سامانه «پاک» رونمایی شد
ایجاد داشبوردی بهعنوان مرکزی برای دیدهبانی شاخصهای کلیدی در تمام بخشها، بخصوص در بخشهای اقتصادی بهمنظور رصد فضای کسبوکار در کشور و در راستای خدماترسانی به مردم و همچنین مدیریت حوزههای خرد و کلان بخشهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، در دستور کار قرار گرفت.
خبرگزاری ایسنا: سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک)، همزمان با دهه فجر سال جاری و با حضور دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور رونمایی شد.
ایجاد داشبوردی بهعنوان مرکزی برای دیدهبانی شاخصهای کلیدی در تمام بخشها، بخصوص در بخشهای اقتصادی بهمنظور رصد فضای کسبوکار در کشور و در راستای خدماترسانی به مردم و همچنین مدیریت حوزههای خرد و کلان بخشهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، در دستور کار قرار گرفت.
در همین راستا، پیادهسازی این سامانه از ابتدای سال جاری آغاز و زیرساختهای فنی و حقوقی آن آماده شد. ارائه اطلاعات صحیح شفاف و بروز برای نهادهای حاکمیتی کشور، نهادینه کردن برنامهریزی و تصمیم گیری صحیح بر اساس اطلاعات داشبورد، ارائه تصویر واقع گرایانه از عملکرد زیر مجموعههای دولت در راستای شفافیت اطلاعاتی و بسترسازی تبادل اطلاعات مدیریتی میان دستگاههای اجرایی و فراهم شده امکان تجمیع اطلاعات و دادههای بخشهای مختلف، از جمله اهداف پیادهسازی این سامانه محسوب میشود.
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیسجمهوری در مراسم افتتاح این سامانه، دقت عمل و سرعت در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به درخواستها را مورد تأکید قرار داده و در این راستا مسئولین حوزه ریاستی را به تعامل و هماهنگی نزدیکتر با یکدیگر فرا خواند.
وی گفت: مسئولین حوزه ریاستی وزارتخانهها و دستگاههای مختلف به عنوان موتور محرکه زیرمجموعههای خود، باید با برگزاری جلسات منظم و همفکری مستمر در روند انجام امور شتاب و سرعت بیشتری ایجاد کنند.
رئیس دفتر رئیسجمهوری در ادامه تلاش برای ارتقاء روحیه نشاط و امید در جامعه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در گذشته بخاطر اختلافاتی که بین برخی مسئولین و جناحهای مختلف کشور حضور داشت، فضای یأس و ناامیدی در جامعه بوجود آمده بود و امروز لازم است با همدلی و هماهنگی روزافزون، روحیه نشاط و امید را در جامعه و در میان مردم هر چه بیشتر تقویت کنیم و اهتمام جدی دولت پیشگام و پیشتازی در این مسیر است.
واعظی ادامه داد: دولت مصمم است با کمک و پشتیبانی مردم در مسیر حل و فصل مشکلات با قوت گام بردارد و دولت خود را خدمتگزار مردم دانسته و به آن افتخار میکند.
او همچنین لزوم احترام به ارباب رجوع را از سوی دستگاههای مختلف مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسئولان و دستگاهها توجه و عنایت ویژه به مردم و پاسخگویی شایسته به مطالبات آنان است و ضرورت دارد این موضوع از سوی همه دستگاهها مورد توجه قرار بگیرد.
وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانهای بورس، گمرک، ثبتاحوال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده از جمله دستگاههایی هستند که در فاز نخست اطلاعات خود را در قالب ۱۵۰ شاخص کلیدی در سامانه قرارداده اند.
ایجاد داشبوردی بهعنوان مرکزی برای دیدهبانی شاخصهای کلیدی در تمام بخشها، بخصوص در بخشهای اقتصادی بهمنظور رصد فضای کسبوکار در کشور و در راستای خدماترسانی به مردم و همچنین مدیریت حوزههای خرد و کلان بخشهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، در دستور کار قرار گرفت.
در همین راستا، پیادهسازی این سامانه از ابتدای سال جاری آغاز و زیرساختهای فنی و حقوقی آن آماده شد. ارائه اطلاعات صحیح شفاف و بروز برای نهادهای حاکمیتی کشور، نهادینه کردن برنامهریزی و تصمیم گیری صحیح بر اساس اطلاعات داشبورد، ارائه تصویر واقع گرایانه از عملکرد زیر مجموعههای دولت در راستای شفافیت اطلاعاتی و بسترسازی تبادل اطلاعات مدیریتی میان دستگاههای اجرایی و فراهم شده امکان تجمیع اطلاعات و دادههای بخشهای مختلف، از جمله اهداف پیادهسازی این سامانه محسوب میشود.
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیسجمهوری در مراسم افتتاح این سامانه، دقت عمل و سرعت در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به درخواستها را مورد تأکید قرار داده و در این راستا مسئولین حوزه ریاستی را به تعامل و هماهنگی نزدیکتر با یکدیگر فرا خواند.
وی گفت: مسئولین حوزه ریاستی وزارتخانهها و دستگاههای مختلف به عنوان موتور محرکه زیرمجموعههای خود، باید با برگزاری جلسات منظم و همفکری مستمر در روند انجام امور شتاب و سرعت بیشتری ایجاد کنند.
رئیس دفتر رئیسجمهوری در ادامه تلاش برای ارتقاء روحیه نشاط و امید در جامعه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در گذشته بخاطر اختلافاتی که بین برخی مسئولین و جناحهای مختلف کشور حضور داشت، فضای یأس و ناامیدی در جامعه بوجود آمده بود و امروز لازم است با همدلی و هماهنگی روزافزون، روحیه نشاط و امید را در جامعه و در میان مردم هر چه بیشتر تقویت کنیم و اهتمام جدی دولت پیشگام و پیشتازی در این مسیر است.
واعظی ادامه داد: دولت مصمم است با کمک و پشتیبانی مردم در مسیر حل و فصل مشکلات با قوت گام بردارد و دولت خود را خدمتگزار مردم دانسته و به آن افتخار میکند.
او همچنین لزوم احترام به ارباب رجوع را از سوی دستگاههای مختلف مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسئولان و دستگاهها توجه و عنایت ویژه به مردم و پاسخگویی شایسته به مطالبات آنان است و ضرورت دارد این موضوع از سوی همه دستگاهها مورد توجه قرار بگیرد.
وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانهای بورس، گمرک، ثبتاحوال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده از جمله دستگاههایی هستند که در فاز نخست اطلاعات خود را در قالب ۱۵۰ شاخص کلیدی در سامانه قرارداده اند.
پ
ارسال نظر