۶۷۳۳۰۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جنبلاط: هرگز دعوت عربستان را نمی‌پذیرم

«ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه و از چهره های سرشناس طایفه دروز لبنان در گفت و گو با روزنامه لبنانی «الاخبار» تاکید کرد که هرگز دعوت عربستان سعودی برای سفر به این کشور را نمی پذیرد.

خبرگزاری ایرنا نوشت: «ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه و از چهره های سرشناس طایفه دروز لبنان در گفت و گو با روزنامه لبنانی «الاخبار» تاکید کرد که هرگز دعوت عربستان سعودی برای سفر به این کشور را نمی پذیرد.

به گزارش جنبلاط در این گفت و گو که در شماره امروز (سه شنبه) این روزنامه منتشر شد، گفت در صورت دعوتش به عربستان برای احیای جریان 14 مارس یا تشویق او برای ورود به انتخابات به صورت انفرادی، هرگز به این کشور سفر نخواهد کرد.

وی افزود: پیشتر به عربستان نرفتم چرا که نمی خواهم در یک محور علیه یک محور دیگر باشم. امروز هم این کار را نخواهم کرد.

سیاستمدار دروزی لبنان روابطش با عربستان را «راکد» توصیف کرد و گفت که بخاطر برخی مواضعش درباره «جنگ بیهوده» (یمن) و واگذاری شرکت نفتی «آرامکو» یا واکنش نسبت به استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر و سفر نکردن به عربستان مورد سرزنش این کشور قرار گرفته است.

جنبلاط افزود: در این باره پیامی به من نرسید اما دیدار نکردن «ولید الیعقوب» سفیر جدید عربستان با من یک نشانه است.

رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه در بخش دیگر گفت و گو با الاخبار به انتشار سخنان تند «جبران باسیل» وزیر خارجه علیه «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان که وی را «قلدر» خوانده بود، اشاره کرد و گفت: با باسیل تماس گرفتم و به وی نصیحت کردم که از رئیس بری عذرخواهی کند. باسیل گفت که آنچه روزنامه الاخبار به نقل از وی منتشر کرده کفایت می کند اما من گفتم که این کافی نیست.

جنبلاط افزود: عذرخواهی اشتباه نیست. من در گذشته هم سخنی گفتم و بابت آن عذرخواهی کردم. او تنها وزیر خارجه ای نیست که این کار را می کند مگر اینکه محسابات دیگری داشته باشد.

رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه همچنین نبیه بری را «بزرگ» و «یکی از ارکان پیمان طائف» خواند و ائتلاف با او را «تاریخی»، «عاطفی»، «سیاسی» و «قدیمی» توصیف کرد.

جنبلاط در بخش دیگر گفت و گوی با الاخبار، با اشاره به افزایش تحریم های آمریکا علیه حزب الله، این تحریم ها را «ظالمانه» خواند و گفت: این تحریم ها بر حرکت اقتصاد تاثیر سوء می گذارد چرا که یک سلسله مرتبط با هم است.

به گفته وی این تحریم ها به بخش زیادی از مردم لبنان آسیب می زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج