جنبه‌های مختلف فناوری در سیستم‌های شهری استفاده کنند و خدماتی را با صرف کمترین زمان در تمام امور مورد نیاز زندگی شهری ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در ادامه با مقایسه چند کلان شهر هوشمند دنیا افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته تا سال ۲۰۲۱ می‌توان با هوشمندسازی شهرها نزدیک به ۱۹ بیلیون دلار ذخیره کرد.

وی همچنین، با اشاره به اقدامات انجام شده در ایران در زمینه هوشمند سازی خدمات گفت: برنامه‌ریزی برای تاسیس پارک فناوری از سال ۷۹ آغاز و در سال۱۳۸۰، در پردیس تاسیس شد.

او در این رابطه ادامه داد: برنامه و سیاست‌های اجرایی پنج ساله پارک فناوری (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) مصوب هیأت امنای پارک، حمایت از ایجاد شرکت‌های نوپا و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان عضو، ایفای نقش مؤثر و کمک به ایجاد، بهبود و گسترش بسترهای توسعه فناوری کشور، ارتقای پارک به مجموعه‌ای هوشمند، پویا، کارآمد، نوآور است.

صدری، ضمن تاکید بر سخنان مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات واطلاعات در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی خراسان رضوی که از راه اندازی پارک فناوری تجارت در مشهد تا روز جهانی مخابرات، ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۷، خبر داده و اظهار کرد: با توجه به وضعیت ارتباطات در حوزه آی سی تی در کشور آنچه اهداف استراتژی‌ها و برنامه‌های پارک فناوری را محقق می‌سازد توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی است که امید است به مدد این توسعه بهبود کیفیت زندگی با استفاده از اطلاعات و فناوری شهری و بهبود کارایی خدمات و برآوردن نیازهای ساکنان، امکان تعامل مستقیم با جامعه و زیر ساخت شهری و همچنین ارتقای کیفیت، عملکرد و تعامل خدمات شهری، کاهش هزینه‌ها، مصرف بهینه منابع و بهبود تعاملات بین شهروندان و دولت فراهم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج