۶۷۳۵۲۲
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

کاهش ۷ درصدی ازدواج و افزایش ۴ درصدی طلاق

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ممنوع الخروج شدن ۱۷ هزار و ۳۱ نفر از بدهکاران بانکی خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ممنوع الخروج شدن ۱۷ هزار و ۳۱ نفر از بدهکاران بانکی خبر داد.

احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز در نشست خبری خود گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای ماموریت و مسئولیتی که بر عهده دارد باید اطلاع‌رسانی کند اقدامات ما عمدتا برای ایجاد نظم در جامعه و ارتقای خدمت‌رسانی به مردم است. در گذشته رضایت مردم حاصل نمی‌شد، زیرا سازمان درگیر بوروکراسی بود اما امروز بر اساس یک راهبرد مشخص در حال ارتقا است.

او با اشاره به فعالیت‌های ۱۰ ماه گذشته سازمان اسناد گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم ارتباط ما را با مردم بیشتر کنند تا بتوانیم آسیب‌های خود را بشناسیم و آنها را رفع کنیم سازمان اسناد امروز تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد اما همچنان به نقطه مطلوب نرسیده در حال حاضر ۴۵۰ اداره ثبت اسناد در کل کشور فعالیت می‌کنند و حدود ۱۰ هزار دفترخانه اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند بعضی از اقدامات ما در زمینه املاک و اراضی است و بعضی دیگر در حوزه دفاتر ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها، مالکیت‌های صنعتی و اختراعات و علائم تجاری است.

او با بیان اینکه سه پروژه در زمینه فناوری و چند پروژه عمرانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد افزود:‌ همزمان با دهه فجر پروژه‌های عمرانی در سه استان هرمزگان، خوزستان و یزد به بهره‌برداری می‌رسد همچنین اداره ثبت اسناد و املاک ابوموسی در استان هرمزگان و واحد ثبتی رسالت و امیدیه در استان خوزستان و اداره ثبت در استان یزد امروز به صورت همزمان افتتاح می‌شود.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه گذشته در مجموع ۷۳ میلیون و ۹۸۸ هزار خدمت به مردم ارائه شده که ۳۹ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است. در این مدت ۵۱۶ هزار و ۲۰۴ ازدواج ثبت شده که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است همچنین در این مدت ۱۴۷ هزار و ۹۸۳ طلاق به ثبت رسیده که ۴ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به حوزه وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: ۴۸ هزار و ۲۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال معوقات بانکی وصول شده که ۳۱ درصد افزایش داشته است. در این زمینه ۱۷ هزار و ۳۱ نفر از بدهکاران بانکی ممنوع الخروج شدند و ۹۴۸۲ بدهکار پس از پرداخت بدهی رفع ممنوعیت خروج از کشور گرفتند در این مدت ۷۱۴۰ بدهکار ممنوع المعامله و ۲۶۴۴ نفر بعد از پرداخت بدهی مالی رفع ممنوعیت معامله شدند.

او با بیان اینکه ۲۲۰ هزار و ۲۳۳ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی بدهی مالی کلان دارند گفت: از طریق سازمان ثبت این افراد شناسایی شدند و بعد از ایجاد محدودیت‌هایی ۹۷ هزار و ۶۷۲ نفر بدهی مالیاتی خود را تسویه کردند. همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال در ۱۰ ماه گذشته به خزانه دولت واریز شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره اسناد مالکیتی برای اراضی و املاک گفت: دو میلیون و ۶۴۶ سند مالکیت صادر شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته همچنین ۷۷ هزار و ۶۷۵ سند مالکیت برای اراضی روستایی صادر شده که نسبت به روستاها ۱۵ هزار و ۵۸۲ سند در رابطه با موقوفات و ۶۶۱۷ سند در رابطه با اراضی ملی صادر شده است.

او با اشاره به اینکه برای مسکن مهر ۲۲ هزار و ۷۰۸ سند مالکیت صادر شده‌است، گفت: ۱۰۷ هزار و ۶۳۳ سند صادر و ۲۳۲ هزار و ۶۳۳ رای مربوط به اسناد مالکیت در رابطه با تعیین تکلیف قانون صادر شده است. همچنین در دفاتر اسناد رسمی ۱۰ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۳۲ سند صادر کردیم و حدود ۶ میلیون خدمات دیگر در دفترخانه‌ها ارائه شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نظارت بر ادارات ثبت اسناد در دفترخانه‌های رسمی گفت: ۲۹ هزار و ۶۵۴ بازرسی از ادارات ثبت و دفترخانه‌ها انجام شده و ۱۰۰ نفر از کارمندان متخلف تعلیق شده‌اند. همچنین ۳۶۴ نفر از سردفتران و دفتریاران متخلف انفصال موقت و ۲۹ مورد نیز انفصال دائم از خدمت شده‌اند.

او درباره ثبت شرکت‌های تجاری گفت: ثبت شرکت‌های تجاری ۶ درصد افزایش داشته است.همچنین ۱۴ نمایندگی شرکت‌های خارجی در کشور به ثبت رسیده و ۹۱۴۲ شرکت هم منحل شده است و ۳۳۰۷ اختراع در این سازمان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته همچنین ۱۰ درصد در حوزه ثبت برند نیز با رشد روبرو بودیم.

تویسرکانی با اشاره به بودجه سازمان ثبت در سال ۹۷ تاکید کرد: برخی جنس کار را نمی‌دانند و اگر بدانند کاداستر چه برکاتی دارد مشکلی برای بودجه ما ایجاد نمی‌شود متاسفانه با وجود اینکه یکی از دستگاه‌های درآمدزا برای دولت هستیم اما در بحث بودجه با بی‌مهری دولت مواجه شدیم ما تا امروز موفق شدیم تخصیص شش ماهه ۹۶ را بگیریم. اگر بررسی کنند می‌بینند ۳۰ میلیون مراجعات مردمی کاهش یافته اما متاسفانه گوش شنوایی در این زمینه وجود ندارد. سال گذشته سازمان هلال احمر ۶۰۰ میلیارد از محل درآمدهای ثبت دریافت کرده این معنا ندارد که کار کاداستر بر زمین بماند و هزینه به جاهای دیگر برسد متاسفانه قیمت تمام شده بسیاری از خدمات در کشور مغفول مانده است در حالی که ما اعلام کردیم می‌توانیم بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهیم اما توجهی به آن نشده است. وضعیت بودجه در بدترین وضعیتی است که می‌توانست باشد.

تویسرکانی درباره شناسایی اموال خاوری در ایران گفت: بخش زیادی از فعالیت ما پاسخ به کل استعلامات قضایی است امروز می‌‌توانیم در لحظه بگوییم چه کسی در کجا چه اموالی دارد در رابطه با خاوری استعلامات انجام و پاسخ به نهاد مربوطه داده شده است. اطلاعات در مورد افراد محرمانه است و نمی‌توان آن را منتشر کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد در پایان از برگزاری آزمون سردفتری خبر داد و گفت: اوایل سال آینده این آزمون برگزار می‌شود که هزار دفترخانه ایجاد خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از بی پولی بیکاری همه دارن مجرد میشن دیگه امید به زندگی نیست

    • بدون نام

      یک ازدست اوردهای مهم این سالها شرایط براورده شدن نیازهای جنسی رایگان یاباهزینه ای اندک است واینکه قشرمرفه مفتخوارمجبورنیستندیرای تفریحات جنسی به تایلندوجاهای دیگربروند بلکه جذب توریستهای عرب برای اینگونه تفریحات به کشورازدیگردست اوردهاست دلمان خیلی دردداره خداخیرتون بدهداجازه دادیددرددل کنیم هرچندبی فایده

    • بدون نام

      الان اگه کارباش وپول ازدواج میکنیم.۳۰سالمون

    • بدون نام

      کار دشمنه!!!!

    • بدون نام

      ... به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟!!!بیکاری،بی پولی،اعتیاد،عدم امید به آینده.......؟؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      نه بی پولی نه بیکاری فقط بی غیرتی مردها بی عفتی زنها که محصول ماهوارهاست مزید بر اطلاع تون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج